Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

28 May 2013

Sampai Bila Agaknya

Bhai... Ini persoalan yang masih bermain di minda gua.... Sampai bila agaknya Hadi Awang nak berdalih pasai fitnah yang dilemparkannya... Sampai bila pulak ramai pimpinan PAS nak bekap Hadi Awang...

Sampai bila agaknya pimpinan PAS nak menipu ahli, penyokong dan pendokong parti... Sampai bila agaknya semua masalah sekadar disapu ke bawah karpet sahaja.. Sampai bila agaknya PAS nak jadi camnie..

Cukup-cukuplah tue... Jangan nak tunggu sampai PRU14 baru nak berubah.... Hahahaha... Masa tue dah terlambat dah... Dah terlungkup dah kot... Hahaha

Jangan la ikut resam UMNO... UMNO tue dah memang terkenal bangang... Terkenal menipu ahli, penyokong dan pendokongnya... UMNO terkenal dengan pemimpin yang bangang dan rasuah... UMNO juga terkenal dengan ahli-ahlinya bekap pimpinan UMNO dengan bangangnya...

Cukup la tue... PAS jangan jadi macam UMNO... Cukup la slogan PAS ganti UMNO tue yang nampak sangat PAS nak jadi bangang macam UMNO... Hahaha

12 comments:

  1. Salam...

    Udah udah ler tuh bhai. Nak wat camner kalau "Bohong Sunat" tu kononnya berlandaskan "Siddiq; Amanah; Fatonah; Tabligh".

    Lagipun.... “salah ijtihad dapat 1 pahala, benar ijtihad dapat 2 pahala” .

    Dan juga Menunaikan Rukun Haji ke Mekah. ( Boleh bersihkan dan sucikan diri. )

    salimna

    ReplyDelete
  2. kepada sesiapa yang ahli...

    bacalah tulisan mamat ni...agak menarik dan membuka minda akademik...
    jadilah pejuang politik terpelajar

    http://www.marwanbukhari.com/2013/05/akan-bab-mengkritik-orang-politik.html

    ReplyDelete
  3. Secara personal tp bukan semata2 khusus utk bhai kerana ini adalah hak milik Para Mukmin di alam semesta ini.

    *Sebahagian* diiantara perkara-perkara yang ku temui dikandung dalam "S*A*F*T"

    "Wahai penuntut ilmu! Ilmu itu memiliki banyak faedah. (Andai kamu mmbayangkn faedah itu sbg manusia).. kepalanya adalh rendah hati, matanya adalh keadaan tidak irihati, telinganya adalh mmahami, lidahnya adalh kjujuran, ingatannya adalh pncarian, hatinya adalh niat baik, akalnya adalh mngetahui (ma'rifah) ssuatu dan masalah, tangannya adalh kasih sayang, kakinya adalh ziarah kpd org brilmu, tekadnya adalh kwarasan, kearifannya adalh wara', tempat tinggalnya adalh kselamatan, pngemudinya adalh ksihatan, tunggangannya adalh ksetiaan, senjatanya adalh klembutan tutur bahasa, pedangnya adalh krelaan, busurnya adalh tenggang rasa, tenteranya adalh diskusi dengan org-org brilmu, hartanya adalh sopan santun, ternaknya adalh kjauhan dr dosa, bekal prjalanannya adalh kbajikan, air minumnya adalh klemah-lembutan, pmandunya adalh petunjuk ALLAH dan sahabatnya adalh kcintaan kpd org-org terbaik (al-akhyar)."

    "Siapa yang mahukan kekayaan tanpa harta, dan ilmu pengetahuan tanpa belajar serta kemuliaan tanpa kaum keluarga, maka hendaklah ia membersihkan jiwanya dari mencintai dunia sama sekali, jangan sekali-kali ia bergantung kepada dunia, dan jangan sampai hatinya mengingatinya sama sekali!"

    *SEBAHAGIAN* = mungkin ianya 1/2... 1/3..... 1/4........ 1/5..... 1/8....... dan seterusnya 1/1000............ dan ..... dan.... dan... dan.... mungkin 1/1000000

    barada amruna wa shalaha

    ReplyDelete
  4. Bhai...sempat lagi hang posting sebelum jumpa IO heehee.....

    ReplyDelete
  5. Ini mentaliti hamba-abdi melayu tak boleh kritik raja tak boleh kritik ulama tak boleh kritik pemimpin ibu bapa etc.

    Semua harus dilakukan mengikut saluran yang betul yang sebenarnya takdapun saluran tu.. :) sebab semua kena patut dan percaya bulat-bulat kepada pemimpin..

    Semua adalah pawn saja.. jangan banyak cakap ikut arahan saja.. :)

    Tapi tapi tapi kan.. pemimpin kenapa tak ikut apa Allah suruh? Allah pencipta segala kejadian?

    ReplyDelete
  6. nak buat mcm mana, taksub brooo... PKR kata kt PAS, PAS kata kat PKR. BN tepuk tangan. DAP nonton secara senyum.

    ReplyDelete
  7. sampai bila manusia suka ayat ni selalunya mansuia bersemangat untuk lihat kehendaknya tercapai ikut selera sendiri tapi Allah tentukan segala kehendak manusia terjadi ikut ketentuan Nya.sobar dalam berjuang tak rogi ada pahala lagi.belajar lah berkata benar dan jadikan kebenaran itu landasan dalam perjuangan semoga berjaya.insyaAllah.

    ReplyDelete
  8. Bhai....dah 8.17 malam,hang x update lagi blog

    ReplyDelete
  9. Tuan Presiden maksum bro. Lu nak kritik kena ada saluran yg betul...iaitu saluran jamban. hahaha..Eloknya Tuan presiden berhenti berpolitik, tumpukan usaha dakwah, ngajar agama di masjid2 dan sebagainya sbb bila Tuan presiden berpolitik nampak sgt bangangnya.

    ReplyDelete
  10. Bhai, kalau dah totok tu tetap totok... Pak haji tak payah ikut saluran,pasal depa PAS... puak lain kena ikut saluran puak lain semua failed...bila diminta bukti... spin bab tahalul siyasi la... bab pkr dan dap lompat ke BN la di perak... depa lupa yang katak kat pasir mas,hassan jati serta nasha UG...betul2 mangkuk jamban... bercakap benar walaupun pahit tidak sama sekali untuk puak yang sentiasa pas periksa...

    ReplyDelete
  11. PAS ganti UMNOOOO. Lain Kalilah.

    ReplyDelete
  12. Bhai/DeeDee sekalian...

    Sori aaa... tak sempat nak balas lu orang punya komen... semuanyer gua baca... jangan riso...

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja