Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

10 May 2013

Innalillah....

Bhai.... gua terpaksa tulis artikel nih sebab ramai yang tanya dan ramai yang kontek.... semua nak tau stand gua tentang perkara nih...

Dari Allah kita datang dan kepada Allah kita dikembalikan......

Gua bertelagah dengan Azizan Razak atas dasar dan kapasiti politik... manhaj politik.... serupa jugak biler gua bertelagah dengan Hadi Awang, Haron Din, Harun Taib, Najib Razak, Abdullah Ahmad Badawi, Mahathir Mohamed dan lain-lainnyer...

Gua takder nak bertelagah dengan Azizan Razak mahupun mereka-mereka ini atas dasar peribadi mahupun atas dasar ilmu....walaupun nampak macam banyak kali dan banyak kala (bukan sekali sekala) tulisan gua seperti condong ke arah serangan peribadi atau ilmu.... tetapi harap dimaklumkan bahawa ianya tidak seperti yang lu orang nampak...

Seperti ditegaskan beberapa kali oleh gua.... blog ini dibina dengan format "metafora", "berfikir diluar kotak" dan "sarkastik" .... jadi sebaiknya lu orang kena membaca dengan mendalam... dan jangan serkap jarang....

Aper-aper pon... jika ader gua terbantai sesiapa secara peribadi... gua berharap akan dapat keampunan dari mereka-mereka itu dan jugak dari Allah Taala.......

So...... kepada Azizan Razak.... gua doakan yang terbaek untuknya... semoga Allah Taala mengurniakan keampunan buat dier dan gua jugak... Ader hikmah dari Allah Taala atas setiap sesuatu kejadian... Sesungguhnya tidaklah Allah Taala membuat sesuatu itu dengan sia-sia...


6 comments:

  1. salam bhai..
    itu mcm bhai..janji kita gentle..
    smoga kita drahmati Allah.wa tetap flow blog lu..

    ReplyDelete
  2. Bhai Anonymous...

    Kiter nih manusia... memang takder maksumnyer... jadi kalu ader salah silap.. gua mengaku ... harap diampunkan...

    ReplyDelete
  3. Bhai

    Hidup ini kita punya banyak pilihan tapi tak punya pilihan. Kadang kadang kita buat sesuatu yang kita tak suka buat. Kita marah dan geram pada seseorang tak menjadi kesalahan sekiranya kita marah pada nafsu yang ego, sombong, ujub, munafik dan dll. Sesungguhnya Tuhan lebih mengetahui diri seseorang itu dari orang itu mengetahui dirinya sendiri.
    Kita tak dapat lari dari Qada dan Qadar yang Tuhan telah tetapkan.
    Beruntunglah orang yang diberi Tuhan rasa redha dalam jiwa mereka.

    ReplyDelete
  4. Membantu Rakyat

    Jangan kita sebok berdemo jer, dan asyik harap anwar seorang. Mari sebahagian kita
    yang lain pergi sendiri cara aman rayu 23 wakil Parlimen BN untuk letak jawatan dan
    keluar parti masuk pakatan. Kita calonkan dan menangkan mereka semula bawah pakatan
    pada pilihanraya kecil. Niat kita satu sahaja, agar mereka ikhlas bersama untuk
    menghentikan subsidi tahunan 74b pada beberapa kerat kroni. Tanpa perlu dibeli.
    Dan menjadikan giliran rakyat pula menerima subsidi 74b tersebut. Jika kroni
    terima 10 tahun, giliran kita juga 10 tahun, secara bergilir. Adil dan lebih
    cara aman. 74b dibahagi 30j rakyat sama dgn RM200/bln setiap rakyat. Jika takut
    rakyat jadi malas, maka selepas giliran kami, tamatkan sahaja samada untuk rakyat/kroni.

    Xder telor

    ReplyDelete
  5. Betul Bhai..

    Bila melihat orang mati kita seharusnya sedar dunia ini hanya tempat persingahan kita semata-mata tiada kan kekal..

    Semoga kita ditetapkan Iman.. dan jangan terpesong Iman kita oleh dunia yang tidak kekal ini..

    tak kira apajua kemewahan politik perempuan juga hawa nafsu kita..

    ReplyDelete
  6. der.. gua rasa lu prasan.. bila lu sentuh bab ni gua senyap je.. sbb gua tak tahu apa cite yg berlaku di sana sebenarnya... so lebih baik gua diam...

    der.. apa2 pun lu dah minta maaf... kpd mantan mb Azizan Razak.. gua ucapkan takziah.. dan ini adalah salah satu cara Allah nak tunjuk yg dia sayang kat kita.. semoga sakit ni akan menjadi kaffarah kpd dia..

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja