Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

07 May 2013

Tamak Bukan Sifat Muslim

Bhai..... Sifat tamak bukan sifat seorang Muslim.... Bagi seorang Muslim... iaitu orang Islam yang beriman.... sepatutnya sifat yang bertunjangkan hawa nafsu seperti ini sama sekali wajar ditolak...  So... gua takmo nak melalut bercerita bab agama nih bhai... gua bukan banyak ilmu agama macam geng-geng so called "ustaz" dalam PAS tue.... hahaha (no pun intended)

Okeh.. aper citer sebenarnya.... hahaha.... camnie.... Kita semua tau.... yang SPR memang ader banyak "magic" ... same goes to BN ..... jadinyer tak terkejut la kalu keputusan PRU13 baru nih menyebelahi BN... cumanyer.... salah satu pemangkin kepada kekalahan PAS dibeberapa kerusi sehinggakan nama-nama besar dalam PAS pon boleh terbongkang tue aderlah Presiden PAS itu sendiri..

Sori... gua berani jamin yang Presiden PAS takkan mengaku dier aderlah pemangkin atas kekalahan beberapa kerusi PAS.... memang itu perangai dier.... bukan sekali dier buat perangai camnie... dah banyak kali dah....  kalu nak kira tak larat lar rasanyer..

(bhai... gua bertelagah dengan Hadi Awang bukan pasai isu ilmu agama... tapi bab isu ilmu politik.... ader beza tue bhai... isu ilmu agama dier gua respek)

Aper pon.... pada gua... PAS tak patutnya tamak nak amik jawatan Menteri Besar (MB) daripada Khalid Ibrahim di Selangor... Sebabnyer... dari segi professionalisma dan daya tadbir urus yang baik... Khalid Ibrahim telah berjaya menunjukkan contoh terbaek... Jadi PAS jangan tamak nak kerusi MB Selangor....

Sebelum PAS Selangor/Pusat nak mengacau kerusi MB Selangor... suruh Hadi Awang jawab dulu isu Fitnah yang dibuat olehnya terhadap Dr Nasir di DUN Kota Damansara ... yang mana PAS Subang sajer  bagi free kerusi Kota Damansara tue kepada BN....

Hadi Awang kena jawab dulu fitnah yang dier sendiri buat.... tunjukkan bukti dan berikan fakta....

P/S : Kalu gua yang bagi statement cam Hadi Awang kasi tue... sure ramai orang PAS yang kata ianya fitnah.... tapi biler Hadi Awang yang buat statement tue... haram takder saper orang PAS yang kata itu aderlah fitnah.... bussit la wei...




11 comments:

  1. Bhai;

    Jom desak Hai Awang tu letak jawatan jer.... dulu jadi MB Trengganu failed... Jadi Presiden pun failed...

    Suruh dia jadi kaki pancing jelah... muakakakaka...!!!!

    (banyak yang berjubah beserban dalam PAS kaki kencing, tamak haloba... nafsu mengalahkan Rosmah mansor... hahahaha...)

    ini komen gua bertahap menyampah gileeerrr... dengan PAS..!!!!

    ReplyDelete
  2. der..

    tu pasal gua nak ajak lu ngan pembaca tegar blog lu ni.. sesama kita mengingati kejadian tersebut.. dan pada pru akan datang kita bom dorang ngan isu ni cecukup... bukan 1 kusi nie je dorang nak sabotaj..

    Rasulullah pun kalu dah ikat perjanjian.. dia pegang janji tu bebaik.. walaupun perjanjian berat sebelah ngan org kapir kuraish plak tu...ni tak.. dah janji nak bagi kat orang kusi tu.. bagi je la.. tak kisah la kalu dia nak jadi katak ke kambing ke lepas tu... sbb antara perangai2 orang MUNAFIQ ialah.. memungkiri janji.. dah.. isu ni gua nak simpan dan akan gua gunakan tuk hentam PAS pada pru akan datang... cukup2la jadi bahalol..

    sori.. gua ter'geram' sesangat kat perangai cam tu.. nampak sangat calon yg di undurkan ada KEPENTINGAN PERIBADI.. sampai sanggup memungkiri arahan.. dan org atas plak.. sanggup memuungkiri JANJI dan menuduh bembukan kat sekutu dia.. cam ******* perangai..

    huih.. panjang kalu gua nak taip ni der.. tak pe kita tunggu.. panjang umo.. kita jadikan bahan tuk dorang nanti..

    ReplyDelete
  3. kalau PAS tak masuk kerusi tu. PKR dah menang besar.

    ReplyDelete
  4. Nampaknya PAS nak buat hal lagilah tu.Aku malu jadi orang muslim kalau pemimpin muslim sendiri tak pandai nak tunjuk contoh macam mana nak berpakat secara islam, macam mana nak bersahabat dengan kawan-kawan dari golongan bukan islam.Terkadang dalam pakatan rakyat ni, aku nampak orang bukan Islam yang nampak lebih ikhlas dalam Tahaluf Siyasi or Political Alliance nih.Aku setuju kita perlu melantik mereka yang berwibawa untuk memimpin negeri.Kalau dah memimpin parti pun caples, jangan berangan nak pimpin negeri apa lagi negara.Bagi aku yang lagi penting ialah dalam PRU13 kita berkempen sebagai pakatan rakyat.Jelas terpampang dimana-mana penyokong bekerjasama berkempen dan menyokong pakatan rakyat.Kalau najib sibuk dengan moto 1Malaysia yang hanya tinggal retorik sahaja itu, kita di Pakatan Rakyat lebih berjaya mengamalkan konsep 1Malaysia itu berbanding BN. Jadi kene ingat, kemenangan DAP,PAS dan PKR adalah kemenangan bersama yang kita bentuk dari dokongan pelbagai parti.Jangan pulak bila dah menang nak sibuk cerita parti kami lebih banyak kerusi, kami lah yang paling layak.Jangan nak claim kerusi yang mana pengundi-pengundi nya adalah terdiri dari ketiga-tiga parti yang bergabung.Jangan khianati aspirasi penyokong.Kalau dulu kami dah berpakat mengundi pemimpin untuk berada di DUN dan Parlimen.Kali ini giliran pemimpin pula menjalankan amanah kami.PAS jangan nak buat tak sedar diri, jangan angkuh nak claim semua victory.Tunjukkan akhlak Islam,jangan hanya pandai petik ayat dan hadis semata-mata untuk mengikat penyokong sendiri.Jangan sampai akhirnya kami terpaksa akur yang mana tohmahan BN terhadap kalian akhirnya benar belaka.Awas!Itulah nampaknya yang cuba dibuat oleh pihak lawan.Bangkitlah dari mimpi kalian.

    ReplyDelete
  5. kes ni x terjadi kalo calon PKR tu tiba2 x muncul2. bila PAS masuk baru nak muncul. PAS masuk pon sebab x nak kasi umno menang mudah sebab berdasarkan pengalaman kalo calon tu x muncul biasanya dah dirasuah umno.

    isunya sekarang apa pasal PAS masuk baru muncul? nak makan durian runtuh ke? lepas dapat rasuah kemudian nak jadi calon pulak...

    so kita x sah berbalah...umno dalam bab nak menipu ni bukan baru...dah 56 tahun dah kerja menipu ni...so x kan tu pon x paham.

    ReplyDelete
  6. kes ni x terjadi kalo calon PKR tu tiba2 x muncul2. bila PAS masuk baru nak muncul. PAS masuk pon sebab x nak kasi umno menang mudah sebab berdasarkan pengalaman kalo calon tu x muncul biasanya dah dirasuah umno.

    isunya sekarang apa pasal PAS masuk baru muncul? nak makan durian runtuh ke? lepas dapat rasuah kemudian nak jadi calon pulak...

    so kita x sah berbalah...umno dalam bab nak menipu ni bukan baru...dah 56 tahun dah kerja menipu ni...so x kan tu pon x paham.

    ReplyDelete
  7. kes ni x terjadi kalo calon PKR tu tiba2 x muncul2. bila PAS masuk baru nak muncul. PAS masuk pon sebab x nak kasi umno menang mudah sebab berdasarkan pengalaman kalo calon tu x muncul biasanya dah dirasuah umno.

    isunya sekarang apa pasal PAS masuk baru muncul? nak makan durian runtuh ke? lepas dapat rasuah kemudian nak jadi calon pulak...

    so kita x sah berbalah...umno dalam bab nak menipu ni bukan baru...dah 56 tahun dah kerja menipu ni...so x kan tu pon x paham.

    ReplyDelete
  8. Teruk betui perangai PAS Damansara.. Saje je bagi Kota Damansara menang kat BN..

    Kalau PAS tak letak pencalonan musti dah Ada satu lagi kerusi PR kat situ..

    ReplyDelete
  9. port aku kat Pasar Keramat, kalau ada otai-otai PAS nie... dia punya walaq tak leh nak lawan... cakap lebih sikit, depa sound balik... Presiden lebih tahulah pasal hal-hal parti nie...

    tapi tadi, semua dah u-turn... semua saf kepimpinan tertinggi PAS kena marah... baik Presiden, dewan ulamak, majlis syura... Nik Aziz je yang tak kena marah...

    pas tu, depa cakap depa pun tak setuju kalau MB Selangor tu dibagikan kat PAS...

    COBOL

    ReplyDelete
  10. bhai,

    ada yang tuduh dr nasir kununnya makan rasuah, 'durian runtuh' simply bcoz dia dtg lmbat hari pencalonan? wtf?? hmm..sifat2 pemimpin depa dah berjangkit kat penyokong pulak dah..

    wei, kalu nak tuduh, bawak mari la segala evidence. sekarang ni tanggungjawab untuk membuktikan jatuh kat pihak lu sebab lu yang menuduh. org yg dituduh tak bersalah selagi tak dibuktikan bersalah.

    ni kes guru kencing berlari, anak murid kencing sambil menari2!

    ReplyDelete
  11. Salim whatever alasannya PAS masih leh tarik diri cara terhormat dgn buat public announce yg PAS akan bagi laluan kat M.Nasir.. leh mintak ahli & penyokong PAS Kota Damansara kerjasama kempen untuk dia menang.. ada ler si Ridzuan tu buat? He went on kempen untuk diri sendiri ... ada tak TGHH, PAS Pusat & si Rani YDP S'ngor tu halang dia?

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1