Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

10 September 2012

Aderkah Gua Akan Mengendur?

Bhai... ader orang kata... ader orang cakap-cakap yang kononnyer selepas keputusan Majlis Syura Ulama PAS semalam... gua akan mengendur... gua akan berundur.. gua akan termalu.. gua akan menyerah kalah... hahaha... Ader kata yang gua takkan dapat usik dan jentik Nasharuddin Mat Isa.... Siap kata kat gua "lu level mana bhai... ngaji pon tak abis... Nasharuddin tue berbakul kitab dier baca dan hafaz" ....

Hahahaha... gua gelak jer... hahaha..... aper sajer yang lu orang jangkakan dan ramalkan ... takkan menjadi kenyataan la bhai... gua tetap macam gua... sebab gua bukan orang politik... gua tak rugi mender pon kalu gua dok serlahkan ke'cap ayam"nyer Nasharuddin Mat Isa nih....

Yang akan rugi sebenarnya bukan jugak Nasharuddin Mat Isa.... tapi yang akan rugi aderlah PAS... bukan ahli PAS... tapi PAS itu sendiri... pasai aper gua kata itu macham.. pasai lepas nih lu ingat orang lain yang bukan ahli PAS yang terpaksa mengundi PAS pasai kat kawasan diorang takder calon lain yang akan bertanding berlawan dengan UMNO/BN akan mengundi calon PAS lagi ker...

Walaupun calon PAS tue aderlah calon Pakatan Rakyat .... gua tak berani jamin yang pengundi Pakatan Rakyat yang bukan dari ahli PAS akan mengundi calon PAS tue... gua tak berani jamin bhai... sebab kalu ikut sentimen akar umbi hari nih... rasanyer ramai yang dah cuak... ramai yang dah tawar hati..... buat aper undi calon PAS kalu selepas PRU13 berlakunya kerjasaman politik antara PAS dan UMNO .... buat aper bhai... buang masa dan buang kertas undi jer.... karut...

So...itu yang bukan ahli PAS... abis lu ingat semua ahli PAS pon tetap akan undi calon PAS ker bhai... kalu ahli PAS yang jenis robot tue boleh la percaya yang diorang akan undi calon PAS nih... tapi bagi yang jenis ader otak dan boleh berfikir rasional sendiri... rasanyer akan pikir 18 kali baru nak undi kot... hahaha

Dan mungkin PAS akan mendapat undi paling ciput dan seterusnya bilangan kerusi yang dapat dipertahankan menjadi kurang mendadak.... Ini yang gua jangkakan akan berlaku pasca PRU13...

Inilah yang dapat gua sabitkan dengan satu peribahasa Melayu lama iaitu "menang sorak kampung tergadai" .... iaitu tidakan Majlis Syura PAS yang tidak mengenakan apa-apa tindakan keatas Nasharuddin Mat Isa menyebabkan golongan "ulama" terasa hebat dan berkuasa... namun cuma akan kekal menjadi pembangkang sahaja dimasa depan tanpa dapat memegang tampuk kuasa negeri mahupun pusat...

Kalu tampuk kuasa susah nak dapat pasai takmo dan takder gaya nak menang... lu orang agak ader chan ker Undang-Undang Islam dan yang berkaitan dengannya dapat dilaksanakan... hahaha... sori bhai... nehi... yilleks...  Lupakan sajer la... hahahah

5 comments:

  1. Salam C++

    Apesal takde orang komen lagi kat blog miker ni? Sumer takut ke?

    ReplyDelete
  2. hahaha...lu kendur ke bro...hahaha...lawak lawak

    ReplyDelete
  3. Tak kisah kalau mereka nak terus bela orang mcm Nasha tu kerana itu keputusan kepimpinan mereka. Yang pasti 4 undi dlm rumah gua telah terlepas dari tangan PAS walaupun gua ahli seumur hidup PAS tetapi gua ada pendirian hak sendiri. Sokong BN tak mungkin. Ramai geng gua disini akan sokong parti bebas kalau ada yang bertanding untuk pengajaran sikit pada mereka. Ahli biasa pun ada hak dalam sebuah parti siasah nikan. Gua cukup tak beri muka dan tidak senang dengan geng UG.

    ReplyDelete
  4. isi cantik tapi gua nak translate tak larat la bhai! huhuhu

    ReplyDelete
  5. DeeDee Yong...

    Bukan takder.. cuma gua lambat approvekan diorang punya komen.. hahaha... gua sibuk ader kerja harinih... hahaha... amik tender berbagai kat agensi Kerajaan... hahaha...

    Bhai BunBinBan...

    Hahaha... blum kendur lagie bhai... kalu kendur pon viagra kan ader... hahaha... bengong betul lar...

    Bhai Ahmad...

    Bukan lu sorang jer yang akan amik keputusan macam tue... gua rasa ramai lagie... gua pon samer gak... gua akan gunakan hak demokrasi gua... sebagaimana diorang kata Nasharuddin Mat Isa gunakan hak demokrasi dier.. gua pon nak gunakan gak hak gua...

    Bhai TheSniper...

    Sori bhai... luahan hati kena la ayat yang kuar dari hati gua sendiri... hahaha

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja