Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

12 September 2012

Perbadanan Aset Air Berhad Mengambil Deposit Tanpa Izin.

Bhai.... cuba lu semak dan baca balik berita nih...

"Perbadanan Aset Air Berhad berjaya menjual sebanyak 15 naskhah dokumen tender untuk pembinaan loji rawatan air Langat 2 walau projek itu mungkin tidak mendapat kelulusan kerajaan Selangor.

Ketua pegawai esekutif PAAB Ahmad Faizal Abdul Rahman berkata, dokumen tender yang setiap satunya berharga RM10,000 itu dijual kepada kontraktor terbabit ketika sesi taklimat dengan perbadanan itu hari ini.

Taklimat itu dihadiri oleh 65 syarikat yang berminat untuk membida bagi projek berkenaan. Ahmad Faizal berkata PAAB juga akan meneruskan proses tender terbabit seperti diarahkan kerajaan persekutuan.  

Satu-satunya masalah perundangan yang kita jangka adalah (masalah mendapatkan) kebenaran merancang, tapi ini hanya timbul apabila kontraktor ingin memasuki tapak projek itu, 10 bulan lagi," katanya. 

Bercakap kepada pemberita hari ini, beliau berharap perkara itu akan dapat diselesaikan kelak." - -sumber

Okeh.... dah faham???? maknanya total dah dapat diambil "deposit" berasaskan penjualan dokumen tender nih aderlah bernilai RM150,000.00 (seratus lima puluh ribu).... tapi takkan la 15 penender jer akan masuk... paling kurang pon 20 syarikat... maknanyer dah dapat RM200,000.00 (dua ratus ribu)

Mmmm... gua takmo nak kira dier punya dividen ker aper ker selama 10 bulan nih... yang memang pasti dah ader... hahaha... tapi gua nak citer pasai penjualan tender nih... yang dikendalikan oleh Perbadanan Aset Air Berhad (PAAB)...

Errr.... Bhai.. gua nak tanya lu nih..... setahu lu aaa....boleh ker lu jual tender untuk membangunkan satu bangunan rumah banglo 2 tingkat diatas satu tanah yang belum pun lu beli atau punyai... (ini contoh jer bhai)...

Okeh.. gua bagi lu clear skit... sebelah rumah lu ader tanah kosong seluas 2 ekar milik JKKK kampung lu.... tetiba jer.. lu bukak tender kepada sesapa yang berminat untuk mengusahakan tanah tue untuk buat kebun ker... kolam ikan ker.... dan lu amik deposit atas tender tue... sedangkan tanah tue bukanpun milik lu.... aper ke jadahnyer .... mestilah tindakan lu nih boleh disaman... bukan atas sebab menipu bakal penender jer tapi lu menggunapakai tanah orang lain yang bukan hak lu tanpa kebenaran...

Giler aper nih.... Macam mana Kerajaan Persekutuan Barisan Nasional nih buat kerja haram camnie... giler... boleh kena saman nih... boleh kena dakwa nih.... ini bercanggah dengan Akta Kanun Tanah Negara 1965 (Pindaan 2008) .... Ini boleh dikenakan tindakan dibawah fasal penerokaan tanah tidak sah...iaitu:

Seksyen 425(1) Kanun Tanah Negara memperuntukkan bahawa mana-mana orang yang tanpa wibawa yang sah: 

a) menduduki atau membina apa-apa bangunan di atas mana-mana tanah Kerajaan, tanah rezab atau perlombongan: 

b) membersih, membajak, menggali, mengepungi atau menanami mana-mana tanah sedemikian atau bahagian darinya; atau 

c) memotong atau mengalih apa-apa kayuan atau hasil atas atau dari tanah sedemikian adalah melakukan kesalahan dan boleh jika disabitkan dikenakan denda tidak melebihi RM10,000.00 atau pemenjaraan untuk tempoh tidak melebihi satu tahun atau kedua-duanya sekali.

2 comments:

  1. salam,

    pusat boleh rampas tanah tu jika perlu, yg hairannya, mcm dsai selalu ckp negara keluar mnyk pttnya harga murah, ni klu air ada bnyk mesti lgi murah, ttp xtahulah msa dpn nnt..

    KLIK objektif PPSMI untuk kuasai sains matematik bukan komunikasi BI

    ReplyDelete
  2. Bhai New Hope...

    Ader skit kesilapan pada komen lu... Aset tanah aderlah hak milik mutlak setiap Kerajaan Negeri.... Pusat@Persekutuan cuma boleh kendalikan dan ambil-alih hanya mana-mana aset tanah yang ada dibawah kuasanya iaitu dibawah Wilayah Persekutuan (Kuala Lumpur, Putrajaya dan Labuan)

    Dalam kes Langat 2, Pusat@Persekutuan tidak berhak langsung atas tanah yang akan dibangunkan.

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja