Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

30 May 2013

Relevankah PAS Pada PRU14?

Bhai... ini ader satu persoalan yang ditanya kepada gua oleh seseorang... Dier bertanya kepada gua atas kapasiti pengundi atas pagar yang pada PRU13 telah mengundi PAS bagi kerusi Parlimen dan kerusi DUN..... Dier bukanlah seorang yang tegar politik.. tetapi berfikiran terbuka untuk Malaysia yang lebih baik dan bagoosh...

Persoalan yang timbul aderlah.... Relevankah PAS pada PRU14 .... huh... gua tau kalu gua tulis benda macam nih... mesti ramai yang akan melompat... mesti ramai yang kata gua sudah kena beli... mesti yang kata gua nih bertujuan nak menjahanamkan PAS..... mesti ader yang akan mengatakan gua nih anti Ulama..... hahahaha

Bhai..... bagi peluang gua terangkan dulu... lu orang nak tibai dalam ruangan komen gua takder hal... gua jenis publishkan semua komen... janji takder komen lucah, mengarut atau yang berkaitan dengan "sisi peribadi realiti" gua.... hahaha ... ader paham ka???

Okeh la..... pada pandangan peribodi (yer betul... gua memang tulis PERIBODI okeh).... PAS pada PRU14 tidak akan relevan lagi... Sungguh... PAS sudah tidak relevan.... memang tak relevan..... pasai aper....

Pasai... kalu PAS masih lagi mengekalkan mentaliti pimpinan yang tak boleh ditegur... pimpinan yang rasa diri maksum... pimpinan yang dikelilingi oleh pembodek dan pengampu.... pimpinan yang tidak berfikiran terbuka... pimpinan yang memandang orang lain dengan tanpa mata....  memang PAS tidak akan relevan pada PRU14...

Masalah yang makin hari makin membelenggu PAS aderlah bilamana pimpinan PAS sentiasa dibekap dan dicover-up serta dikelilingi oleh para pencacai yang jumud pemikirannya dan kuat membodek serta mengampu.....  Paling best skali.... pencacai nih akan selalu mengatakan "Ulama itu pewaris Nabi" dan jangan sesekali melawan atau mengkritik pemimpin PAS yang bertaraf Ulama...

Tetapi diorang lupa... bahawa..... pemimpin PAS yang diagung-agungkan sebagai Ulama (tidak kisah la siapa pon) tetap tidak maksum.... dan boleh terkhilaf ijtihad dan pandangannya.... Dan telah terbukti beberapa kali bahawa beberapa tindakan pimpinan PAS yang tidak sehaluan dengan aspirasi rakyat dan pengundi...  Kita boleh ambil contoh tindakan Nik Aziz mengambil dan memberi muka kepada Ibrahim Ali yang mana akhirnya Ibrahim Ali mengkhianati Nik Aziz.... Alhamdulillah Nik Aziz menyedari kesilapannya dan telah memohon maaf atas kesilapannya memberikan peluang kepada Ibrahim Ali....

Tapi.... ader pimpinan PAS yang walaupun berkali-kali telah dikesan melakukan perbuatan yang salah... tapi masih tidak mahu mengaku kesalahannya.... malah siap dibekap oleh para pencacai yang taksub.... Hahaha... dari kes pentadbiran, pengurusan sampailah kepada tindakan menggagalkan Tahaluf Siyasi yang telah dipersetujui semua dalam Muktamar....  Macam lah orang ramai tidak tahu akan agenda menipu yang dibawak oleh pimpinan PAS nih.... hahaha .....

Aper-aper pon.... PAS tidak akan releven lagi pada PRU14 jika masih mengekalkan cara macam sekarang nih..... Babai la PAS... babai.... hahaha..... 

22 comments:

  1. bhai,

    blog ni sudah copy paste n published 1 artikel yang par excellent pasal analisis PRU13. acu try test tengok bagus tak bagus-

    http://wargamarhaen.blogspot.com/2013/05/excellent-analysis-of-ge13.html

    damn good reading.

    ReplyDelete
  2. Bhai,

    Aku pun kata PAS tak relevan juga jika terus dengan cara sekarang. Dalam PRU 14 ni, PAS akan serah Kelantan kat UMNO, bukan kerana UMNO kuat tapi kerana pimpinan yang ada sekarang dari kelas yang lu cakapkan diatas...dok rok cetong!

    Lu perasan tak standet komen-komen pembodek dan pengikut tegar PAS yang dok sebok pertahan sesetengah pemimpin mereka yang menimbulkan masaalah kepada parti mereka sendiri - sama standet dengan pencacai-pencacai UMNO yang jumud dan beku pemikiran mereka. Bezanya, pencacai-pencacai bila dah tak boleh jawab mereka akan mencarut,tetapi brader-brader kita ni guna pelbagai istilah seperti kasyaf, wala dll.

    abu abu

    ReplyDelete
  3. askm ctt

    setujuu....
    pasal dia ust x bleh kena tegur
    ustat gila (UG)....

    ReplyDelete
  4. ni ada satu lagi hal bro...lu takda kesian sama itu apek rafizi loh.dia buat kerja sorang2 loh. macam lone ranger loh. wa pun ada helan. olang lain takde tolong atau backup sama dia. wa lagi helan dan mau tanya mana olang lain macam filem magnificient 5 ada geng maa... mana itu azmin ali, zuraidah, nik abduh, din ayam, chegu bard, samsul petot. haiya,lu mesti ingat mau kasi tolong itu rafizi maa. kasi jadi magnificient 7 pulak loh. haiya..haiya...haiya...haiya alasssolah,haiya alalfalah...kalau tatak solah nanti tatak berjaya maaa.

    ReplyDelete
  5. gua setuju bro selagi pas ingat dia bagus dan tak perlukan sokongan org luar pas, memangla hancus pas nanti. Malang sungguh takbleh ditegur. Aragon sguh puak2 yg kt atas tu tak mengaku salah. Pas tak kan kemana selagi nelayan duk kat atas tu tak tukar punahsihat 25%

    Fread

    ReplyDelete
  6. Yang pakai spender besar pun orang dok bekap mati2an.

    Uhhh... i'm cuming... i'm cuming...

    Wakaka...

    ReplyDelete
  7. ultraman, superman, spiderman, cicakman.....bersatu dan tolong beri bantuan kepada rafizi lawan Suruhanjawa Penipuan Rakyat a.k.a BN

    ReplyDelete
  8. Walau pun gua ahli seumur hidup, kalau pas tak ubah kepimpinan utamanya sekarang ini dalam 2/3 tahun ini, minta maaflah PAS, DAP, PKR atau PSM lah sahaja utk PRU 14.

    ReplyDelete
  9. Nak jawab soalan ni kena fikir 2 3 hari dulu bhai. Bukan terus melatah baca dan jawab macam kertas periksa

    ReplyDelete
  10. Sudah nampak PAS tak relevan, Awas

    ReplyDelete
  11. PAS dah nampak tak relevan, Awas!

    ReplyDelete
  12. PAS dah nampak tak relevan. masalah, Awas!

    ReplyDelete
  13. sekarang ni pn duk kucar kacir. sorang kata kelaut, sorang kata kedarat.

    ReplyDelete
  14. Bhai,
    5/5...hahaha...tegur tetap tegur bila potong double line...semoga hari ni lebih baik dari semalam dan esok lebih baik dari hari ni...

    Support YB Khalid Samad bab isu ni...golongan ini perlu bantuan untuk sedarkan macai-macai yang silap pembawakan...takdak ilmu or malas nak mencari ilmu mana boeh nak faham... sekurang kurangnya bila ada ramai yang pertikaikan golongan ostad yang rasa betoi mungkin akan ada kesan...

    ReplyDelete
  15. moga parti islam diperbetul kan landasan nya jangan jadi fast & furious-14 tanpa check & balance in sya Allah! ABU jangan lupa !

    ReplyDelete
  16. kalau perangai masih macam lani....sorry la.
    No way.

    ReplyDelete
  17. Wei Bhai

    Kecik hati gua lu kata tak relevan lagi. Gua sudah tamat tempoh kah?
    Mentang mentanglah DAP ada roket boleh terbang sana sini. PKR ada mata boleh nampak mana mau pergi. PSM nak jalan boleh raba raba walau tak nampak, Tapi Gua sedih sungguh duduk diatas sorang sorang tak boleh pergi mana mana. Malam hari gua terangkan malam tapi cahaya bukan gua punya matahari yang punya. Sedih sungguh gua tak punya apa apa. uhuk uhuk!

    ReplyDelete
  18. bhai,

    dia nye wala, S.U pun di sua borang PSM, Kalid Samad di suruh masuk PKR!! nampak tak level mana pengikut ni? kalau wibawa cam Kalid Samad tu pun kena herdik, tunggu la saat kejatuhan. tak lama lagi tu. kita tengok sapa yang pergi dulu. Nik Aziz pergi dulu or PAS pergi dulu. sedih bhai....

    ReplyDelete
  19. klau slah betulkan mana ada hidup dalam islam tanpa jemaah untuk perjuangan ada jalan yang perlu dilalui kalau pas tak sesuai lagi tubuh parti baru yang dikatakan betul ikut acuan islam.mana ada sesuatu yang sempurna baru nak capai kejayaan mesti ada yang tak kena tapi tidaklah sampai jadi halangan untuk kemenangan

    ReplyDelete
  20. Saya sokong apa Khalid Samad kata..

    ReplyDelete
  21. Bhai, pendapat gua pulak...memang relevan bhai...Pasai mereka memang suka nak jadi pembangkang kot...Yg pasti mereka dpt jadi yb dan seterusnya dapat keistimewaan sebagai yb...Dapat pencen lagiiiii...Kita??? main jauh2 lah bhai...

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja