Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

15 May 2013

Bila Dewa Berpolitik

Bhai.... hahaha... lama betul gua tak bermetafora nih bhai... hahaha... jadi hari nih gua nak bermetafora secara penuh.... hahaha.....

Lu tau kan... Zeus nih kapla dewa-dewa di Olympia...  dier nih ketua (lebih dikenali sebagai Dewata Raya)..... dibawah dier ader banyak dewa-dewa Olympian..... Apollo, Poseidon, Arthemis, Aphrodite, Hermes dan sebagainya.....  semua dewa-dewa nih selalu bersidang.... berbincang.... dan kalu ikut kuasa yang diorang ader... diorang boleh buat semuanya...

Diorang boleh gubal undang-undang.... diorang boleh buat hukuman.... tapi.... semuanyer hampeh... diorang lagi suka tengok manusia berperang dan bergaduh sesama sendiri... Alasan yang selalu diberi aderlah "Dewa tak boleh campur tangan dalam urusan manusia" ..... macam haram jer kan....

Tapi..... tapi biler ader dewa yang berpolitik.... dok "sided" satu pihak... dok bercakap menyebelahi satu pihak.... dok cakap yang kononnya satu pihak manusia nih memang teruk... walhal manusia nih nak menolak kezaliman syaitan yang dikenali...... nampak sangat la frasa "Dewa tak boleh campur tangan dalam urusan manusia" tue sebenarnya bussit.... memang bussit...

Macam mana lar manusia nak hormat dewa-dewa kalu dewa-dewa pon tidak berlaku adil..... Aper daaa...  Tambah lagi dengan Zeus yang selalu tertidur.... lagi lah payah....  Dan biler Zeus selaku Dewata Raya dan semua dewa-dewa yang lain bersekongkol dengan syaitan yang dikenali.... aper lagi la yang manusia nak harapkan....

Penat aaa..... biler Zeus sebenarnya aderlah boneka... Hahahaha...

Agaknyer Zeus dan para dewa lupa kot bahawa Allah SWT aderlah yang tertinggi.... mmmmm..... aper nak jadi aaa.....

Ader paham ka????


5 comments:

  1. citt! penakut! kabo je la dewa dari Johor. hahaha

    ReplyDelete
  2. sebab para dewata ni makan bersuap ..tidur atas duit..g mampus lah sama rakyat...kahhh...kahhh...

    ReplyDelete
  3. sangat relevan

    ReplyDelete
  4. Bhai Chor Sniper...
    Hahahaha... bukan penakut... tapi bertindak bijak.... hahaha

    Bhai Haji...
    Hahaha... agaknyer la kot...

    Bhai/DeeDee Anonymous...
    Hahaha.... relevan dalam dunia nyata ker..???

    ReplyDelete
  5. Aku sehinga kini tertanya2 dari mana Plato Anak Murid Aristotle, juga Aristotle ni dapat idea tentang Zeus? dan cerita dewataraya yang sangat mistik dan berkuasa hebat tetapi musnah juga akhirnya.

    Kisah Zeus ni dari era nabi mana yea?

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja