Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

14 May 2013

Yang Ini Gua Salut

Bhai... Satu perkara yang gua respek sama Zed Zaidi... Sejak dier jadi Presiden SENIMAN... nampak ader banyak perubahan yang dier bawak... nampak dier nih professional dalam kerjabuat dier... Tak kisah la dier ader pegangan lain dalam politik... tapi ... dier nih memang gua rasa Presiden SENIMAN yang terbaek selama nih... yang ini gua salut.... memang gua salut... dier ader wawasan...

Cara dier kendalikan Persatuan SENIMAN memang bagoosh... inilah anak muda contoh... Kalu dier nih melonjak naik dalam UMNO pon gua tak terkejut... sebab dier ader karisma untuk lead... tambah lagi dier nih selalu kedepan kalu bab kepentingan ahli persatuan...  Nih bab perumahan... memang betul.. gua cukup tau... berapa la sangat artis Malaysia dapat...

Kalu royalti lagu tue... berapa sen jer satu album... walaupun satu album dijual RM25 .. yang kaya aderlah produser dan penerbit album.... penulis lirik pon dibayar ciput... gua ader satu lirik lagu yang dinyanyikan oleh satu kumpulan artis lelaki tue.... harga album dijual sekitar RM18 .... tapi... satu album gua dapat cuma RM0.50 jer.... plak tue dibagitau album tak laku.... walhal lagu tue memang hit gak... rupanyer... sebenarnya album tue dicetak rompak sendiri oleh penerbit dan produser dan dijual secara haram untuk kepentingan diorang.... jadi yang ader dalam senarai cuma sedikit jer... tak sampai 10 ribu salinan... walhal yang haram cetak rompak cecah 100 ribu salinan.... hampeh...

Gua tak nak la sebut mana satu syarikat penerbitan tue... hahaha.... nanti lu orang tau plak lagu yang mana gua buat.... hahaha... itui citer lama... citer tahun 90'an dulu.... hahaha


Agenda baru Zed Zaidi dalam Seniman

“Bagi saya sudah sampai masanya kita mempunyai sebuah perkampungan atau penempatan bagi golongan artis dan penggiat seni, agar kebajikan penggiat-penggiat seni dijaga dengan baik,” itulah luahan Presiden Seniman Malaysia Zed Zaidi ketika ditemui pada Majlis Pelancaran Perumahan Alfafa di Hotel De Palma Ampang.



Menurut Zed, ini salah satu agenda yang baik bagi menjaga kebajikan para penggiat seni dan setidak-tidaknya artis di negara ini dihargai oleh pelbagai pihak dan juga kerajaan.

“Di Hollywood misalannya, sudah ada perkampungan artis di sana. Mudah bagi mereka untuk berbincang dan berjumpa bersama rakan artis yang lain. Secara tidak langsung penggiat-penggiat seni dapat memfokuskan untuk menghasilkan karya-karya yang lebih bermutu lagi,” katanya

Beralih mengenai kerjasama Seniman bersama ALFAFA Consortium(AFS), Zed atau nama sebenarnya Rozaidi Abdul Jamil, berkata kerjasama itu dapat membantu rakan –rakan artis mendapatkan rumah mampu milik dengan kadar harga yang lebih murah.

“Ini adalah satu langkah kerjasama yang baik kerana ianya dapat membantu artis-artis yang kurang berkemampuan bagi memiliki rumah sendiri.

“Tidak semua artis yang ada rumah sendiri, amat sukar untuk membuat pinjaman kerana tiada penyata gaji dan sebagainya. Oleh sebab itulah, pihak SENIMAN bersetuju untuk bekerjasama dengan AFS Consortium bagi membantu rakan artis memiliki rumah sendiri dengan kadar yang lebih murah,” katanya.

Sementara itu, beberapa rakan artis yang hadir pada Majlis Pelancaran menyambut baik inisiatif SENIMAN bagi membantu golongan artis tanah air memiliki rumah sendiri. Pelawak veteran Abon, melihat usaha ini sebagai suatu peluang yang tidak harus dilepaskan.

“Saya melihat ini salah satu usaha yang baik dari Persatuan dan Alfafa untuk membantu kami anak-anak seni bagi memiliki rumah sendiri. Saya harap rakan artis jangan lepaskan peluang ini,”

5 comments:

  1. perggghhh... lepas ni ada kampung boleh tgk artis seksi leee... hahahahaa

    ReplyDelete
  2. lol Carlos..

    tak payah pi kampung artis la pi KLCC je cukup nak tengok awek2 seksi.. kalah artis.. :D

    ReplyDelete
  3. Bhai, gua rasa dulu tok ali rastam ada rasmikan perkampungan artis kat durian tunggal melaka? apa citer der? Sepi jer...

    gagal c++

    ReplyDelete
  4. assalammualaikum tuan tanah

    yang ni gua setuju sangat sejak dia kendalikan mmg banyak perubahan, tu pon ada jugak pedengki, teruskan usahamu zed zaidi, salute lu.

    -PBB-

    ReplyDelete
  5. Bhai Carlos...
    Lu nih tak abis-abis lagi laghonyer... biler la lu nak kena tarbiah dek Hadi Awang dan Geng Rusila nih... hahaha

    Bhai Anonymous...
    KLCC pon ader ker... huargh... hebat... Bab kat Durian Tunggal tue... gua rasa dier pas kat Noraniza Idris ngan laki dier... tak tau aper jadi...

    Bhai PBB...
    Memang banyak perubahan... itulah yang kiter mau dari anak muda.. ader contoh sebagai leader...

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja