Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

09 May 2013

Ahmad Maslan Menipu Pengundinya

Bhai..... Baru jer tak sampai seminggu urusan PRU13 selesai.... dan Ahmad Maslan menang majoriti 13727 undi.... tapi rupanyer... kesian kat pengundi yang dalam kawasan Parlimen Pontian yang dok mengundi Ahmad Bin Maslan... calon UMNO/BN nih....

Yer la... dier nih kan ker Menteri yang pandai berlakon.... amik hati rakyat katanyer... itu hari siap berlakon menoreh getah..... tentulah orang macam dier nih tau masalah rakyat... Takkan la dah dapat undi menang lebih 13 ribu sudah lupa sama rakyat...

Pi la lawat dan bagi sumbangan ker aper... takkan tabley nak push skit dana yang ader tue untuk beli atap zink dan baiki skit rumah nih... gua rasa... tak cecah pon RM2500 kot..... takkan la itu pon tabley.... Ini lah pemimpin.... katanyer mesra rakyat.... masa nak pancing undi... siap masuk lecah keluar lecah... masuk bendang keluar bendang.... makan bersila....

Tapi biler dah menang.... semua sudah lupa.... bangsat betul lar..... bagero...

Rakyat makan sardin.... pemimpin makan besar...

Err.... makcik... taknak ngadu kat Sultan ker... itu hari ader orang mengadu ngan Sultan... siap Sultan bagi rumah lagie... ini berita benar nih... gua bukan sengaja memandai buat cerita.... takder masa nak buat fitnah lar......

7 comments:

  1. ada lima tahun lgi bro..relek la. hahaha

    ReplyDelete
  2. Temoh Stesen, KamparMay 10, 2013 at 12:26 AM

    Salam bro,

    Kalo exposure ini niatnya untuk menarik perhatian kepada kesusahan Kak Sarimah ni, InsyaALLAH, teman akan cuba bantu. Ramai sedara-mara teman yang ada jawatan dalam UMNO kat Pontian. Teman boleh sampaikan pada deme tu nanti.

    Tapi kalo exposure ini tujuan nya untuk dijadikan bahan kempen pilihanraya 2018 nanti, teman nasihatkan pada yeop cukup-cukup le tu. Dah 5 tahun orang politik ni berkempen. Kalo kita galakkan lagi deme untuk berkempen jugak, bila le masa deme ni nak wat keroje yeop. Udah-udah le tu.....

    Apa-apa hal, teman akan bagitau sedara-mara teman (belah bini) agar cuba-cuba le bantu Kak Sarimah ni. Andaikata lepas tu tup-tup Kak Sarimah ni dapat sebijik banglow, mike tolong le ambik gambor rumah teman plak. Teman nak juga dudok rumah banglow hehehe

    ReplyDelete
  3. Bhai BunBinBan...
    Dah jadi wakil rakyat... kena la kerja untuk rakyat... jadi kuli kepada rakyat...

    Bhai Temoh Stesen...
    Pergh... dah dekat ngan rumah gua nih... kat Tanjung Tualang tue... hahaha... Tujuan gua tulis artikel nih pasai nak ketuk kapla wakil rakyat... supaya boleh bantu kakak nih... dah dier jadi wakil rakyat... mesti la dier kena tolong...

    P/S: Gua skrang kembali kepada MODE rakyat mustada'afin... rakyat tertindas... jadi suarak rakyat....

    ReplyDelete
  4. bro cipan, dia org fikir masalah dia...yang gua ni, sapa nak tolong? hahhhh bosan lah...gua nak berhijrah ke sweden lah...boleh ke? hahahahhah...gua dah ricky kat sana, penduduk dlm 10juta jer, sebesar2 negara tu...tapi kalo winter, pehhhh...tulur hilang...hahahahah...melawak plak bro...sedapkan hati...hahahahha.

    ReplyDelete
  5. Bhai C++

    berbagai jawapan boleh diberi.

    Paparan tu boleh beri gambaran negatif bukan kepada wakil rakyat tetapi rakyat secara umum. Bila letak cerita di akhbar, media, dan bhai pun tolong sekali; kita semarakkan budaya meminta-minta. Malas berusaha. Bila dah semakin uzur memang banyak wang nak kena keluar. Sebelum rumah uzur buat bodoh, masa tu belanja kecik je.

    Bila buat bodoh, malas nak baiki dari awal, rumah makin uzur, mengadu kat press, masuk paper dan pindah kesalahan diri kepada wakil rakyat.

    Orang lain pun ada pandangan mereka. Tapi ini pandangan saya.

    ReplyDelete
  6. Bhai Anonymous...
    Gua tau pasai aper lu nak pegi Sweden... hahaha... mentang-mentang kat saner diorang tak kisah tentang "free seks" .... hahaha .... Tak payah la bhai... lupakan sajer niat mu tue.... kalu panjang 2 inci setengah... lupakan la.... hahahaha ... jangan mare...

    Bhai AkuPunTakFaham...
    Gua paham aper yang lu maksudkan... betul... kena repair tengah dari kos yang kecik... tapi kiter kena tengok gak... mungkin dier ader masalah kewangan... kena dahulukan yang penting daripada yang penting....

    Aper-aper pon... Patut BaitulMal dan Pusat Zakat pantau benda nih... takkan nak tunggu pihak Gereja bantu dulu baru nak kelamkabut beri bantuan gak...

    ReplyDelete
  7. lar ada lagi orang Pakai atap Nipah.. Kayu Ara Pasong pulak tu.. :)Aku balik Pontian tak pernah nampak pun? betul ke Akak ni cerita? kena lawat Kayu Ara Pasong la ni..

    Wah teringat masa kecik rumah dari atap nipah.. besh woo.. dinding bumbung atap nipah ni.. sejuk je tak payah pakai aircond.. :) Tapi satu la kena tukar setiap tahun.. Dah daun atap ni lerai yeala takda bubuh bahan pengawet.. melerai ler.. huhu..

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja