Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

12 May 2013

Bila Polis Membuat Laporan Polis

Bhai.... gua takmo nak cakap lebih-lebih.... selalu tue gua dengar citer yang susah Polis nak buat siasatan kalu takder laporan Polis.... contohnyer.... walaupun Polis sedar yang ader banyak citer tentang hasutan perkauman yang dibuat oleh ramai blogger-blogger pencacai UMNO... tapi Polis tak dapat nak amik tindakan dan mulakan siasatan... pasai takder laporan Polis...

Itulah alasan yang selama nih gua dengar.... dah tak larat dah gua dengar... biler gua tanya dengan kengkawan kat Jabatan "E" Bukit Aman... diorang cakap... yang Jabatan diorang tak ikut SOP tue.... diorang tak perlu pon ikut.... yang banyak songel pasai isu laporan Polis nih biasanyer bahagian GD... 

Kalu JSJ ker... D7 ker... D8 ker... tue sumer ... biasa tak perlu pon adernyer laporan Polis.... boleh jer buat siasatan dan operasi..... yang memang selalu banyak songel nih cuma GD jer....  (no pun intended)

Gua gelak jer biler dengar member gua tue citer... sebab kat Agensi... kitorang tak perlu pon adernyer laporan... sebab kiter yang cari sendiri laporan..... hahaha ... tu pasai la kitorang kedepan skit dalam bab kerja nih.... 

Tapi... biler gua dengar ader polis membuat laporan polis.... pergh... terkejut gua dengar... hahaha... sendiri lapor sendiri siasat.... lawak aaa.... pandai plak nak buat laporan... kata kena tunggu orang awam buat laporan.... aper daaa..


5 comments:

  1. polis tu membuat laporan kepada dirinya sendiri haha

    ReplyDelete
  2. HEHEHE..

    Boss..

    Lu punya "kawan dlm musuh" manyak ati panas apapasat??

    itu bbdk FmZ paruparuduan ka..
    kuikuikui..

    Suka sangak dia wak perpaduanggggg jahh..

    Bodo Sokmo mung!!! aka FmZ(FreeMelayuZone)
    Kuangkuangkuang

    ReplyDelete
  3. Bhai Taufik...
    Gua rasa aaa.. polis tue memang takder kerja.. tue yang dier buat laporan polis tue...

    Bnai No2... (panjang sangat la nama lu)
    Hahaha.... Gua kesian kat FZT tue... sungguh kesian... nak buat camana... dan mentaliti dier lebih kurang samer macam pencacai UMNO... hahaha

    Dier ati panas bukan pasai aper.. pasai takder saper nak layan dier punya artikel... hahaha

    ReplyDelete
  4. sekrg da ada srs bwh jbtn perpaduan.. Kes jenayah bnyk diorg tolong setel. Patut polis potong gaji bg kt diorg nih. Klu nk politik, letak jwtn je...
    Jenayah merata tggu laporan polis, mau mati kena tembak dulu mcm kastam ari tu...

    ReplyDelete
  5. Apasal tak suruh kawan-kawan atau kaum keluarga yang bsertatus awam je pi buat laporan.. bukan susah pun buat laporan ni..

    Wat malu je polis buat laporan polis hehehe.. :) SOP apa kena ada laporan polis baru jalan? Yang ada laporan polis pun berlambak takda jalan-jalan siasatan pun..?

    Aku pernah lapor kes ragut siap awal-awal lagi polis tu cakap takda harapan.. (maknanya ke bakul sampah la laporan tu)..


    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja