Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

26 August 2012

Benda Kecil Diperbesarkan...

Bhai... satu mender yang gua cukup jaki (benci) ngan puak-puak yang bersarang kat Jabatan Agama nih... sori aaa... terpaksa gak gua lepaskan benda nih... bukan aper.. cuma gua nak lu orang yang bersarang kat Jabatan Agama nih... cuba la rasional skit... cuba la bertindak sebagai daie... jangan buat kerja macam bengong...

Aper citernyer... hahaha... camnie...

Dulu masa gua nak bantu sorang kawan gua memeluk Agama Islam.... masa berurusan kat Jabatan Agama... ader ker diorang kat sana suruh kawan gua bersunat dulu... mandi hadas... pastu lancar baca Al Fatihah dulu baru boleh di Islamkan......... err... aper punya bangang la syarat yang dibagi oleh pegawai kat Jabatan Agama tue... terus gua carut kat mamat tue kat situe gak... dan gua ajak kawan gua pi tempat lain... gua Islamkan dier... dan gua ajar dier serba sedikit aper yang perlu... lain-lain dier buat slow-slow... Allah dan Nabi tak paksa semua orang yang baru memeluk agama Islam terus jadi terra... terus jadi pandai.. terus buang semuanya... slow-slow... akidah dulu... lepas tue ibadah.....then baru yang lain menyusul.... mann.. mann....

Nabi Muhammad S.A.W pon tak suruh Umar Al Khattab bersunat dulu.. mandi hadas... dan lancar baca Al Fatihah baru Nabi nak Islamkan dier.... aper daaaa.... benda kecil diperbesarkan.... bodo punya pegawai yang bersarang kat Jabatan Agama...

Nih terbaru (bukan terbaru sangat pon)... isu menuntut mayat orang yang dikatakan telah memeluk agama Islam.... sampaikan dalam satu kes terbaru.. abu mayat pon direbut dan dirampas oleh pegawai dari Jabatan Agama.... aper daaa..... buat malu orang Islam dan Agama Islam jer... ini bukan caranyer nak tunjukkan Islam itu Ad-Din.... ini bangang namanyer...

Mana sebelum simati meninggal dunia.... ader pegawai Jabatan Agama Islam ziarah dier.. ader tak yang follow dan ajar dier bab akidah, ibadah dan lain-lain..... errr.... ader tak pegawai Jabatan Agama Islam inform kat keluarga dier yang dier dah masuk memeluk Islam.... sepatutnyer benda nih yang pegawai Jabatan Agama Islam kena buat lebih awal... bukannyer tunggu dah mati baru nak rebut... bodo betul lar...

Sebab itu lani orang bukan Islam pandang serong kat Islam... pasai ader ramai pegawai dan kakitangan Jabatan Agama Islam dan juga orang Islam yang lain banyak buat kerja bangang camnie... buat busuk nama Islam jer... Aper salahnyer guna pendekatan yang lebih realistik....

Wei... jasad mender takder faedah didepan Allah Taala... yang berfaedah aderlah roh ... jadi tak kisah la mayat tue diuruskan dan ditanam oleh keluarganyer yang tak tau simati dah memeluk Islam... semua tue tak jadi hal pada Allah Taala...  yeng penting simati dah memeluk Islam... dan beramal dengan akidah Islamiah...

So... tolong aaa.... pagawai yang bersarang kat Jabatan Agama Islam tue... tolong aaa.. jangan memalukan dan menjatuhkan maruah Agama Islam..... err... ader gua citer ker kalu bab serbuan mencegah maksiat?? hahaha... yang itu lain kali gua citer....

4 comments:

  1. Salam C++

    Terfikior pulok Yong. Altantuya tu kononnya nama dah tukor Aminah Abdullah. Betoi ke? Kot betoi, mayat (serpihan) tanam kat mana dan ikut agama aper erk?

    ReplyDelete
  2. Bhai! Lu cuba jual ubat kuat kat pejabat2 kerajaan gerenti kat pejabat agama yang paling laku! Diorang pikir tak pakai kepala otak tapi pakai kepala B***H!

    ReplyDelete
  3. laaaa... ye ke? apa rasionalnya di suruh mandi hadas dan bersunat kemudian baru boleh masuk islam. Dah sah2 dia belum islam so apa paedahnya suh buat benda2 tu. Kalau la otw balik nak mandi hadas dan bersunat atas arahan pejabat agama islam..accident ke, kena sakit jantung ke..mati..sape nak jawab?. Lu tak tanya pegawai agama tu...dia sunat umur brape?. Atau lahir je mmg dah sunat?. Takbur dan sombong bodoh betul la pegawai pejabat agama nih....lu lain kali sepak je dorang tu. Ada satu kes, seorang budak melayu kawin dgn org asal. Dia mintak org pejabat agama dtg ke kg org asal ni utk ajar [sl islam selepas di islamkan oleh org pejabat agama. Lu tau apa jawab org jabatan agama..'tak nak pegi sbb org asal ni bau busuk'....see see....hipokrik mcm sial je.

    ReplyDelete
  4. DeeDee Yong...

    Pergh... yang itu gua terlepas pandang... hahaha... macam mana gua boleh missed... hahaha

    Bhai TheSniper...
    Whoa... kalu gua tau lar... mesti gua punya sales Minyak Belacak masyuk punya... hahaha...

    Bhai BunBinBan...
    Hahaha... memang itu lar perangai diorang... nak buat camana... bukan gua jer tau... ramai lagi yang tau...

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja