Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

11 September 2012

Yang Dikendong Berciciran

Bhai... Lu pernah dengar tak peribahasa Melayu lama nih.... "yang dikejar tak dapat, yang dikendong berciciran" ..... Hahaha.....

Orang Melayu nih cukup banyak peribahasa... Dan semuanya masih ada relevensi sehingga ke hari ini..... Hahaha... Memang best kalu kita kaji...

Okeh... Peribahasa "yang dikejar tak dapat, yang dikendong berciciran" nih memang gua rasa cukup sesuai untuk Parti PAS... Memang chanteq la.. Memang kena sungguh.... Hahaha...

Camnie... PAS dok kejar untuk "kununnya" ingin memartabatkan Islam , undang-undang Islam dan hukum Islam didalam negara Malaysia tercinta nih... Memang dok kejar.. siang malam pagi petang dok tazkirah, tarbiah fan ceramah sana sini... Memang kira chanteq lah usaha yang dibuat... Kejor yeop kejor...

Siap memperkuatkan lagi kerjasama dalam Pakatan Rakyat demi untuk menghumbankan Barisan Nasional yang menghalang pembangunan sistem Islam di Malaysia...

Tapi dalam masa yang sama membiarkan sahaja agenda puak-puak tertentu dalam PAS yang mahukan bekerjasama dengan UMNO atas dasar ketuanan Melayu..

Perbuatan mengkhianat usaha jamaah parti atas agenda peribadi golongan-golongan tertentu ini dijangkakan akan menyebabkan yang dikendong berciciran (kerjasama Pakatan Rakyat yang sedang berada pada momentum yang betul)....

Macam mana gua nak terangkan lagi... Rasanya kalu ahli PAS yang ada otak tue mesti boleh membaca dan memahami aper yang gua surahkan... Tapi bagi ahli PAS yang totok, wala' dan thiqah membuta tue mesti tidak dapat mengambil pengajaran atas tulisan gua..

Aper pon.... Lantak pi la kat PAS... Nak terbongkang ker.. Nak terpeleot ker... Nak kojol ker... Pandai-pandai la korang... Hahaha... Sebab aper gua cakap camnie... Pasai pimpinan atasan PAS cuma dengar soseh-soseh pengampu jer yang dikiri dan kanan diorang...

Tapi realiti sebenar kat akar umbi diorang tak tahu... Sebab semua yang menyalurkan maklumat kat pimpinan tue mostly ader agenda peribadi sendiri... Semua mau jadi calon maaa... Semua mau dilantik ker jawatan yang menguntungkan kalu PAS berjaya jadi Kerajaan.. Hahaha...

Sebijik macam UMNO... Sesuai sangat la pakai slogan PAS ganti UMNO... Hahahaha.. Sebab tue la gua tak terkejut biler dengar sipolan tue dan sipolan nih kaut lot balak, tender... Malah rasuah pon ader.... Hahaha...

Bhai... Lu ingat yang berlilit serban ketat dan berjubah labuh tue takder terliur ker dengan wang ringgit dan kuasa.... Hahaha... Ader bhai... Cuma maybe skandal ngan pompano jer takder kot... Tapi tak tau lar... Hahaha

1 comment:

  1. sbb tu la akta 'Wala'' di kuatkuasakan. hahaha...dan so far cukup efektif di gunakan sebagai perisai dr di persoalkan oleh ahli2 yg ihklas berjuang di jalan ALLAH.

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1