Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

18 May 2013

Puas Hati

Bhai.....  Sedikit tazkirah gua nak bagi nih... ader boleh ka??? Hahaha....

Bhai... biler lu ader lebih rejeki....  lu lepak makan kat high class restoran....  skali-skala cuba lu pandang kiri kanan..... tengok-tengok samer orang lain kat luar restoran tue samer ader berpeluang samer macam lu lepak makan kat high class restoran...

Lu kena ingat bhai.... setiap rejeki yang Allah Taala kurniakan kat lu tue... bukanlah milik lu sorang semata-mata.... 2.5% daripadanyer aderlah milik orang yang lu tarak kenal....  selebihnya aderlah untuk lu dan keluarga lu..... dan sebahagian daripada itu pulak aderlah untuk kerja dakwah dan ibadat.... lu jangan ingat kalu lu dapat pendapatan RM10 juta tue.... semua skali milik lu... lu jangan perasan la bhai..... hahaha

Kalu lu tak beringat pasai hak orang lain dalam rejeki lu... ader dua kemungkinan yang Allah Taala akan beri...
  1. Allah Taala akan tarik balik rejeki lu tue....
  2. Allah Taala akan beri lagi banyak kat lu.. tapi kena ingat... kalu Allah Taala kasik lebih banyak tue... tue maknanyer Istidraj..... 
Pada kedua-dua senario.... gua ucapkan padan muka kat lu....

So ingat..... rejeki aderlah milik Allah Taala... Tuhan Semesta Alam..... jadi lu dapat rejeki tue sebagai amanah... lu kena ingat dan bersyukur kepada Allah Taala... lu kena ingat bhai... siapa lu tue.... Jangan bongkak dan jangan riaq...

Yang penting..... hahahaha... Kazim Elias dah takmo nak bagi ceramah dah... pasai katernyer ader orang ugut dier.... hahaha... Nih gua plak lepas nih nak bagi ceramah kat Surau dan Masjid nih..... hahaha... sila lar jemput.... hahahaha ....  ader brani ka jemput gua... dan ader berani ka gua "tunjul"kan diri gua..... hahahaha.... 

P/S : Errr... Kazim Elias tue kena ugut oleh ManjungMari ker... atau dier kena ugut oleh bayangan diri dier sendiri.... hahahahaha (no pun intended)

P/P/S : Sudah la tue Kazim Elias ooi... tak payah la buat citer sensasi.... geli aaa bulu ketiak gua mendengarnyer.... hahaha....  kalu nak lebih sensasi.. lain kali suruh la Nas Ahmad terjah lu dalam MELODI.... hahahaha

8 comments:

  1. Salam..

    Bhai kalau tak silap yang dia kata dalam ceramah dia.. last ceramah dia tahun ni tak silap..

    Dia tak cakap kena ugut tak tahu la kalau dia cakap camtu kat metro.. salah satu sebab dia cakap dia nak bersara sebab nak fokus kepada madrasah dia nak ajar anak murid dia lahirkan ramai kazim Alias junior hehe.. madrasah dia kat Perak tu.. Dah 27 tahun katanya ceramah..

    Selain dia juga terasa orang pangil dia anjing.. kat anak dia..

    Ntah la Bhai dia ni semua dia kata BN ke PAS ke apa.. So mungkin banyak la orang tak suka kot.. tapi dia ni jenis lembut lebih kepada kemelayuan..

    Apapun segalanya milik Allah dengan izin Allah.. jadi hanya Dia yang tahu.. Kalau kita buat kerana Allah atau tidak Dia pun tahu.. Jadi seboleh-bolehnya harap apa kita lakukan keranan Allah dan mendapat keredhaan dari dia..

    Semoga dia dapat lahirkan generasi pendakwah yang lebih baik yang hanya menjalankan misi kerana Allah S.W.T.

    Semoga kita juga dapat jauhkan diri dari sifat riak takbut dan hanya puaskan hati kerana nafsu kita..

    wallahulam..

    ReplyDelete
  2. dah ada sekolah jaga sekolah lagi baik jadikan sekolah tu terbaik dalam semua bidang nanti jadi gah satu negara kan bagus dari duk melalak dengan dalil haprak nak bodokan orang pandai kalau bodokan orang bodo lagi banyak dosa oi. muda lagi baru 41 kalau rasa nak tambah lagi tak sapa nak larang

    ReplyDelete
  3. salam, bhai, marilah sama2 kita mengeluarkan zakat dan banyakkan bersedekah.

    tang kazim ni, kalu dia berceramah kerana ALLAH, dia tak kan kuar statement mcm tu, baru kena uji sikit dah goyang, patutnya dia tak perlu peduli dgn ugutan,biar pihak berkuasa uruskan,unt keluarga dan dirinya bertawakkal lah kpd ALLAH.

    ReplyDelete
  4. MACAM CERITA ZAM ZAM ALA KAZAM ;)

    ReplyDelete
  5. Ntah la Bhai

    Dia ni dah banyak bagi ceramah agama berbanding kita yang dok mengutuk dia.. dah ke serata tempat dia pi.. walau ada ceramah yang tidak disukai PR atau BN tapi dia dah sampaikan apa yang dia rasa betul..

    Kalau dia nak bersara tu terpulang la keputusan dia pasal kena ugut ke apa tak tau la kalau kena ugut kenapa nak kena tunggu nov ni baru nak bersara tak ke pelik.. lama tu 6 bulan lagi.. dan kalau tak silap tengok kat youtube dia dah khabar dia nak bersara ni dari tahun awal tahun ni lagi.. atau dah penat kena ugut tak tahu la..

    Apapun patah tumbuh hilang berganti selagi Allah mengkehendaki akan ada penganti yang baik ada penganti yang jahat pun ada juga.. :) kita tengok aje la Bhai.. Ustaz Azhar Idrus pun masih ada..

    Doakan semua yang terbaik.. sebagai seornag yang beragama Islam dan menyembah tuhan yang satu Allah S.W.T.

    ReplyDelete
  6. Bhai/DeeDee semua...

    Gua kalu Ustaz/Alim Ulama dok takut kalu buat kerja dakwah nih.. takut mati...... hahaha... maknanyer dier belum lagi ikhlas berjuang...

    Orang berjuang kerana Allah... sanggup mati kerana Allah...

    Dalam kes operatif... sanggup mati mempertahankan kedaulatan dan keselamatan negara... ini pon dikira jihad gak....

    ReplyDelete
  7. Entah la Bhai..

    Dia ni kalau tak silap ahli PAS kan?

    Biarla.. musti ramai orang yang terasa ceramah dia suka die berenti.. :) tak kira la PAS atau BN atau siapa saja..

    Kita hormati aje la keputusan dia.. ceramah aje pun.. ada banyak cara dia boleh salurkan ilmu dia.. dan perjuangan pun ada banyak cara Bhai..

    Oh yea, wa ada tengok kat youtube dalam satu ceramah,dia kata dia bersara bulan November 2013 ni nak genapkan 24 tahun dia berceramah (sejak 1990) dan fokus pada sekolah dia.

    Mungkin lebih baik tumpukan perjuangan dekat sekolah dia kat perak tu dengan melatih generasi pendakwah dan pelapis yang lebih baik

    Apapun baik lu tanya dia sendiri kat facebook dia :) Akhbar semasa ni biasa ambik point2 panas nak lakukan akhbar mereka aje.

    ReplyDelete
  8. nilah ulama akhir zaman,baru kena ugut saja dah nak berhenti ceramah,lebih takut kepada manusia drp takut kat Allah

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja