Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

20 September 2012

Kerja Lebih Masa?

Pergh.... idea CUEPACS memang tabley blah... hahaha... katanya kakitangan awam boleh bagi kerja lebih masa kalu kenaikan gaji yang diminta oleh CUEPACS berjalan lancar...

Hahahaha... gua bukan nak memperkecilkan CUEPACS... cuma sekarang nak mengingatkan CUEPACS agar berpijak dibumi yang nyata... hahaha... bukan aper.. dalam keadaan waktu kerja yang sedia ader pon ramai kakitangan awam yang ngular.. culas... ilang waktu bekerja...

Hahaha... ader pulak tue yang berniaga kain batik... MLM ... dan kuih muih... hahahaha... tak payah la kiter nak terkejut plak... hahaha.. ini senario biasa kat banyak jabatan dan agensi Kerajaan....  Paling ketara pulak kalu dah dekat musim nak raya.... hahaha

Benda macam nih gua rasa bukan gua ker yang komplen.. tapi ramai dah.... okaylah... maybe lu orang boleh kutuk gua mender nih... tapi ini realiti... wife gua kerja dalam perkhidmatan awam... dier nampak dan dier selalu citer kat gua.... Alhamdulillah.. wife gua takder macam tue.. dier berniaga pun tak pandai... kalu cuba nak berniaga kain.. last-last kain tak terjual... dok pakai sendiri jer... hahaha...

So... rasa gua tak perlulah CUEPACS bagitau nak tambah kerja lebih masa untuk kenaikan gaji nih... cukup jer kasik bagooshkan perkhidmatan awam sedia ada pada waktu kerja sedia ada.... Tak payah la nak berlakon... itu jer...

Kitorang rakyat tak marah pon... hahaha...

3 comments:

  1. Haha kerja yang ada tu tak perlu pun lebih masa. Aku dulu buat praktikal di Jab Akauntan Negara buat laporan praktikal ala-ala tesis gitu.

    Laporan disuruh tukar oleh pensyarah sebab bercerita yang betul haha

    ReplyDelete
  2. Bhai..;

    9am - 10am: Minum pagi
    10.30am - 11.00 Minum lagi... hahahaha...
    11.01 - 12.00pm Merendek/bersembang/buat2 usung paper... kih..kih...kih...
    12.00pm... baca paper apa yg patut sampai lunch hour.
    1.30pm - Solat Zohor/tidoq dlm surau...
    Selebihnya lu sambung sendiri...
    Lepas 5.00pm baru pulun buat obertime kononnya takut rezeki (duit claim obertime) yang dapat nanti tak berkat pulak... haram beb... hahahaha...!!!!

    ReplyDelete
  3. Bhai Akupuntakfaham...

    Tue la pasai... susah.. bercerita yang benar pon salah... hahaha... tapi takper.. kiter tak marah kat kakitangan awam... diorang jadi camtue pasai pemimpin diorang dah tunjukkan contoh terbaek macam tue... hahaha... PM pon lebih kurang macam tue gak.... hahaha

    Bhai ISA...

    Itu stendet la bhai... lu pernah deal tak ngan TNB... walaupun dah dikorporatkan... mentaliti kerja masih samer macam waktu berkhidmat dalam kerajaan... hahaha... sebijik sebuntat...

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja