Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

10 May 2013

Menyanggah Tulisan Mashitah Ibrahim

Bhai.... Gua takder PhD... Gua takder Masters ... Gua takder Degree... Gua cuma lepasan Politeknik Ungku Omar, Ipoh..... lulusan kejuruteraan... tahun 1990.... dan gua dulu skolah rendah dan menengah di sekolah missionary (Gereja)....... Tapi mari gua bawak pemerhatian dan bacaan lu biler gua menyanggah tulisan Mashitah Ibrahim baik dari segi isu politik, sejarah, siyasah mahupun dari segi agama....

Kepada sesiapa yang baru baca blog gua nih... disini... gua tak "angkat" title orang... Dr ka... Ustaz ka... Dato' ka... Tan Sri ka.... To Guru ka.... gua hanya panggil nama jer... sebab didepan Allah Taala nanti cuma nama jer yang dipanggil... takder gelaran atau title.... so ader paham ka???


Okeh... Gua nak menyanggah tulisan Mashitah Ibrahim yang gua baca di Sinar Harian pagi nih... pagi Jumaat yang penuh dengan keberkatan dan kemuliaan... sebaik-baik hari dalam seminggu... penghulu segala hari... Moga Allah memberikan hidayah kepada semua orang dan mengampunkan segala dosa semua orang... Ameen..

  1. Mashitah Ibrahim mengklasifikasikan PR sebagai Pembangkang manakala BN sebagai Kerajaan. Sebagai tokoh akademik, gua rasa tindakan ini tidak wajar kerana tak kena konteks... Dalam konteks politik... Sewajarnya Mashitah Ibrahim hanya menulis Pakatan Rakyat sebagai Pakatan Rakyat dan Barisan Nasional sebagai Barisan Nasional... Ini kerana dalam kes di Kelantan, Selangor dan Pulau Pinang... parti pembangkang aderlah Barisan Nasional.... Jadi kalu Mashitah Ibrahim tak tau nak membezakannya... sila pi skolah belajar balik...
  2. Jangan salahkan Parti Komunis Malaysia kononnya mereka membawa sentimen perkauman... Partai Komunis Malaysia disertai dan dianggotai oleh semua kaum tanpa ada masalah. Tiada rasisma dalam perjuangan Partai Komunis Malaysia (PKM).... Sila belajar falsafah komunisma kalu tak tahu... Jangan serkap jarang.... itu bodoh namanyer...
  3. Insiden 13 Mei 1969 sebenarnya digerakkan dan dimulakan oleh kumpulan "ultra Melayu" yang dipimpin oleh Harun Idris (MB Selangor) masa itu... Sila baca sejarah dan lihat secara meluas... Jangan sekadar baca sejarah yang ditulis oleh orang yang menang di Malaysia... Sehingga ke hari ini pun blogger dan pencacai UMNO lah yang kuat memainkan sentimen perkauman dan menghasut.... sehinggakan Utusan Malaysia pun terlibat sama...
  4. Budaya politik benci yang dihuraikan oleh Mashitah Ibrahim tidak ader asas... Pakatan Rakyat (rakyat marhaen) memang membenci politik kotor, politik fitnah, politik perkauman, politik melaga-lagakan, politik rasuah dan politik salahguna kuasa... Jadi kalu Mashitah Ibrahim nih masih tak tau lagi tentang perkara ini... sila bertanya... jangan menulis secara BANGANG melampau...
  5. Berdemonstrasi itu adalah satu fitrah manusia yang apabila jalan diplomasi tidak dapat diterima oleh pihak tertentu... UMNO juga pernah berdemonstrasi pasca Malayan Union... Jangan lupa sejarah... dan jangan memalukan diri sendiri.
  6. Memang rakyat berhak menegur pemimpin... tapi dalam kes Malaysia... setiap peneguran terhadap kepimpinan BN dalam mentadbir Malaysia berakhir sama ader ditahan, didakwa, dipenjara, difitnah ataupon disimpan secara haram di pusat tahanan politik di Kamunting. Pemimpin BN merasakan bahawa mereka above the law..... Tolong baca dan fahamkan aper yang berlaku... jangan sekadar menulis TANPA AKAL.
  7. Tolong jangan quote ayat Al Quran sekadar semata-mata menjustifikasikan tindakan... Sebenarnya ayat Al Quran yang di quote itu lebih terkena kepada UMNO/BN berbanding kepada Pakatan Rakyat...
Kepada Mashitah Ibrahim.... Tolong jangan memalukan diri sendiri dengan menulis artikel yang macam ini dilain kali... setiap tulisan lu nih secara otomatiknya melambangkan ceteknyer ilmu dan pengetahuan lu tentang politik, kenegaraan, sejarah dan jugak agama... Memalukan sungguh...

Semoga Allah Taala membuka pintu hati lu yang dah berkarat dengan daki duniawi kearah yang lebih baik.... Gua doakan lu mendapat hidayah daripada Allah Taala.... dah jauh sesatnyer lu nih angkara daki dunia.... MasyaAllah....


11 comments:

  1. Haha Bhai mungkin dah kena brainwash.. :) ustaz ustazah pun nak mengulas... lol..

    Tak kira PR atau BN atau sesiapa jua sebagai seorang Islam mana salah mana silap wajib kita tegur.. Nak terima ke tak itu terpulang.

    Pembetulan Fakta:

    1) Wakil BN wakil PR bahkan wakil bebas pun yang dah menang mereka adalah ahli Kerajaan Malaysia. mengklasifikasikan PR sebagai pembakang dan BN sebagai kerajaan adalah salah

    2) betul kita harus mengkaji sejarah dan fakta sebab kebanyakan fakta dan sejarah ditulis oleh mereka yang menang dan berkepentingan justuru itu ianya selalunya memihak kepada mereka. Sama juga sejarah yang ditulis oleh pihak yang Kalah. Kita hendaklah mengkaji dari pelbagai medium menafsir dan memahami kedua-dua pihak sebelum membuat kesimpulan.

    ReplyDelete
  2. mashitah makin lawa woooo...
    kesian tak jadi calon

    euww

    ReplyDelete
  3. jangan cenderung dengan manusia yang dzolim kelak kamu akan disambar api neraka. minah ni tarak apa la harap sesekali melolong hanya orang yang bengong akan tumpang sama terkena jampi minah ni .jangan lupa ucapan nya berkenaan hudud

    ReplyDelete
  4. demi ganjaran duniawi Mashitah kekal emyokongpemimpin2 yg derhaka kpd ALLAH...menipu & menfitnah adalah moto BN...tudng makin singkat demi menghormati Rosmah yg tak bertudung

    ReplyDelete
  5. Tahniah bro..
    Kasi hantam ustz celop tu..ckp x serupa bikin..belajar jurusan ugama tp selalu tiun lari ikut sedap mulut jer..
    hhehee..bangga dgn PUO sbb student dia bijak2 belaka cam bro Bhai..ahakks.. sy pun lulusan PUO thn 1991..bidang akauntansi..phewwitt..

    ReplyDelete
  6. mshitah nie sama aje dengan si Azmi APA... bodoh... tinggal lagi si Mashitah nie lawa... bodoh tapi lawa lagi baik dari bodoh tapi hodoh...

    COBOL

    ReplyDelete
  7. hahahaha...

    der.. lu amik ke pekataan 'pelacur agama' nih?? tak ada bezanya 'pelacur' ni ngan ahli kitab yg menyeleweng.. sama je..

    tapi elok gak der lu tulis dlm blog lu... mengingatkan org ramai.. tentang 'pelacur' bertopengkan status ustazah nih..

    gua tak bleh nak komen pepanjang la der pasal minah pelacur ni.. sama gak ngan patul labi2... nanti gua muntah ijo..

    ReplyDelete
  8. aduiii...tak pasal2 zemi APA kena tembak kat sini...kihkihkih. bhai c++, lu kena amik responsible bagi clearkan nama si zemi...bagi gua, memang padan pon si zemi ni kena tembak...cuba kalo dia berani bagi org komen kat blog dia...pengsan dia bhaiiiii...sizemi ni, kalo dah terkantoi, mulalah nak cover line....kihkihkih. Hoi bro, lubang temberang lu dah besooooo lah....kihkihkih...sorry bhai, gua terover plak...

    ReplyDelete
  9. Ish tengok Mashitah ni teringat kat awek lama.Nak marah pun sampai terkontrol.Udah2 ler kita saling membodohkan orang.Bila kita kata depa bodoh, depa kata kita lak bodoh.Pas tu ada pulak satu golongan yang akan kata, Kita dan Depa sama-sama bodoh.Kadang2 ada diantara yang kita kata Bodoh tu, depa sekolah lagi tinggi pada kita.Memang aku tak nafi, ada jugak yang pandai tapi saja nak memperbodohkan orang demi mempertahankan juak2 depa.Saranan aku, tak usahlah kita sibuk memperbodohkan sesama kita.Kene percayakan our own intelligent jugak.

    ReplyDelete
  10. brader, kalau lu dah sedar diri belajar tak tinggi dan tak pandai aka bangang, tak payah la nak bagi idea bahalol. ontok2 je la.

    ReplyDelete
  11. bhai,

    anon 4:47pm dipercayai 110% adalah lembu yang sama selalu sesat masuk ke area tanah Tukar Tiub dan membuang najis merata di situ. sila berhati2 dengan lembu yang satu ini kerana dipercayai membawa virus penyakit kuku dan mulut. kalau jumpa, shoot to kill je.

    sekian dimaklumkan.

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja