Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

09 September 2012

Nyawa Belia Kemaman Digadai Selama 8 Tahun

Bhai.... Ader member pass info kat gua... info tentang nyawa para belia yang digadai selama 8 tahun bhai... 8 tahun bukan sikit anak... kot ader yang terbunuh dan kojol ker masa nih... saper nak tanggung... nak claim insuran pon tabley...

Nih citer tentang Kompleks Rakan Muda Kemaman yang berada tidak jauh dari kawasan Mak Lagam.... Selama 12 tahun... iaitu sejak dari Mei 2004 lagi... belia dan rakan muda Kemaman dah menggunakan fasiliti ini... dan bukan setakat tue jer... dah beberapa kali Menteri Besar, Menteri Belia dan Sukan dan sebagainyer membuat pelbagai acara kat sini....

Tapi... rupanya bangunan kompleks Rakan Muda Kemaman nih sebenarnya takder Sijil Layak Menduduki (CF) ..... pergh... giler mender.... Tahun 2004 tue Idris Jusuh punya time jadi MB.... aper kerja yang dier dah buat... Tahun 2008 plak.. Ahmad Said pulak amik alih.... takkan benda macam nih boleh terlepas pandang...

Ahmad Shabery Cheek yang jadi Menteri Belia Dan Sukan takkan tak tau mender nih... ini Parlimen dier aper... ini kawasan dier... tambah lagi dengar citer dier nak jadi MB Terengganu plak lepas PRU13 nih.... takkan buta mata kot... takkan pekak telinga kot... aper daaa...

Persoalannyer... macam mana boleh bangunan Kompleks Rakan Muda Kemaman nih takder CF... macam mana boleh berlaku... Aderkah agensi BOMBA yang tak nak bagi kelulusan nih... Aderkah pihak Majlis Tempatan yang buat kerja tak siap...

Bukankah bangunan Kompleks Rakan Muda Kemaman nih semasa pembinaan ianya dipantau oleh Jurutera Daerah... takkan berlaku penyelewengan... Takkan ader rasuah kot... pelik bin ajaib... Ini kerja dikawal oleh JKR aper... takkan la JKR rasuah... hahaha.... SPRM Kemaman buta mata ker... hahaha... takkan takmo nak buat siasatan...

Cuba tengok snapshot yang gua publishkan kat bawah nih... link website pon gua bagi.... pi la tengok.... hahahaha


4 comments:

  1. Ha Ha Ha
    Puak Puak selalu buat Gempak Bhai
    1)Binjai Souk sampai sekarang xbley bukak pun isu sama.

    2)Pasar Binjai pun ada masalah yg sama Bocor sana sini lubang sini sana

    3)Bekas Ubat Nyamuk entah buat apa tak tau mungkin untuk UFO mendarat

    HAri tu sound kat Awang Terror ... diam seribu bahasa dia.

    ReplyDelete
  2. dorang kata, selagi x runtuh selagi tu xde kes. Dah runtuh siasat la tapi siasat je, xde tindakan apa2 pun. UMNO buat apa pun boleh.

    ReplyDelete
  3. Bhai Hashim...

    Hahaha.. isu Binjai nih.. rasanyer dah ramai yang dah tau... tapi isu ubat nyamuk tue... hahaha... gua rasa aaa... itu tempat Stephen Chow punya rumah dalam filem Kungfu Hustle... hahaha

    Bhai Amuraria...

    Memang masyuk... kalu tidak diorang tak buat la bhai.... hahaha

    Bhai BunBinBan...

    Itu stendet UMNO/BN tue... siasat pon diorang makan duit gak... hahaha...18 kali makan atas makan... hahaha ... hancuss..

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja