Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

16 May 2013

Satu Perkara Yang BN Tidak Mahu Sedar

Bhai... gua dah baca macam-macam ulasan tentang kempen PRU13... macam-macam analisa... macam-macam kajian... nak cari sebab kenapa golongan muda dan kaum Cina dan India menolak BN pada PRU13....

Semua kajian dan analisis gua dapati ianya mengunjur kepada satu benda.... penggunaan secara maksima media sosial....  diorang kata media sosial ini penuh dengan fitnah... diorang kata media sosial ini tidak terkawal.... hahaha... mari sini gua terangkan... baca aaa jangan tak baca...

Gua nak terangkan bagaimana PR berjaya mengembelengkan seluruh warga maya untuk menolak BN.... satu perkara yang BN tidak mahu sedar..... dan mungkin tidak akan sedar..... hehehehe...

Okeh..... Pakatan Rakyat mendapat sokongan daripada pengamal media sosial secara percuma... tak perlu dibayar... tak perlu diupah... tak perlu dirasuah... tak perlu diberi pingat Dato' .... tak perlu dibodek.... semua yang dibuat oleh pengamal media sosial dibuat dengan rela hati... dibuat dengan modal sendiri... dibuat dengan hati yang bangga... mungkin la ader pengamal media sosial pro-PR yang keluar cerita separuh siap... tapi selalunya.. semua cerita penuh berfakta dan berbukti... sampaikan ader yang sangkut pasai dedahkan bukti dibawah OSA...

Tapi....  BN terpaksa mendapat sokongan daripada pengamal media sosial dengan cara dibayar... perlu diupah... perlu dirasuah... perlu diberi pingat Dato' .... perlu dibodek... .... mana ader pengamal sosial pro-BN yang buat kerja dengan rela hati... buat dengan modal sendiri....  tapi yang nih memang betul... diorang memang buat dengan hati yang bangga...  cerita dan berita yang dikeluarkan oleh pengamal media sosial pro-BN biasanyer penuh dengan fitnah dan manipulasi.... kalu ader fakta pon... terlalu ciput.... tambah lagi kalu bab citer lucah.. diorang nombor satu..... numero uno.... hahaha ....

Kesimpulannya.... dalam mana-mana situasi perang.....  gua ingat lagi masa gua kat Slovenia sekitar tahun XX'an ... askar upahan (mercenary) dalam dunia nih cukup takut kat pejuang mujahideen.... pasai ... askar upahan nih berjuang atas dasar duit (kalu mati ader dapat duit banyak pon tak guna).... tapi mujahideen nih berjuang atas dasar jihad... atas dasar perjuangan...  memang tarak takut punya....

Malah ader satu buku yang menceritakan bahawa dalam dunia nih... askar upahan terbaek dan hebat aderlah Mujahideen yang datang dari Malaysia....  Dulu buku nih gua ader...  pada 2008 ader kawan pinjam... sampai hari nih dier tak pulangkan balik.... hahahaha .... gua nak kena cari satu lagi salinan lar.... hahaha

Gua ader sorang "kawan" orang Melayu kita nih yang tak reti bawak kereta... tapi takder hal nak bawak kereta kebal... pasai dier berkhidmat lama di Afghanistan sebagai mujahideen (dier nih komander kereta kebal) masa perang Afghan-USSR dulu....circa 1986 ....

Ader beza yang diupah dengan yang buat sukarela.... ader beza lar bhai....

So... ader paham ka????

8 comments:

  1. aymy8888,

    bro, rakyat malaysia yg pegi afghan tu kerajaan bayar atau pergi sendiri? depa dari geng tabligh ke?

    ReplyDelete
  2. Dalam isu ini saya setuju dgn C++ kerana yg berjuang dgn sukarela akan terus berjuang walau belum menang. Tetapi mereka yg berjuang kerana wang akan lenyap apabila tiada yg masuk. Motivasi mereka adalah wang.

    InsyaAllah, pengorbanan dan keringat mereka yg ikhlas kerana Allah akan diberikan ganjaran walaupun bukan wang ringgit. Dunia siber semakin menguasai dan generasi lama semakin mengecil. Anak muda tak kira apa bangsa tolak umno/bn.

    ReplyDelete
  3. Bhai gua ingat depa dah gelap hati kot.. benak sangat hati tu sampai tak leh paham hal keikhlasan pengamal media sosial - blogger, facebookers, whatnots - depa bukan mercenaries yg suka what on surface aje.. looking for rewards, hits, suka dapat fitnah lawan dia!

    Kita pun sedar kita ada tersilap dlm menegur depa, bukan takda tapi kureng la kot..adat la.. tapi bukan macam depa takda fakta pun jadi nak ngutuk kita, dosa jangan kira la.

    Ada beza kita & depa tu.. umpama kita solat, depa solat asal buat aje...kita lak solat gak tapi cuba lebih advance ..kita nak dapat khusyuk dlm solat + solat yg cegak kita buat maksiat.

    Practice makes perfect, rite? Long way to go, but, we just keep on doing it !

    ReplyDelete
  4. Hai orang-orang yang beriman, bertakwalah kepada Allah dan carilah jalan yang mendekatkan diri kepada-Nya, dan berjihadlah pada jalan-Nya, supaya kamu mendapat keberuntungan.5-35

    Dan orang-orang yang berjihad untuk Kami, benar-benar akan Kami tunjukkan kepada mereka jalan-jalan Kami. Dan sesungguhnya Allah benar-benar beserta orang-orang yang berbuat baik.29-69

    ReplyDelete
  5. Bhai Aymy8888...
    Yang pergi tue pakai duit sendiri... takder saper taja... berjihad...

    Bhai AbuAmir...
    Betul... berjihad nih bukan sajer dengan angkat senjata.. tapi dengan keyboard pon boleh... ader banyak cara...

    Bhai Hanz....
    Hahaha... stuju.. stuju... pandangan yang "BERNAS" macam logo beras tue.. hahaha

    Bhai Anonymous...
    Ameen... Moga Allah Taala mengurniakan kebaikan dan pahala kepada semua penjihad... ameen...

    ReplyDelete
  6. bhai,

    gua pernah dengar cerita mujahideen malaysia yang pernah berkhidmat di afghan dan bosnia/slovenia/croatia dulu. ada antara dorang yang apabila pulang ke malaysia ditangkap dibawah ISA yang menyebabkan ada juga antara mereka yang terus menetap di negara berkenaan selepas perang reda.tiada statistik rasmi bilangan mereka yang pernah berjuang tapi gua percaya agensi lu ada sedikit sebanyak info pasal dorang ni. salute untuk yang berani kerana Allah.

    ReplyDelete
  7. Bhai Anonymous...

    Memang ramai para Mujahideen kiter yang berkhidmat kat luar negara... ader yang kat Chechen, Balkan, Tebing Barat malah ader yang kat negara-negara Asia macam kat Kashmir...

    Masing masing dengan ijtihad dan pegangan masing-masing... gua rasa ader rekod tue.. tapi yer la... kalu ader pon gua akan nafikan... hahahaha

    Tentang kena tahan bawah ISA tue... stendet la bhai... inikan Malaysia... diorang lagi takut orang yang kuat agama Islam nih daripada para mubaligh.... hahaha

    ReplyDelete
  8. Bro..ISA dah ganti dengan SOSMA. Macam mana ade ke lagi Kem Kamunting...

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja