Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

24 May 2013

Bersendirian (Alone)

Bhai.... Dalam menentang penipuan... kebejatan dan segala macam salah laku serta magik pada PRU13 yang baru selesai nih... rakyat marhaen macam lu dan gua kali ini bersendirian.... alone...

Semua yang dah menang... semua parti politik yang selama nih "kununnya" bersama rakyat... skrang sudah lari... menyorok.... malah siap berbuat penafian bahawasanyrr diorang menyokong sistem demokrasi... sistem pilihanraya yang ader.. Macam celaka jer....

Masa macam nih la kiter boleh tengok perangai sebenar ahli politik dan jugak parti politik di Malaysia... semua play safe... Tak kisah la sesapa pon... Semua macam dah hilang telur untuk melawan BN yang dah macam orang giler dok hambat sana sini rakyat marhaen dan mustad'afin nih....

Celaka punya parti PAS, DAP, PKR .... Macam celaka jer... Yang skrang masih bersama dengan rakyat marhaen dan mustad'afin berjuang melawan BN secara berdepan aderlah PSM jer... PSM yang dikatakan komunis dan sesat oleh Ulamak "Ke Laut"....

Mmmmm.... Dengan ulamak-ulamak skali lari mencicit.... Hahaha... Dulu siap cakap berkobar-kobar "kununnya" Allah Taala sudah menyuruh menggempur Putrajaya... cakap macam gempak... bersuara macam hebat... tapi rupanyer jenis mengejar daki dunia jugak... Poodah la...

Skrang nih yang lawan BN cuma rakyat marhaen dan mustad'afin jer... pemimpin dan ulama semua sudah kecut telur.... memang celaka... pejuang taik kucing la...

Gua nak "hasut" lu orang nih.... kalu lu nampak mangkuk-mangkuk nih buat ceramah atas pentas mana-mana... konon nak tunjukkan diorang la pejuang rakyat.... Lu baling jer telur busuk ker...  selipar cabuk ker... terompah ker kat mangkuk-mangkuk juara pentas nih... Sebab diorang nih memang celaka... cakap gempak... tapi lari dari berjuang bersama rakyat marhaen dan mustad'afin biler nak melawan BN dalam kes penipuan PRU13...

Lu tengok la statement sekor-sekor mangkuk nih.... macam sial jer... skrang gua dah naik angin... dan ayat maki dah makin kerap keluar... 

Patutlar BN makin berkuasa.... sebab dapat pembangkang yang pengecut... bangsat betul lar...

Kiter skrang bersendirian (alone) .... 

UPDATE 8.42am 24 May 2013 :
Aper yang gua citerkan nih aderlah perasaan gua setelah melihat dan mengalami sendiri keadaan politik di Malaysia... Gua tau ader yang tak bersetuju.. Tapi percayalah... Ahli politik yang jenis tumpang "tui" aderlah ahli politik yang memang lahanat... Jenis nak untung atas angin jer... Berjuang cuma berani atas pentas ceramah ker... Tapi biler menang... Dier la paling mengaku yang dierlah pejuang dan ketua... Dan dier patut dapat labanya... Memang lahanat...

17 comments:

  1. Bila bersendirian kita amat dekat dgn tuhan.
    Jgn risau bhai. Tentang diaorang ( diahaiwan??) yang sembah jawatan tu biarkan jerk.. tak lama jadi beruk sumbang la bila rakyat dah meluat buat x peduli. ingat kisah burung pipit yg cuba padam api masa nabi ibrahim di bakar. memang semua kata dia bodoh tapi Allah gazetkan ( pinjam istilah TGNA) cerita si pipit itu dalam Al Quran. Si pipit kerdil lebih mulia dari ' biawak pasir' berserban

    ReplyDelete
  2. Ada yg gua setuju dan ada yg tak setuju... berapa lama dah berjuang??? PAS dah lebih 50 tahuan, dah ramai yg kena bunuh , tangkap bawah ISA dan macam-macam undeng-undeng, dan begitu juga pejuang-pejuang dari DAP, PSRM, API dan macam-macam pertubuhan lain yg telah mengharungi pelbagai cubaan dan dugaan, penganayiaa... Orang sekarang ni adalah kesinambungan perjuangan sejak beratus tahun dahulu menentang penjajah, wakil penjajah dan seterusnya ..kita menghargai perjuangan orang sekarang dan juga orang yg dulu...
    Manusia pelbagai ragam dan pendirian.. walaupun tak setuju tapi itu pendirian mereka..betul atau tidak ..adakalanya sangat subjektif...
    Teruskan perjuangan ..hasilnya jika tidak dinikmati sekarang mungkin dikecapi orang yg akan datang..yang pasti Allah SWT akan menilai kita dan balasan Allah SWT adalah yb sebaiknya...
    Wallahu 'Alam

    ReplyDelete
  3. Berjuang kena ikhlas bro....masing2 ada cara tersendiri....ABU cara sendiri....parti politik cara sendiri....memang kena gerak atas kesedaran individu dulu....baru bentuk gerombolan yang besar....bukan paksa2....

    ada amanah disebalik kawasan2 yang menang....nak kena jalankan tanggungjawap....tak kan nak tinggal negeri, tinggal dun sebab nak ikut setiap kali berkumpul....kalau area2 kl selangor tu orang2 belah sana je la kalau nak buat shift pun....

    ReplyDelete
  4. DEPA NI TERLALU BANYAK MINYAK DHAP NAIK KEOTAK KOT ;)

    ReplyDelete
  5. bhai,

    contoh terdekat tengok kat kes Adam Adli. time dalam lokap, batang .......... masing2 pun tak nampak. yg bersolidariti tiap2 malam depan balai polis jinjang kebanyakkannya golongan marhaen pelbagai bangsa. kalau ada pun yang tunjuk muka, cnfirm jenis pemimpin berjiwa rakyat.itupun 1% je bhai....

    Time Adam dibebaskan semalam, tu dia, tup tup je dia datang tunjuk muka depan wartawan siap buat pc kununnya berjuang tuk rakyat! siap julang tangan Adam, engkau!! macam dia pun baru menikmati kebebasan baru kuar lokap!! cis......

    sok black 505 kat padang Amcorp Mall gua nak tengok muka2 yang tak datang.sok gua bet sapa yg datang akan dibantai dihambat topi merah lari tak cukup tanah, mandi hujan water canon dan menangis ramai2 dek tear gas! kalau tak datang pas tu cakap berdegar2, taik tersangkut kat gelegar, cnfirm jenis cilanat!!

    Amacam bhai, lu ada mari tak besok? :) gua dah tak sabar 'bersenam' malam.

    ReplyDelete
  6. nelayanbimbang.blogspot.comMay 24, 2013 at 8:50 AM

    Ngape bhai,aku tgk bunyi ko nie skrg lain mcm jek..aku rsa mesti ada malaun dri slh satu dlm pr dh sound ko ke?..ataupun ape pndangan ko pd parti tu diaorg tolak jgak ke..atau pun ade yg dh ugut ko ke bhai..
    Ntah lh nsib kite skrg nie,nk mngadu pada manusia kt bumi nie rsa nye dh tau jwapan nye..yg bleh kite luahkn hnya pda Allah swt..
    Aku pun dh tk larat sbnr nye dduk bwh rejim bn nih,dn tk tau smpai bila kite semua akn diperbodohkn mngkin mkn kurun gak kot..
    Bhai aku hnya minta cadangan dri ko yg aku rsa lg senior mahupun rkan2 blogger yg lain hebat latar blakang spaya kite luangkn masa brkumpul dan susun startegi dlm semua hal,kite tk bleh dh mcm nih semua nye asik brserah jea so klau nk berubah kne lh 'selangkah dlu baru trcipta gerakan'..
    Tensen lh aku mcm nie..
    Sabar lh bhai,klau free singgah lh tg malim nant kite pekena kt kdai al arqam tuh ok.

    ReplyDelete
  7. PAS JANGAN JADI BACUL.
    DAH KENA TIPU HIDUP2 PUN MASIH NAK SURUH AHLI2 BERSABAR ??
    SEMUA TURUN ESOK, JGN TAK TURUN.
    PEMIMPIN2 PAS .. TUNGGU APA LAGI ??
    JANGAN JADI BODOH ..

    ReplyDelete
  8. Ala uncle cipan, xperlu nk marah2, dh mcm 2 perangai politicians kat seluruh dunia,dh tentu la dorg xsokong bila ada pihak nk buat huru hara kat tanah air yg tercinta ni..sy pun xsokong juga, lgpun uncle cipan gak yg yg ckp dewata raya hanya boneka,. Dh tentu la dorg goyang, lagi2 dorg tahu qpa perbezaan FRU dgn POPO TDM.. xmcm setengah puak2 yg bodoh ni.. c,tapi aku xkan terkejut la kalo dorg akan kedepan untuk kutip hasil perjuangan puak2 bodoh ni


    free thinker

    ReplyDelete
  9. Katakanlah: "Tuhanku menyuruh menjalankan keadilan". Dan : "Luruskanlah muka mu di setiap sembahyang dan sembahlah Allah dengan mengikhlaskan keta'atanmu kepada-Nya. Sebagaimana Dia telah menciptakan kamu pada permulaan ".7-29

    satu perintah dari Allah yang besar iaitu menegak keadilan di bumi ini

    ReplyDelete
  10. Orang sekarang ni adalah
    Manusia pelbagai ragam dan pendirian.. walaupun tak setuju tapi itu pendirian mereka..betul atau tidak ..adakalanya sangat subjektif...........KEPALA BANAK NKO......SKRANG NI DIORG MENANG..CAKAP LAIN...BODOH

    NoBlog May 24, 2013 at 3:55 AM....apasal la nko ni bodoh bangang sangat......kalau sblm pilihanraya..boleh merangkut seluruh malaysia....skrang nak main culah2....BODOH

    ReplyDelete
  11. Salam bro C++
    Gua nampak fzt dok sakat bro C++ je sejak dua menjak ni.. Betul ke bro C++ nak bukak cwgn psm kat kemaman??
    Rase mual je bace tulisan incoherent beliau hehe...

    ReplyDelete
  12. der...

    hahahahha.. kena gelak dulu... sori der gua bz skit... tak bleh nak join sgt lu punya acara memancing... hahahaha.. amacam bro.. sudah ada yg kena makan ka umpan lu?? banyak ari gak gua dok baca lu punya entri... macam2 umpan lu pakai..

    sori gua btol2 tak bleh nak join... priority gua kat 'menda' len... ada org baru nak dan telah join gua pnyer family... so... lu mmg akan sendirian la der..

    "islam di akhir zaman akan menjadi asing, dan beruntunglah org2 yg asing." dan yg lagi satu yg best der.. dalam lobang kubur tu pun lu dok sensorang gak.. so apa yg lu nak pelik sgt der aper yg nak lu kecoh sgt der?? gua pun tak tau dah nak kata apa...

    MELAYU mundur.. memang benar melayu mundur... dan akan TERUS mundur... akal dan otak yg di beri guna oleh pencipta kita.. kita buang...

    aku adalah pembuat kasut.. aku ada seploh org pekerja.. aku buat ikut citarasa aku.. dan kerana aku nak berjimat cermat.. aku kurangkan kualiti kasut buatanku..

    ramai pelangganku datang dengan perasaan yg tak puas hati... aku arahkan pekerjaku membentak dan mengugut mereka. dan aku katakan kepada pengKRITIKku..

    "MACAMMANA BANGSA KITA NAK MAJU? SEPATUTNYA KORANG TOLONG PROMOTE KEDAI KASUT AKU... AGAR BANGSAMU INI TERUS MAJU". dan

    "HUH.. dengan bangsa sendiri nak berkira, dengan bangsa lain korang beli je" dan

    " ALAH, silap sikit JER.. komplain nya SELORI" dan

    "Eh!! korang ni kalau bab mencari cacat cela orang memang no 1, kan? macamana bangsa kita nak maju"

    "dengki la tu"... hahahaha.. kelaut.. kelaut.. memang kelautla BANGSA BODOH kita tuk selamanya...


    der dan bhai2 semua.. itu adalah jenis kenyataan2 yg datangnya DARI ORANG2 yg DAHLAH BODOH... SOMBONG plak tu...

    bila orang kritik... kita sepatutnya bersifat seperti org2 jepun... bukan dengan cara memarahi mereka.. dan kita sepatutnya MENCARI dan MEMPERBAIKI menda yg di kritik tu... barulah kita akan ke DEPAN... yela.. atan dok komplen kaki dia sakit di cucuk paku yg melekat kat selipar dia.. kita pon cakapla.. "buangla paku tu.. bubuhla ubat.. pastu senang la kita nak berjalan cepat menuju kedepan..."

    "eh... mana boleh.." balas si atan..

    "aku sayang kat paku tu.. paku tu la yg mengingatkan aku tentang perkenalan aku ngan si kuntum.. ko dengkila tu ko tak de paku kat selipa ko.. kan.. kan.. kan?",

    hahaha pastu.. bila orang len laju je ke depan mulala.. tunjuk perangai bahalolnya...

    eh der.. apakata ko hasut je dorang buang je la "paku2 UG" tu.. memangla islam nampak ramai.. bila bersatu... tapi macam buih kat laut lepas.. tak ada maknanya...

    elokla.. anak2 muda yg cenderung ke arah agama ni kita campurkan ngan anak2 muda yg dah kenal jalan hitam.. dan kita harapkan yg hitam ni boleh diputihkan... aku takot sebaliknya je yg berlaku.. sbb jln2 hitam ni.. tahap seronoknya... hmm.. dan suh je geng2 UG ni masuk UMngok terus.. dan cuba tarbiahkan dulu bebudaknya.. tengok.. berkesan atau tidak... jgn nak bereksperimen ngan akidah budak2 yg masih ijau..

    ReplyDelete
  13. der aku terlihat.. satu video dakwah.. dalam fb.. sorang ustaz tu telah berjaya berdakwah sehingga 1 kampong memeluk islam menggunakan sabun ngan apa ke bendanya... aku mmg salute ngan ustaz tu... dan aku gak ada membaca komen2 dlm tu... dan ada sorang hamba Allah ni MENEGUR.. wat apa kita ISLAMkan satu kampung... kalau lepas tu kita biar je dorang(muallaf) terkapai2 tak tahu apa2.. yg dorang tahu.. hanya asas2 tanpa penerangan.. dan tanpa seorang guide(imam/pengajar) last2.. semuanya melingkup.. teruk gak budak tu kena 'basuh' kat geng2 yg bodo mcm si pembuat kasut kat atas..

    budak tu BAGITAHU HAKIKAT yg SEDANG dan AKAN terus BERLAKU.. (baca dan fahamkan ayat yg dihurup besarkan iye)

    sekiranya tak ada guide dari org yg mengislamkan mereka.. duk sebulan dua guide tu pun balik kampung tinggalkan mereka terkontang-kanting... last2 apa jadi pada 'keislaman' mereka? pun aku tak tahu..
    tak macam mubaligh kristian.. dorang siap tempatkan pastor.. dan segala menda agar kampung tu terus mendalami agama kristian.. bila mereka musykil.. maka mereka tahu, mana nak di rujuk, ini tak..

    mmg betullah apa yg dia tegur.. dan yg dia tegur agar.. badan2 berkenaan amik perhatian... tapi tulah.. bila di tegur di katakan macam2 kat org tu... dan itulah KEBANGANGAN ABADI DAN KEBINGAIAN yg tak bertepi dari bangsaku yg nak sangat maju.. tapi penuh dengan sifat2 yg tercela.. tegur skit, melenting.. tegur skit.. melenting... bodoh..
    macam kera..

    orang tegur.. nak suruh korang berubahla...

    ReplyDelete
  14. der..

    gua rasa lu kena pegi cek lu punya high blood la der.. hehehehe

    hahahaha.. lu nak jadi calon ke der?? muahaha.. larat ke der?? lu nak jawab pertanyaan Dia nanti der?.. gua? huh... jalan pon masih cam ketam... nak pimpin org? hahahahaha...

    kalu lu semua nak jalan cam ketam gak macam gua... nanti gua bukak satu parti... parti ketam.. hahahaha.. tak pun isketammenbola... hahahaha...

    der.. gua pon nak ngaku gak la... gua adalah ketua lu2 semua.. geng2 alam maya ni gua pigang.. gua adalah ayahnda dlm nih!! muahaha...

    hahahaha.. cam sial kan?? lu punya la.. siap di kutuk, dicaci bagai.. tetiba gua nak amik nama... perkh.. best btol kan??

    hahahahah.. menyirap?? memang tengah minum sirap pun nih!!! hahahahaha...

    ilek der.. ilek...

    memancing.. memancing gak... dapat ke tak 'ikan' yg lu nak pancing tu der??

    ReplyDelete
  15. seperti buih2 dilautan... berjuang konon...datang pun satu olang balik pun satu olang...selagi hayat belum owner claim teruskan jelah...


    ReplyDelete
  16. macam buih2 dilautan... depa kata berjuang konon...ramai-ramai berani la bhai... kena bilik gelap 99% panggil mak pak...datang pun satu olang balik pun satu olang... yang ramai masa nak tanam...tu pun kalau normal... kalau MIA atau duduk dalam guni langsung x dak orang...selagi owner x claim... teruskan jelah...

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja