Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

19 September 2012

Lebih Dua Minggu Dewata Raya Tidur

Pergh bhai... hebat... hebat betul lar.... Kesian rakyat jelata... diorang dok harap la kat Dewata Raya nih untuk jaga kepentingan diorang... Diorang cukup yakin bahawa dengan adernyer Dewata Raya.. kehidupan dan kedudukan mereka terjaga... Diorang cukup yakin perlunya ader Dewata Raya sebagai satu bahan "penyembahan" .... Malah diorang percaya bahawa Dewata Raya nih aderlah "bayangan Tuhan di muka bumi" .... begitu hebat sekali kepercayaan diorang terhadap Dewata Raya

Diorang cukup yakin dengan adernyer Dewata Raya ... ketuanan kaum diorang akan lebih terpelihara dan kekal selamanyer... Paling diorang yakin dengan adernyer Dewata Raya nih... agama diorang akan dihormati, diletakkan ditempat yang tinggi dan tidak diganggu gugat dengan pelbagai ancaman dan penghinaan... Diorang cukup yakin... kalu diorang tidak yakin... buat aper diorang respek giler kat Dewata Raya.... Malah diorang rasakan kalu tiada Dewata Raya... hidup diorang sudah tidak bermakna... seakan kosong ... sebijik macam lirik lagu Kosong nyanyian Najwa Latif

Bhai... dah lebih dua minggu Dewata Raya tidur.... tidur dengan tidak sedarkan diri walaupun seketika... tidur yang nyenyak diulit mimpi-mimpi indah... didodoikan dengan lagu-lagu dan nyanyian para dayang dan inang di kayangan.... Dengan kehebatan tempat tinggal Dewata Raya yang begitu hebat dan mahal... tentunya Dewata Raya akan selesa....

Tambah pulak dengan segala infaq (paksa) dari seluruh rakyat yang dibawah naungan Dewata Raya nih.. maka cukuplah segala nikmat dunia dan kayangan bagi Dewata Raya nih... sebab itulah seluruh buana nih terpana dan terleka... semua atas sebab Dewata Raya yang masih tertidur... tertidur atau sengaja menidurkan dirinya... cuma gua kurang pasti aderkah air liur basi Dewata Raya nih meleleh umpama sungai madu atau mengeras dipipi seumpama disyihir oleh King Midas (lagenda Raja yang boleh menukarkan sesuatu kepada emas)...

Biler penghinaan berlaku pada rumah ibadat para rakyat... walaupun Dewata Raya "kununnya" adalah pelindung dan ketua bagi peribadatan nih... tapi.... Dewata Raya masih lagi tidur... Dewata Raya berasa tidak perlu untuk mengeluarkan apa-apa arahan, komen mahupun sergahan... mungkin kerana Dewata Raya terlebih syahdu diulit mimpi indah di kayangan....

Jadi... nasihat gua bagi para "penyembah" Dewata Raya... tak kira la dari jenis yang lagho atau dari jenis yang berserban besar...... poodah la sama lu orang... aper guna lu orang "menyembah" Dewata Raya... kalu Dewata Raya takder amik pot pon pasai lu orang... hahahaha... Buang masa jer.... hahahaha.... Kalu Dewata Raya nih nak tidur lama... baik letak jer kat Muzium.... hahaha... Muzium Kayangan.....

Hahahahaha

2 comments:

  1. Bhai Sheikh Teluk Intan...

    'alaikas salam... lama tak update blog... aper citer orang Teluk Intan la nih... hehehe... itu hari gua ader balik kampung masa puasa... sempat la cari Mee Rebus Mastan Ghani... hahaha

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja