Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

22 May 2013

Rakyat VS BN Dan PR

Bhai..... sudah 2 minggu lebih keputusan Pilihanraya Umum ke 13 diketahui... walaupun ianya penuh dengan penipuan (rakyat tahu tentangnya tapi tanpa kuasa yang ada tidak dapat merubah apa-apa) ... dengan SPR yang tidak telus operasinya... dengan JPN dan Imigresen yang sama bersekongkol... dengan beberapa agensi dan badan berkanun yang terlibat sama dalam perancangan penipuan berskala besar ini... malah siap ada pihak swasta juga terlibat sama dalam Ops Haramjadah PRU13 nih....

Yang jadi mangsa ... aderlah rakyat mustad'afin...... rakyat yang tertindas.... bagi para penyokong taksub BN... mereka akan merayakan kemenangan secara penipuan ini..... bagi para penyokong taksub PR pula .... perkara yang sama berlaku.... kerana walaupun ada penipuan.... pemimpin mereka tetap menang.... Samer jer la perangai pemimpin kedua-dua cabang parti politik nih......

Bagi pemimpin PR... walaupun diorang tahu banyak penipuan pada PRU13... tapi pasai diorang dah menang... nada suara dan tindakan diorang sudah kool.... sudah relaks..... samer macam suara MB Kelantan..... suara pemimpin yang tak pernah nak kedepan pon dalam perjuangan rakyat.... tak pernah pon lead mana-mana bantahan awam atau sebagainyer.......

Ramai (mostly) dikalangan pemimpin PR aderlah juara pentas..... juara ceramah.... juara bercakap.... tapi... biler bab perjuangan rakyat.... diorang la yang paling selalu bagi macam-macam alasan... sibuk la... tak kena masa la.... malah dalam banyak kes... diorang nih siap lari pi luar negara... konon ader mesyuarat la... konvensyen la... lawatan la...... macam siot jer...  kalu ader yang join perjuangan rakyat pon... mereka akan mahukan akses VVIP... mahukan layanan karpet merah... mahukan keselamatan dijamin... bodigad penuh kiri kanan... malah dalam banyak kes... bodigad pemimpin PR nih lagi sombong dari bodigad pemimpin BN....

Diorang nih.. biler bercakap... biler berceramah... biler di pentas.... suara dan tutur kata sebijik macam pejuang,.... berani...  tegas..... tapi sebenarnya diorang la yang paling menikus....  contoh macam sekarang... biler rata-rata rakyat menolak dan mempertikaikan keputusan PRU13.... diorang macam kelam kabut... susah hati.... malah diorang siap suruh rakyat redha atas keputusan tue....

Gua tau pasai aper.... pasai... kalu diadakan balik PRU13 secara adil dan saksama... telus dan dikawalselia dengan baik.... diorang-diorang nih takkan dapat kekal di kerusi tue... silap-silap boleh kalah.... jadi pasai tue la diorang defend dan cakap belit-belit suruh rakyat redha.....

Tak celaka ker camtue...

Rakyat marhaen selamanyer tahu yang BN memang celaka... tarak boleh pakai... dan selamanyer rakyat marhaen menentang BN.... tapi biler BN pon di bantu sama oleh PR....  yang mana PR pon makin hari ke sehari dah jadi macam BN.... dari segi perangai dan tingkah laku..... aper lagi pilihan yang ader pada rakyat..... kesian....

Sekarang nih dah jadi..... Rakyat VS BN dan PR...... pergh.... kesian sama rakyat mustad'afin..... celaka betul lar diorang nih..... bagero...

Bacaan bagi orang yang mahu berfikir :
  1. Hayatilah nasihat Muawiyah Bin Abu Sufyan
  2. Mengekalkan persepsi

8 comments:

  1. Ntah la Bhai kita perlukan pemimpin yang sejati takda lagi atau muncul lagi jadi mari kiat sama-sama beroda keran doa adalah senjata orang Islam..

    Allah maha mengetahui..

    ReplyDelete
  2. askm ctt
    benar lah kata2 mu itu...
    P92 n P93 calon dah duduk rmh jee
    sibuk ckpkn spr menipu
    bukan terus kerja...
    byk hal rakyat blh d bantu...

    ReplyDelete
  3. tapi boleh ke PRU diadakan semula. boleh ko bg penerangan details skit bro

    ReplyDelete
  4. Dan di antara manusia ada orang yang ucapannya tentang kehidupan dunia menarik hatimu, dan dipersaksikannya kepada Allah isi hatinya, padahal ia adalah penentang yang paling keras.2-204

    manusia pandai beraksi banyak sudah yang kita saksi manusia jensi ni

    ReplyDelete
  5. biarkan si luncai (atau si mangkuk ayun)terjun dengan labu-labunya hahaha ...

    ReplyDelete
  6. setuju. PRU14, Rakyat VS BN VS UMNO

    ReplyDelete
  7. najib bini rosmahMay 22, 2013 at 1:03 PM

    hahaha... macam the matrix plak...
    last sekali umno akan mati sendiri..
    lepas rakyat guna kuasa besar...
    tapi bukan Amerika...
    Allah SWT...
    bn sekarang taraf parti kampungan...
    sebab tu jadi
    sarip dol samseng kampung dusun...
    p/s samdol...
    jaga2 cik najib bini rosmah jaga2...
    haaaa... kan nak jatuh daaaahhh...

    ReplyDelete
  8. utk renongan bersama,

    -'bhw mata pena LEBIH berkuasa drp mata pedang..'

    -'prjuangan LUHUR dr jiwa pasti dpt mnewaskan 'BUIH2' rasaksa yg tlh buta krn SAMPAH/bangkai2 donia'

    -'selagi ada musuh ddlm SELIMUT, itulah sebesar2 & seJAHAT2 dajjal yg mngHALANG kejayaan/kemerdekaan ummat'

    -'TUHAN sgt murka..sgt2 murka kpd
    pngkhianat/pmBELOT yg bertopeng menipu bahkan meNGELIRUkan rkyat dgn Quran hadis..mrk inilah yg WAJIB diperangi dulu habis2an'!

    -'penipu..penyamar..pengeliru..
    Diantara 3 patah perkataan diatas:
    PENYAMAR & PENGELIRU adalah watak ISTIMEWA iblis yg wajib terlebih dulu diBONGKAR & diwar war kan'!

    Insy'ALLAH'..smoga saudara terus berdiri & bernafas seNAFAS sejiwa dgn para nabi & auliya'NYA'..

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja