Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

15 May 2013

Khalid Abu Bakar

Bhai.... Pertama skali gua ingin mengucapkan tahniah kepada Khalid Abu Bakar yang kini dilantik menjawat satu jawatan penting dan tertinggi dalam negara iaitu Ketua Polis Negara... Aper yang gua nak tulis nih aderlah pandangan peribadi gua ... dan lu orang boleh terima atau tolak.... gua tak heran,....

Satu yang gua respek dengan Khalid Abu Bakar nih.... ialah sense of humor dier.... kalu ader sesapa yang biasa dengan dier... akan tau dier nih boleh gak melawaknyer... cuma yer la.. sebagai bos dalam perkhidmatan keselamatan.... kena la nampak serius...

Gua pernah duduk dalam satu taklimat (kelas) yang Khalid Abu Bakar nih menjadi speaker... idea dier... pengetahuan dier...  common sense dier... dan pandangan dier.... pergh... hebat... gua respek...  Samer gak ngan ketokohan Norian Mai dulu sebelum dier jadi KPN... masa Norian Mai jadi bos dalam Cawangan Khas....

Okeh... Jadi... kalu ikut pemerhatian gua.... Khalid Abu Bakar nih memang layak jadi KPN... cumanyer dier kena kurangkan pergaulan dan sentimen dier terhadap politik kepartian... Dier kena lebihkan bersikap "un-biased" ... dier kena bersikap neutral...

Kalu Khalid Abu Bakar nih nak direspek oleh segenap lapisan masyarakat... dan dikenang-kenang sebagai KPN terbaik dalam Pasukan Polis... Make seeloknyer la Khalid Abu Bakar nih bersikap neutral...

Kalu dier nampak condong kepada BN dalam hal-hal yang kecik mecik... gua tak brani jamin yang orang akan respek dier... dier kena ikut buku... dier kena ikut SOP... dier kena tak amik pot desakan dari orang-orang Politik macam UMNO ker mender ker... dier kena cool... dier kena relaks...

Itupon kalu Khalid Abu Bakar nih nak direspek oleh orang...

Aper-aper pon... bebudak kat Agensi mengalu-alukan Khalid Abu Bakar sebagai KPN... tambah lagi bos besar Agensi dengan Khalid Abu Bakar nih memang kamcheng.... hahaha

10 comments:

  1. nelayanbimbang.blogspot.comMay 15, 2013 at 9:30 AM

    Alah bhai ko pun ape kureng nye,klau dduk dlm agensi lg name ko pun bleh naik kot..keh..keh..keh..jaga LSF kot,kang senang nk bedal aku klau ade BERSIH 4,5,6,7 bla..bla..bla..

    ReplyDelete
  2. Bhai NelayanBimbang...

    Hahaha.... takder kuasa la gua nak join LSF ker mender ker... hahaha.... baik dok macam skrang... relaks.. takder kena maki hamun orang.... hahaha

    Wei.. Bersih 2.0 dan Bersih 3.0 gua kena tear gas gak lar... hahaha

    ReplyDelete
  3. nelayanbimbang.blogspot.comMay 15, 2013 at 10:21 AM

    Kah..kah..kah..tear gas amende nye,jgn nk tipu lh..ko kne bli gas adalh ari tu bini srh,mcm brahim katak bini tk bg pegi..rasuah gulai parpu letak buah murungei tu..aku nk tnya ckit lh bhai,ade tk staff dri dept ko lompat msuk pdrm/'e'/risik/sb?..pehtu promotion naik rangking..jgn slh anggap saje nk tanya,sbb mmber aku ade kt kdn kkb..

    ReplyDelete
  4. Bhai NelayanBimbang...

    Wei.. sedap ooo kalu dalcha ader buah ramunggai... hahaha...

    Lompat keluar aaa ... setahu gua takder.. tapi yang lompat masuk dari yang lu sebutkan tue ader la... hahaha

    ReplyDelete
  5. Haahaa...gua baru jer nak tanya pandangan lu pasal KPN baharu ni

    ReplyDelete
  6. Bhai,

    Bukan salah satu kriteria KPN dipilih sebab bias kat BN lol.. :) atas kepetingan Bn juga la :)

    Normal la kan, misalnye aku jadi piem kalau boleh musti nak pilih kawan-kawan yang kamcheng dengan aku betui dak?..

    ReplyDelete
  7. apa nak buat memang akhir zaman ni banyak spesis telur cuma tinggal kelonsong.

    ReplyDelete
  8. Wahai orang-orang yang beriman, jadilah kamu orang yang benar-benar penegak keadilan, menjadi saksi karena Allah biarpun terhadap dirimu sendiri atau ibu bapa dan kaum kerabatmu. Jika ia kaya ataupun miskin, maka Allah lebih tahu kemaslahatannya. Maka janganlah kamu mengikuti hawa nafsu karena ingin menyimpang dari kebenaran. Dan jika kamu memutar belitkan atau enggan menjadi saksi, maka sesungguhnya Allah adalah Maha Mengetahui segala apa yang kamu kerjakan.4-135

    kalau tak de prisisip diatas jangan harap orang akan hormat pada kita sori la

    ReplyDelete
  9. nelayanbimbang.blogspot.comMay 15, 2013 at 12:09 PM

    klau mcm tu ramai lah operatif yg ade exprnce dlm agensi ko yeA bhai..mmm,ko jga2 antra DION ngan MAS tu aku tau,jgn sampai aku sergah ko kt pintu masuk antra dua tmpt tuh..heh..heh..heh..siap ko nanti aku cili kan..kah..kah..kah..

    ReplyDelete
  10. assalammaualaikum

    tuan tanah dan pembaca

    yang ni gua sokong, beliau agak tegas berbanding sebelumnya. harapnya beliau neutral.

    -PBB-

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja