Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

17 September 2012

Lompat Sana Lompat Sini

Hahahaha.... gua cukup respek ahli politik yang tidak melompat.. tapi tetap dalam mode "yang betul mesti diakui betul, yang salah mesti diakui salah" ... maknanya.. tak kisah la ahli politik tue dalam UMNO ker... tapi kalu dier tengok ader benda yang tak betul dalam UMNO dier akan tegur dan tidak bersetuju...

Ahli politik nih kena memperlihatkan dirinya tidak lebih daripada hamba kepada rakyat yang mengundinya... Dier tabley nak merasa hebat.. dier tidak boleh membelakangi rakyat.. Semua tindakan dier mesti mementingkan rakyat yang mengundinya... Dan semua teguran rakyat mesti diambil kira sama ada dier suka atau tidak...

Dier jugak kena ambil tahu kebajikan rakyat yang dipimpinnya.... Tidak semua rakyat yang dipimpinnya aderlah rakyat yang telah mengundinya.. Dier kena bertindak adil sama ada kepada rakyat yang mengundinya ataupun rakyat yang tidak mengundinya... Kalu dier tidak boleh berlaku adil... dier bukanlah ahli politik yang baik... dan dier tidak layak menjadi ahli politik....

Samer gak dengan golongan Ustaz mahupun Ulama.... semua tindakan dier mestilah mengambil kira semua faktor.. dier tabley mementingkan kumpulan yang sealiran dengannya dan meninggalkan kumpulan lain semata-mata atas dasar mereka tidak mengikuti tarbiahnya... Kerja baik dan dakwah perlu menyeluruh... jangan sekerat-sekerat... jangan memandang orang yang jahil dengan pandangan yang serong... jangan ingat kerana ilmu yang tinggi, maka yang lain dipandang cuma sebelah mata.... Jangan rasa hebat.. jangan rasa riak.. jangan rasa ujub.... jangan rasa takbur....

Jadi pemimpin nih berat la bhai... memang berat... kalu rasa tabley nak jadi pemimpin yang adil... baik blah jer lar... baik mengundur diri... jangan dok giler nak menongkat kuasa... bagi kat orang lain yang lebih layak.. Ingat.. jawatan dan pangkat sebagai pemimpin tue bukanlah anugerah.. tapi amanah... kalu ingat sebagai anugerah.... tue yang jadi lebih giler kuasa tue...

No comments:

Post a Comment

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja