Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

06 May 2013

Pra Muktamar PAS Ke 59

Bhai..... Sori pasai gua bangkitkan isu nih awal-awal nih... semedang tengah ingat... dan kapla nih tak berong lagie.... hahaha.... walaupun gua agak mengantuk pasai kurang tidur sepanjang musim berkempen PRU13 yang baru solosai....

Okeh... Kita merencana.... Allah juga merencana.... dan Allah Taala adalah sebaik-baik perencana....

Jadi... walaupun kekalahan pada PRU13 masih panas.... kita kena sedar kenapa Allah Taala mengizinkan kebatilan menang dan kebenaran kalah... Ingat.... Allah Taala nak mengurniakan sebanyak-banyak pahala bagi sesiapa yang ikhlas berjuang untuk kebenaran... ikhlas kerana Allah Taala... bukan kerana pangkat mahupun darjat...

Ader sebab Allah Taala menangguhkan kemenangan PR pasai PRU13 kali nih... gua rasa memang gua boleh agak salah satu dari sebabnyer...

Aper yang akan gua perkatakan nih memang akan menyebabkan penyokong totok PAS akan melompat marahkan gua... dan tuduh gua macam-macam.... gua tak heran pon... kalu setakat maki hamun... gua takder masalah...  layan jer...

Gua amat bersyukur Allah Taala menangguhkan kemenangan Pakatan Rakyat pada PRU13 nih.... bukan sebab aper... sebab gua cukup riso akan berlakunyer insiden kerajaan campuran / kerajaan perpaduan / unity government / UG antara PAS dan UMNO..... Tambah lagi kapla UG nih la yang selalu bagi masalah kepada PAS dan Pakatan Rakyat....

Kalu perkara ini terjadi.... gua rasa sampai bila-bila pon PAS tidak akan dimaafkan... dan PAS akan dipinggirkan dari arus persada politik Tanahair....

Malah segala tindak tanduk kumpulan UG nih dapat dikenalpasti.

Dengan kekalahan Mohammad Sabu, Salahuddin Ayub, Dzulkefly Ahmad dan Mahfuz Omar... maka suara-suara penentang UG dapat dikawal... Dan gua dapat jangkakan pada Muktamar PAS ke 59 yang akan diadakan tidak lama lagi.... Berkemungkinan besar kempat-empat orang pemimpin ini akan disingkirkan oleh pentadbiran PAS diperingkat pusat....

Hadi Awang mungkin akan terus dinobatkan sebagai Presiden PAS walaupun tindak tanduknya yang menipu dan membuat fitnah kepada rakan sepasukan... Same goes to Haron Din, Harun Taib and Mustafa Ali yang akan dilantik menganggotai JK Pusat PAS.

Aper-aper pon... gua nak tegaskan kat sini... Gua memang akan memohon Hadi Awang disingkirkan dari jawatan Presiden PAS dan diganti dengan orang lain yang berwibawa atas alasan Hadi Awang kerap menipu/menuduh/memutarbelit fakta/angkuh/sombong......

Aderkah ini semua bakal berlaku???


Kalu nak berjaya menumbangkan BN pada PRU14 .. saki-baki jenis perasan bagoosh dan maksum yang masih duduk dalam PAS nih kena keluar.... Sori... biler gua cakap camni... jangan lu orang sabitkan yang gua benci orang yang berilmu agama... wei... gua cuma tak respek diorang dari segi politik jer aaa... dari segi keilmuan agama... yang itu gua memang respek.. tambah lagi gua nih dulu cuma skolah Missionary (Gereja) jer.... hahahaha ... Puak-puak nih ilmu Agama tinggi... tapi ilmu Politik out... so... diorang kena perbaiki... jangan sombong sangat....

23 comments:

  1. sangat setuju bro...!!!

    anuar

    ReplyDelete
  2. setuju. setuju sesgt. Tuan Presiden telah gagal menjadi contoh teladan yg baik dan juga telah mencalarkan imej Islam dgn kata2 dan tuduhan yg tidak mengambarkan dia seorang yg mulia hati nurani. Dgn kata yg lebeh sopan...dia ni mulut longkang...hahaha

    ReplyDelete
  3. Setuju Bro C++, pandai ugama tak semesti nya pandai berpolitik. Aku tak ingat nama seorang sahabat Nabi saw yg minta kepada Nabi saw supaya dilantik jadi Gabenor tapi Nabi telah menolak permintaan tsb kerana tidak layak memimpin. Sahabat Nabi saw semua ny spt bintang dilangit tapi kalau tak layak dalam bidang berkenaan Nabi saw tak lantik.

    Jangan la Ulama sekarang perasan yg kalau mereka hebat ilmu ugama mereka akan hebat dlm kepimpinan dan politik - hakikat ini kena diterima oleh semua dgn hati yg terbuka.

    Emperor7

    ReplyDelete
  4. hemmm.. mungkin presiden PAS perlu ditukar kepada orang kelantan.

    ReplyDelete
  5. saudara C++..........rasanya pasni DSAI dah bersara...dan nampak gayanya...setakat ni yang ada potensi tuk diasah jadi bakal ketua PKR ialah Rafizi Ramli...coz..gaya...misi dan kebijaksanaan dalam berhujah/berfakta macam DSAI....

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  7. gue setuju. geng2 perpaduang nie termasuk presiden kena halau kuar pas kalo pas betul2 nak berjaya dan menang. dia org semua nie talibarut umno. misi dia org $$$$. sbb tu kalu diperhatikan tindak-tanduk dia org semua memihak kpd umno. dah lama gua tgk. mtk TGNA ambil serious perkara nie. kita berjuan bermatian2, tinggalkan keluarga krn pas tapi geng2 perpaduang menhancurkan nye. sedih skali. yg ada skrg nie cuma semangat nak mertabakkan islam ...itu saje.

    ReplyDelete
  8. Bhai,

    Lepas dengar dan tengok ceramah Ustaz Kazim ni Gua rasa ada betulnya juga.. Allah mungkin masih tidak memberi kemenangan kepada kita supaya kita terus memperbaiki diri kita.. Mungkin Allah tidak redha dengan perjuangan kita. Mungkin banyak kebatilan yang kita telah lakukan dengan secara tidak kita perasan dan telah lari dari landasan Islam sebenarnya...

    Gua, bukan la taknak PAS menang dalam PRU tapi rasanya baik kalah dari menang dalam kebatilan sama macam umno dan kuncu-kuncunya..

    Buangkan segala fitnah bersihkan PAS dari sifat2 riak taksub maksum dsb.. jika kita lakukan kerana Allah maka mari kita kaji dan selidik sifat pribadi RasullAllah dan kita ikut cara dan strategi nabi.. Insya'ALlah jika kita menang dapat menajdi kerajaan suatu masa nanti kita dapat menegakan Keadilan Islam ini dengan sebaik-baiknya mengikut sunah dan syariat Islam.

    ReplyDelete
  9. aku dah agak dah...presiden n da geng akan khianati susah payah rakyat. humban je mereka ni dlm next muktamar. ganti ngan salehudin, husam,nasrudin, kamarudin jaafar, dr dzul, matsabu etc. bagi peluang org muda yamg progresif dan proaktif yang memahami kehendak rakyat ( bukan pentingkan tembolok sendiri n family)

    ReplyDelete
  10. kemenangan bukan penentu yg hak dan batil secara mutlak ianya perlu diperhalusi..

    Pres PAS..sewajarnya bertanggungjawab..dan muktamar nanti tidak perlu bertanding..Majlis syura dan dewan ulamak perlukan `org baru` Harun toyyib dan sewaktu dgnya..perlu undur.S/U..takkan la takde yg lebih muda dan hebat dari encek stopa...mustahil PAS hanya ada dia je..yg reti wat keje..pehh

    Kurang pimpinan ustaz dalam PAS..banyakan protaz(proff + ustaz) cam Dr Dzul(malangnya dia tewas)

    beberapa ahli parlimen yg menang pun dari PAS..hmmmm..ntahla prestasinya..nak lwn nasaruddin mat isa..pun rasanya payah..

    saya tak komen PKR..sememangnya PKR...mmg tk dapat nak diharap sangat..kalau mng par..kemungkinana katak lompat..pun byk..

    Mail Golok

    ReplyDelete
  11. setuju dgn bhai c++..& anynomous 3:11.. kalian baca la dlm blog bhai c++ byk yg trsirat & trsurat...penuh sinis tapi cukup ikhlas. kita generasi yg seterusnya jgn brtndak mgikut hati tapi gunakan kewarasan & kebijaksanaan. sebgai org Islam tak kira bangsa apa, kita kena lihat prcaturan Allah lebih hebat. DIA akan tetap bagi & bagi kpd manusia2 yg meminta kejahatan.. TETAPI akan tiba
    masanya sesuatu hukuman yg tak dapat nak ditangguhkan dariNYA..kita jgn putus asa, teruskan
    usaha, doa & tawakal. salam.

    ReplyDelete
  12. setuju dgn bhai c++..& anynomous 3:11.. kalian baca la dlm blog bhai c++ byk yg trsirat & trsurat...penuh sinis tapi cukup ikhlas. kita generasi yg seterusnya jgn brtndak mgikut hati tapi gunakan kewarasan & kebijaksanaan. sebgai org Islam tak kira bangsa apa, kita kena lihat prcaturan Allah lebih hebat. DIA akan tetap bagi & bagi kpd manusia2 yg meminta kejahatan.. TETAPI akan tiba
    masanya sesuatu hukuman yg tak dapat nak ditangguhkan dariNYA..kita jgn putus asa, teruskan
    usaha, doa & tawakal. salam.
    EHSAN

    ReplyDelete
  13. Rakyat masih bersedih.....
    Dah ada yg nak tuntut MB selangor....kahkahkah

    ReplyDelete
  14. Ere we go again..UG blah blah blah.

    Gua sebagai.. ehem ehem..penyokong kuat gagasan "Kerajaang Perpaduang" membantah artikel lu.. gua bantai, ni kali lah. Lain kali mungkin gua setuju 120%.

    Memandangkan penentang idea UG dah kalah maka mudah la kami menimbulkan idea yang lemas tenggelam dibawa arus "Mat Sabu & the gang". Demi menjaga "akidah" & "perpaduan ummat Islam" & "kedaulatan Raja Melayu".. kita kena ber-1 sama UmNo.. yg ternyata gagah & menang beraksi.

    Why not..if we can't neva win over, we just join them. Kita leh apa rosakkan/sabotaj UmNo drp dalam macam dulu kita dlm Perikatan tahun akhir 60an, awal 70an?

    NOT.

    ho ho ho ..pastinya Ha$$an Ali, Us. Na$ha, the likes tgh having a laugh..coz pasni depa senang kerja membaja anak benih idea UG dgn baja sponsor cap "Keris si haramjadah" & buh racun serangga "parasit dlm PAS".



    ReplyDelete
  15. "Sbnrnya kita tidak kalah, tapi kita belum menang.." ujar seseorang.
    Sptutnya ckp la " Sbnrnya kita tidak kalah, tapi kita taknak menang.."

    Pehtu salahkan SPR, pengundi hantu, pendaftar xturun undi dan salahkan keadaan sekeliling! Puuuiihh!!

    Yang lu org berselingkuh dlm gelap ngan pihak lawan nape?
    Yang lu org berebut kerusi last2 minit nape?
    Yang lu org sibuk buka aib kwn2 sepakat nape?

    Ada 5 tahun lagi lu org bleh bwk bincang..

    Anyway aku ucapkan tahniah kepada rakan2 cina kerana bersatu untuk UBAH kerajaan..
    Maafkan rakan2 melayu kami kerana nak LAIN KALI LAH bukan INI KALI LAH..

    ReplyDelete

  16. "Sbnrnya kita tidak kalah, tapi kita belum menang.." ujar seseorang.
    Sptutnya ckp la " Sbnrnya kita tidak kalah, tapi kita taknak menang.."

    Pehtu salahkan SPR, pengundi hantu, pendaftar xturun undi dan salahkan keadaan sekeliling! Puuuiihh!!

    Yang lu org berselingkuh dlm gelap ngan pihak lawan nape?
    Yang lu org berebut kerusi last2 minit nape?
    Yang lu org sibuk buka aib kwn2 sepakat nape?

    Ada 5 tahun lagi lu org bleh bwk bincang..

    Anyway aku ucapkan tahniah kepada rakan2 cina kerana bersatu untuk UBAH kerajaan..
    Maafkan rakan2 melayu kami kerana nak LAIN KALI LAH bukan INI KALI LAH..

    ReplyDelete
  17. ada beberapa pemimpin pas perangai mcm umno mcmana pas nk menang duk dlm pakatan tp hati kt umno,kalau la pas nk bt ug dgn umno aku tubuh parti baru je la

    ReplyDelete
  18. Bro C++, hang rasa berentap tak PAS nak jadi calon MB Selangor?

    ReplyDelete
  19. lu nie betul cibai++ la, apahal tu kutuk PAS.
    lu ingat kerusi tertinggi PAS pusat itu untuk individu ke, lu pikir la diaorang dari negeri mana dan sudah semestinya ada pengikut dari PAS kawasan masing2 dan terdiri daripada pelbagai background dan ilmu agama islam itu adalah wajib bagi ahli PAS.

    ReplyDelete
  20. -Mohon admin dpt hasut aduka taruna utk hidupkn projek langgar hadi 2.0.

    -mohon admin dpt hasut aduka menukar kembali warganegeri kelantan yg dipegang kini..

    -mohon admin dpt hasut aduka aktifkn blik blog dia yg cool dulu.

    -zargus-

    ReplyDelete
  21. askm CTT

    seperti kata aspan alias kita kalah kepada tiada keperluan utk kalah
    kita perlukan presiden yg bijak berpolitik bukan bijak bersyarah jee

    setuju allah swt telah tangguhkan kemenangan PR abibat ketidak sedian kita sendiri....

    ReplyDelete
  22. dol anoy May 6, 2013 at 8:58 PM.

    apasal plak kitorang takbleh kutuk pas? dan der.. kitorang bukan kutuk.. kitorang kritik.. dengan tujuan BERUBAHla.. kitorang sayang kat korang.. sebab tu kitorang nak betulkan apa yg kitorang lihat merosakkan parti dari dalam..

    dan dol.. kalau nak ikutkan ilmu agama tu wajib bagi ahli pas..adakah itu menunjukkan mereka tu maksum?? atau susah untuk menyeleweng?? gua rasa lu kena belajar lagi la der..

    der.. apa nama mamat yg seumur hidupnya di gunakan tuk beribadat.. tetapi berjaya digoda oleh setan tuk minum arak kedian merogol kedian membunuh dan masa sakarat dia mengaku setan tu tuhan dia tu sapa der?? mamat tu.. kalau di ikutkan pemahaman gua.. ilmu dia kalau nak dibandingkan ngan kita semua.. umat akhir zaman ni.. gua rasa dia lagi tinggi kut..

    der.. gua rasa la ramai gak org pas yg nek kena basuh ngan klorok ni der..

    gua suka MEMBACA.. dan bila gua membaca.. gua akan bertanya.. KENAPA.. dan dari situ gua amik pengajaran dalam Quran dan hadis... gua sandarkan kepada kedua2nya untuk mencari kebenaran dan jawapan.. dalam meniti sebuah kehidupan..

    ok sebelum gua melalut sampai lu tak paham.. gua nak tanya lu la.. gua tanya pasal lu cakap ahli PAS wajib ada ILMU AGAMA.. so..

    KENAPA kita ada 4 MAZHAB??

    lu nak tahu kenapa?? sbb pemahaman tentang agama ni berlainan di antara SEORANG manusia dan manusia yg len.. ini kerana PENGALAMAN HIDUP dia AKAN MEMBENTUK pemahaman tersebut.. soo.. lu punya jalan idup sama ke ngan dia? tak kan?? soo..

    mcm tu jugak perbezaan pemikiran TGNA ngan geng2 UG nih.. dan jugak geng2 yg len.. ramai diantara kita percaya.. kita(PAS/BeNd/PKR/sape2lah) semua berada di jalan/perjuangan yg betul...

    TGNA tanak bergabung.. atas sbb yg beliau yakini, jika bergabung aqidah umat islam akan disekularkan.. geng UG plak meyakini.. dengan bergabung ISLAM akan jadi lebih kuat.. geng2 BeNd plak.. percaya.. mereka akan jatuh miskin jika mereka kalah.. jadi mereka kena pertahankan hak{kebatilan} mereka..

    sbb tu sebelum kita nak ulas sesuatu isu.. kita kena pahamkan dulu KENAPA terjadinya mcm tu.. 'sbb tu gua suka kumpul dan cantum puzzle kejadian/kehidupan' bukannya men ikut apa yg tertulis atas buku atau ikut SOP..


    der.. idup.. segala teori haruslah bersandarkan pada realiti.. dan realiti haruslah kita sandarkan pada Al Quran dan Hadis... tapi.. sekarang tebalik la plak.. dan mcm si anoy kat atas tu cakap.. ada sahabat MEMINTA nak jadi gabenor.. tapi nabi lantik org len.. kenapa der?? der.. sahabat tu der.. sahabat.. kat situ pun kita dah bole pikir dah..

    der.. adoi aii.. pesal la gua nak kena sekolahkan orang dlam pakatan plak ni.. hmm.. patutla.. kita tak di menangkan lagi olehNya... ramai lagi yg patut di sekolahkan...

    sori der jika lu tersinggung.. gua bukan nak cari gaduh.. gua cuma mahukan yg terbaik dr kalangan yg terbaik dan persefahaman dan semangat ukhwah yg tinggi tuk merealisasikan pembentukan negara malaysia baru.. tanpa rasuah dan penyelewengan..

    sori en pan.. gua melebih2 la plak..

    ReplyDelete
  23. Bhai/DeeDee sekalian...

    Gua tak sempat nak jawab persoalan lu orang... tapi terima kasih la sebab bagi komen... gua respek sama lu orang... hahaha...

    Kepada pengomen yang gua terdelete secara tak sengaja.. pasai guna tepon cap epal nih... mintak maaf yer... blog gua sebenarnya takder nak delete mana-mana komen... tak kisah la yang menyokong mahupun menghentam...

    Cumanya ... yang bersifat pribadi tu jer yang gua berat nak publish... sori aa...

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja