Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

23 September 2012

PDRM : Inside Story (Episode 2)

Bhai.... bagi sesapa yang belum baca lagi gua punya coverage pasai PDRM dalam episod satu.. boleh baca kat SINI.... hahaha...

Artikel ini ditulis sebagai sokongan gua kat anggota PDRM yang kena pedajai oleh pegawai atasan... Pegawai atasan yang gila pangkat, gila kuasa dan gila pengaruh... Ini termasuk gak yang jenis pegawai atasan yang gila wang ringgit (saper yang takmo duit kan... betul dak... hahaha)

Episod kali nih gua nak citer pasai bab kenaikan pangkat dalam PDRM..... hehehe... jangan riso.. maklumat informer gua bukan dari seorang jer pegawai berpangkat DSP... tapi ramai yang dah bagi info kat gua.. diorang mintak gua publishkan... bukan kerana diorang jeles kat pegawai atasan... tapi tindak tanduk pegawai atasan PDRM yang semacam tak bagi peluang kat kakitangan bawahan untuk cemerlang dalam perkhidmatan... Semua informer gua dirahsiakan atas sebab-sebab keselamatan diorang dan gua samer... hahaha

Camnie... lu tau dak.. ada dua peluang sahaja bagi kakitangan bawahan untuk naik pangkat dalam PDRM... bagi pangkat yang rendah (maksima Sarjan).... kenaikan pangkat adalah dengan cara perkhidmatan yang lama namun kena melalui beberapa ujian dan temuduga peringkat dalaman.

Contoh.. kalu yang berpangkat prebet tue.. nak naik jadi L/Kpl (Lans Koperal)... kena melalui sesi ujian dan temuduga... Katakanlah yang layak dan memohon untuk kenaikan pangkat adalah 200 orang bagi satu-satu jawatan.... tapi slot untuk jawatan tersebut cuma ader tak lebih dari 30 - 50 orang sahaja... walaupun 200 orang itu layak dan lulus temuduga serta ujian... maka 150 atau lebih tidak berpeluang naik pangkat.

Ader orang cakap... cuba la pi buat sambung belajar la buat PJJ.... opps... sori... jika lu mau ikut cara nih... kalu dapat dikesan oleh pegawai atasan PDRM... lu akan kena buang kerja... jadi ramai yang senyap-senyap jer pi belajar... tambah plak yang buat Diploma atau Ijazah Undang-Undang... sebab polisi PDRM... jika lu mau belajar... lu kena berhenti kerja...  lepas lu dah abis belajar nanti... lu mohon la balik masuk PDRM... itu jer jalannyer... takder jalan lain...

Ada kes sorang anggota PDRM berpangkat L/Kpl yang telah berkhidmat selama 12 tahun... lepas tue dier senyap-senyap pi sambung belajar PJJ dalam bidang forensik komputer .. tak lama kemudian ader pegawai atasan yang dapat tahu... dier diarahkan berhenti kerja sebagai Polis.... lepas abis belajar nanti baru boleh mohon balik... itu pon kalu ader kekosongan... dan kalu masuk balik... kira start dari mula balik la... mula dari fresh la... Pangkat mender tue tak pasti... kalu dier dapat mohon masuk sebagai Inspektor ker... kira okeh la... kalu tidak...masuk balik sebagai prebet la jawabnyer...

Tapi pelik.... itu cuma berlaku kat anggota bawahan sahaja... kalu yang pangkat ASP keatas... takder masalah kalu nak buat PJJ... amik cuti sabatikal ker... atau terus PJJ macam biasa....  dan yang jenis diorang nih... pangkat memang laju naik... tambah lagi kalu ader geng dan kaki.... dan ader skit bodek dan ampu... hahaha... lu tarak percaya.... tanya la Musa Hassan.... hahahaha

(bersambung)

PDRM : Inside Story (Episode 1)
PDRM : Inside Story (Episode 2)

3 comments:

  1. apakah polisi pdrm ikut telunjuk kamjat atau sop haram jadah ? apa raa malaysia kita ni ! ABU !

    ReplyDelete
  2. Bhai Amuraria...

    Jawapan untuk persoalan lu kena tunggu sampai episod akhir... hehehe... ader banyak lagi info yang gua nak kasitau... hahaha

    ReplyDelete
  3. Aku ni nk join polis ,mohon utk pgkt sarjan. Pstu bru la smbg dgree, klu mcmni xnmpk le degree aku ye.

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja