Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

13 May 2013

Yang Ini Hadi Awang Kena Jawab

Bhai... yang ini gua tak tau samer ader tuduhan yang dibuat oleh Ahmad Said nih betul ker idak... Lagipon gua bukan duduk dalam pentadbiran Kerajaan Negeri Terengganu... jadi mana gua nak tau pada masa tue...  Samer gak pada masa sekarang.... bagi negeri-negeri yang Pakatan Rakyat dok pegang tue.... ader ker bagi peruntukan samer rata kepada ADUN-ADUN Pembangkang kat negeri tersebut...

Yang ini Hadi Awang kena jawab.... Yang ini jugak Nik Aziz kena jawab.... Yang ini jugak Lim Guan Eng kena jawab.... Yang ini jugak Azizan Razak kena jawab.... Yang ini jugak Khalid Ibrahim kena jawab.... Yang ini jugak Nizar Jamaluddin kena jawab..... memang masak la diorang nak kena jawab...

Kalu kiter nak peruntukan yang samer setara ... maka masa kita memerintah pon kiter kena berlaku adil gak.... baru la betul-betul mengikut perlembagaan... Kalu masa kiter memerintah pon kiter main chat ci lutt .... camana la nak berlaku adil nih....

Yang ini memang patut pihak yang terbabit kena jawab.... pasai apa... pasai apa..... jangan dok ngelat.... Cuma persoalan disini... Mahukan Hadi Awang menjawabnyer.... bayangkan dalam kes isu fitnah Hadi Awang kepada Dr Nasir pon sampai kehari ini dier tak jawab... macam mana dier nak jawab soklan yang ini...


6 comments:

  1. BN buat PR pun buat sama ke?

    Aisyeh, yang denagr BN (pusat) buat kat Pas kelantan dah habis bulan/tahun baru bagi peruntukan camna nak urus - tak tau la alasan Pas aje ke apa.. Ni duit ADUn pun tak adil dan amanah tak bagi kat calon yang menang urus?

    Ntah la Bhai yang pasti kalau tak amanah ni menjawab la kita kat sana esok..

    ReplyDelete
  2. najib bini rosmahMay 13, 2013 at 2:39 PM

    duit kerajaan macam
    duit mak pak bagi pulak...
    Bila la masanya
    pemimpin-pemimpin mangkuk hayun
    ni nak padam?
    Gantikanlah dengan yang tau tanggungjawab di depan rakyat
    dan depan Allah SWT...
    Bukan jenis keparat
    yang ingat duit kerajaan tu
    duit mak bapak dia punye...
    Hak rakyat kembalikan kepada rakyat...
    Setakat BRIM 500 kau beria-ria
    nak tayang muka kat khalayak... moga Allah hitamkan muka-muka korang di padang Masyar kelak....

    ReplyDelete
  3. Temoh Stesen, KamparMay 13, 2013 at 4:10 PM

    Salam bro,

    Kalau betol kenyataan yang Mat Said buat tu, aku tak sokong. Sebab peruntukan kena disediakan mengikut keperluan, tak kira kawasan sapa. Kalau orang kawasan yang bukan bawah BN perlukan masjid, apa kes? Kenyataan awal Mat Said kata tak sediakan pegawai pembangunan je tapi sekarang dah timbul pasal saiz peruntukan pulak. Ni dah kira penindasan.

    Soal kerajaan PAS dulu buat benda yang sama tak perlu diungkit-ungkit dah. Kerajaan dengan parti tak sama maksudnya. Kerajaan untuk semua. Kalau dia kata peruntukan parti dikawasan yang kalah akan dikurang kan, itu aku boleh terima. Dia tak fikir ke nasib rakyat kalau BN kalah? Tak jadi masalah ke penyokong BN kena tindas dengan cara yang sama?

    Kepada semua yang dah diberikan kuasa, tolong la berfikir secara waras. Tugas sebagai kerajaan tak sama dengan tanggungjawab dalam parti. Jawatan yang dipegang tu jatuh dalam kategori penjawat awam. Bukan mak bapak kita punya.

    ReplyDelete
  4. pihak jabatan pembangunan persekutuan,(jpp)di negri2pakatan rakyat menyalurkan semua pruntukan/projek kepada rakyat melalui pejabat umno bahagian.peruntukan kepada ahli parlimen PR, TAK DI BERI.semua di beri/di salurkan kepada pejabat umno bahagian.

    ReplyDelete
  5. jabatan pembangunan persekutuan(jpp)di negeri PR menyalurkan semua pruntukan/projek melalui pejabat umno bahagian.Peruntukan kepada ahli parlimen PR,di salurkan kepada pejabat umno bahagian.ahli MP PR dapat peruntukan apa? tak dak.

    ReplyDelete
  6. Bhai,

    hang kata pasal cukai tu? semua cukai negeri kutip diberi kepada kerajaan persekutuan kecuali la cukai tempatan seperti tanah pintu dsb. Cukai-cukai lain termasuk pendapatan tu semua pi ke persekutuan.

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja