Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

22 September 2012

Dewan Bahasa Dan Pustaka Bakal Ditutup

Bhai... Gua nak citer sama lu satu mender.. Selama nih Bahasa Melayu menjadi kebanggaan bangsa Melayu... Malah keujudan Dewan Bahasa dan Pustaka pon sebenarnya melambangkan kepentingan Bahasa Melayu itu sendiri..

Namun.... Kini nampaknyer dalam masa terdekat nih Dewan Bahasa dan Pustaka bakal ditutup. Ini kerana Kerajaan Malaysia dibawah pentadbiran Najib Razak nampaknya tidak berusaha memartabatkan Bahasa Melayu...

Malah beberapa plan transformasi yang lebih layak di menggunakan Bahasa Melayu kini menggunakan Bahasa Inggeris... Nampak sangat kita tak beriya-iya memartabatkan Bahasa Melayu...

Lu tarak percaya ka???

3 comments:

  1. gua picaya sama lu, hari hari lu nonton itu TV3 , bila ada orang besar korporate kena interview, mana ada cakap melayu.
    Wa cayalu...

    ReplyDelete
  2. Salam semua...

    Kalau ye la... aku sedih sbb banyak jasa DBP la.

    Mamat tu la cuba stamp nama dia la kat dahi rakyat. so apabila rakyat lalu la kat area2 tu, rakyat akan ingat la kat dia la macam dia la berjasa sangat la kat malaysia ni.

    Tapi satu lagi la dia tak tau, lepas la rakyat pandang, bukannya rakyat nak kenang la yang baik sebaliknya rakyat la akan cakap....

    C4!!!!

    la la la la la.....

    ReplyDelete
  3. kenapa namakan bangunan tu ikut perkataan inggeris UTC, namakan la Bangunan PTB - Pusat Transformasi Bandar tu... tapi rasa sedih sebab perkataan Pudu tu dah tiada lagi pada bangunan yg sangat bersejarah tu... ingat lagi dulu tahun 90-an naik bas kat puduraya, turun tangga bawah tu sesak nafas habis penuh asap bas. actually aku pun dipaksa pergi program UTC ni pagi tadi kat pudu tu, terpaksa bangun pagi2 buta hari2 cuti ni... bos kat kompeni paksa... dapat la 3 helai baju t-shirt UTC berebut2 amik kat khemah sampai kena marah dgn polis yg jaga tu. dapat la tengok persembahan koir dari org2 gomen nyanyi lagu 1malaysia, dengar najib bagi ucapan, nampak rosmah kat white screen... dekat kerusi masing2 ada komik janji ditepati yg mengutuk2 pembangkang dan membanding2kan kerajaan dgn mereka... itu sahaja pengalaman saya untuk hari ni sekian terima kasih

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1