Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

06 September 2012

Kalu Pelajar Kurang Akal...

Bhai... aderlah perkara stendet kalu pelajar kurang akal... yerla... pasai tue la pelajar nih pi belajar... nak bagi dari kurang belajar... @ kurang ajar... kepada terpelajar ..... ini stendet bhai... jarang kiter dengar pelajar yang pi belajar tue lebih pandai daripada guru yang mengajar dier... hahahah... tak gitue.... hehehe

Biasanyer.. mana-mana kolej atau tempat belajar nih... mestilah dikendalikan oleh orang yang terpelajar gak... takkan la orang yang bangang dan bengap yang akan kendalikan dan menjadi tenaga pengajar dikolej tue... Tambah lagi kalu nak dapat lesen nak bukak kolej... mestilah ahli lembaga pengarah dan pengurusan kolej tue aderlah orang yang terpelajar gak...

Tapi....... tapi biler pentadbir, pengurusan dan ahli lembaga pengarah sesebuah kolej tue didapati bodoh, bengap, bangang dan kurang belajar.... macam mana la kolej tue boleh dapat akreditasi... hahaha... ader rasuah ker... hahaha... maybe la kot ader rasuah kat Lembaga Akreditasi Negara kot... atau kat MQA ..... hahahaha

Lagi satu... macam mana la boleh ader kolej yang beroperasi tanpa pegawai kaunseling atau jabatan kaunseling... cer citer kat gua camana boleh kolej macam nih beroperasi... macam mana dier dapat lesen aaa... atau diorang main bayar jer wang tumbuk rusuk kat agensi berkaitan ????

Kalu kolej tue ader jabatan dan pegawai kaunseling... tentulah kalu ader mana-mana pelajar yang bermasalah... pastinya akan dirujuk untuk dinasihatkan dan diberikan sesi kaunseling...  supaya pelajar tersebut boleh meneruskan pelajarannya dan seterusnya berubah perangai....

Mana boleh pelajar yang bermasalah terus jer dibuang... tanpa pembelaan dan sesi perbicaraan dalaman.... Kalu macam nih la perangai kolej nih... gua rasa patut didedahkan jer nama kolej tersebut supaya orang lain menjauhi kolej ini... Kolej macam nih sebenarnya berorientasikan wang semata-mata... bukannya bertujuan untuk mendidik...

Para pelajar boleh memboikot kolej-kolej yang sebegini... kolej yang berorientasikan keuntungan kewangan semata-mata.... macam siot jer.... mesti kolej macam nih gak ader jual sijil palsu... mesti punya lah... hhahaha

3 comments:

  1. http://sentiasa.blogspot.comSeptember 6, 2012 at 2:33 PM

    sorri bos..hihi
    jika de free singgahlah..

    ReplyDelete
  2. Lu jangan bhai...jangan sekali sekala menuduh kolej kita yg bak "cendawan tumbuh lepas hujan" tu ditadbir oleh orang gila pulus tapi tak la berapa cerdik akademiknya. Tu understatement..haha

    Memang pun semua tu diatur untuk orang yang 'memandai' untuk menceriakan lagi 'industri' pendidikan & pembelajaran negara. Pretty much industrious...sampai semua berkiblatkan, berorientasikan 'duit'.

    Tu pasal PTPTN boleh hidup bhai... cuba semuanya 'tak berapa pandai' untuk masuk kolej IPTS tentu tak brp laku la PTPTN tu.

    Naikkan gred pemarkahan SPM tengok brp byk kolej akan lingkup? haha..penuh orang Africa, Kemboja, Vietnamese, orang luar la pulak, kut...haha...Messy-ia!!!

    ReplyDelete
  3. Bhai Mohd Sentiasa...

    InsyaAllah bhai... sibuk memanjang nih..

    Bhai Hanz...

    Rasa gua bukan naikkan gred pemarkahan lar.. tapi turunkan gred pemarkahan ... supaya ramai yang lulus dan ramai yang tak dapat masuk IPTA... jadi terpaksa pi IPTS... masyukk....

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja