Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

20 May 2013

Siapa Mereka Ini?

Bhai..... mereka kata mereka pejuang .... mereka kata mereka pejuang golongan mustad'afin... mereka kata mereka pejuang ekonomi.... mereka kata mereka pejuang negara.... mereka kata mereka pejuang bangsa ..... tapi.... tapi.... siapa mereka ini???
  1. Jika mereka pejuang.... mesti sepatutnya merekalah yang terkedepan...
  2. Jika mereka pejuang.... mesti sepatutnya merekalah yang prihatin masalah golongan mustad'afin...
  3. Jika mereka pejuang.... mesti sepatutnya merekalah yang prihatin masalah ekonomi...
  4. Jika mereka pejuang.... mesti sepatutnya merekalah yang prihatin masalah negara...
  5. Jika mereka pejuang.... mesti sepatutnya merekalah yang prihatin masalah bangsa...
Tapi.... tapi bila mereka kecapi sedikit kejayaan ... bila mereka kecapi sedikit kemenangan.... bila mereka kecapi sedikit kekuasaan.... bila mereka kecapi sedikit penghormatan... 

Mereka lupa.... mereka berpaling.... mereka berdusta.... mereka khianat.... 

Dan ..... mereka juga kini memandang serong kepada masalah rakyat... memandang serong kepada masalah hak.... memandang serong kepada apa sahaja yang dibuat oleh golongan mustad'afin  .... malah ada makin ramai dikalangan mereka makin kuat mengeluarkan kenyataan menghina perjuangan golongan mustad'afin ....

Hebat mereka nih..... hebat sungguh lar...

Jangan di lupa..... bila dalam perjuangan..... mereka-mereka ini tidak pernah berada di saf pertama berjuang menegakkan yang haq.... tidak pernah dipukul dibelasah... tidak pernah dihujani air berasid dan gas yang memeritkan....  tetapi merekalah yang selalu mengambil laba atas perjuangan golongan mustad'afin....

Mereka kata mereka tahu masalah golongan mustad'afin... tapi sebenarnya mereka menipu.... demi secebis kuasa.....

Kini mereka mendapat kuasa.... 

Dan juga...... mendapat maki hamun dari golongan mustad'afin....  Tunggulah balasan dari golongan mustad'afin.... kami tidak lupa... kami tunggu masa dan ketika.... akan kami pastikan mereka-mereka ini tersungkur menyembah bumi.... 

Jangan terkejut.... Allah Taala lebih menerima doa golongan mustad'afin ... diwaktu pagi, diwaktu petang dan diwaktu malam... Maha Suci Allah yang Maha Mendengar dan Maha Melihat...

Allahuakbar... Allahuakbar... Allahuakbar...

P/S : You know lar what I mean... and who's I mean .... right?? ..... Hahaha...

9 comments:

  1. Ramai kot Bhai..

    Masa dapat kuasa tak jalankan amanah dan tangungjawab.. bila mereka tidak dipilih mereka kianat pula memburukan mereka yang dulu memilih mereka..

    Takpe la dunia aje.. buat la apa kamu nak peringatan dan ancaman telah diberikan oleh Allah S.W.T. tak mau ikut kalu terima la balasan di hari pembalasan kelak..

    Kita akan buat sebaiknya..

    ReplyDelete
  2. Bhai...

    Jangan ceter perjuangan waktu nie... waktu nie adalah waktu meraikan kemenangan...

    COBOL

    ReplyDelete
  3. salam
    Mana ketua dan timbalan dppp? tengah syok menang lagi ke,Anda di perhatikan!
    Sepatutnya mereka inilah yang menjadi kepala menuntut pembebasan ADAM ADLI, memimpin masa kearah pilihanraya bebas.
    Sampai saat ini dppp langsung tak buat apa2.
    Elok lepas jawatan dppp tumpu jer jadi ahli parlimen kalo dah tak tau nak bagi masa pada perjuangan bersama rakyat ini.

    ReplyDelete
  4. Dah lepas tengkok dan perut 5 tahun akan datang. Apa kata kita adakan satu konvensyen bagi menubuhkan satu gagasan rakyat yang akhirnya menjadi sebuah parti politik. Jangan jemput semua kepimpinan tu tetapi jemput kepimpinan yang yang sealiran dengan gagasan rakyat sahaja. Teringin juga nak jadi Pres ni nak tunjuksikit walaupun dikatakan bangang tetapi jika berpeluang, TGHH hanya tinggal kenangan.

    ReplyDelete
  5. Pejuangan untuk jadikan perut boncit....
    siapa depatuuuuu. Habaq laaa?

    ReplyDelete
  6. Bhai...

    Tahniah sebab dah dapat sejuta... aku tak perasan sebab 'blackout'..

    COBOL

    ReplyDelete
  7. Gua tak tau sapa musTAD'afin..

    Golongan ustad perut boroi ker? Bastard like?

    Lain kali kita nak PAS tetapkan SEMUA calon PRU14 untuk ADUN, MP PAS selewat-lewatnya lepas raya 2017.. around May-July! Baru takda pertindihan kawasan dgn rakan PR, leh fokus, etc !

    Tu pun kalu PAS masih sekali "tahaluf siyasi" dgn DAP lepas muktamar PAS tahun ni.. Kalau perwakilan, Majlis Syura, PAS Pusat bang*** & setuju bawak keluar PAS.

    ReplyDelete
  8. Bhai/DeeDee semua...

    Baca artikel terbaru gua bertajuk siapa yang sudah kenyang nih ...... kat situe ader jawapannyer... hahaha...

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja