Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

15 May 2013

5 Tahun Ahmad Maslan Buat Apa?

Bhai.... Sori... gua takder masa nak semak berapa lama dah Ahmad Maslan jadi Wakil Rakyat kat Pontian....  Tapi paling cikai pon... kurang-kurang 5 tahun.... Jadi ... dalam 5 tahun tue Ahmad Maslan buat apa?....

Takkan la takder sorang pon JKKK yang dok mengadu kepada dier pasai benda nih... Takkan la masa berkempen itu hari takder sorang pon dok citer kat dier... takkan la dier tak pergi turun padang dalam kawasan dier... Gua tau masa tue sibuk... tapi 15 hari bhai.. 15 hari... takkan la...

Nih gua salahkan JKKK... Ketua UMNO Cawangan.. Ketua UMNO Bahagian... yang dok tak amik pot pasai rakyat.... tau nak undi jer... tapi tak tau masalah... Takkan la takder saper yang repot kat TNB ker... takkan lar.... pelik sungguh...

Takkan la TNB tak tau..... lagi pelik....

So... biler benda nih dah kuar media... Ahmad Maslan kena amik pot la... Ahmad Maslan kena prihatin la... Ahmad Maslan kena amik tindakan la... bantu mana yang boleh... push sikit ker TNB ker... aper daaaa...


PONTIAN – Enam keluarga dari Parit Lapis Haji Mohammad, di sini mendakwa hidup dalam kebimbangan kerana bekalan elektrik yang disalurkan ke kawasan rumah mereka bukan daripada tiang yang disediakan.

Sebaliknya, bekalan utiliti itu ‘ditarik’ dari kampung berhampiran untuk disambung ke setiap rumah di kawasan itu.

Lebih membimbangkan, sambungan kabel elektrik dari kampung berdekatan terletak kira-kira 500 meter dan merentasi kebun kelapa sawit.

Penduduk, Hisham Salandrak, 33, mendakwa, sambungan kabel secara tidak sah itu sudah berlanjutan hampir selama hampir 20 tahun.

“Ketika kampung ini dibuka dahulu, hanya buah keluarga yang tinggal di sini. Ketika itu bekalan elektrik sudah ditarik dari kampung sebelah.

“Namun, masa terus berlalu menyaksikan bilangan penduduk di sini bertambah sehingga kepada enam keluarga dan keperluan bekalan elektrik juga bertambah,” katanya kepada Sinar Harian, di sini.

Hisham berkata, penyambungan bekalan elektrik dari kampung lain itu dirasakan sudah tidak sesuai kerana keperluan utiliti itu amat diperlukan penduduk.

“Kami juga bimbang jika berlaku kejadian yang tidak diduga seperti pokok kelapa sawit tumbang ia akan menghempap kabel elektrik menyebabkan bekalan elektrik terputus,” katanya.

Bagi, Mohd Salleh Ali, 66, meminta tindakan segera diambil oleh pihak berkaitan bagi mengatasi masalah berkenaan yang pernah diajukan kepada pemimpin peringkat kampung.

“Hanya enam buah keluarga tinggal di sini. Kami berharap penyambungan bekalan elektrik dapat dilakukan lebih baik untuk keselesaan penduduk di sini” katanya.

Sementara itu, Ketua Kampung Parit Lapis Haji Mohammad, Mohd Faizal Tali @ Ghazali berkata, masalah itu akan dibawa kepada pihak bertanggungjawab bagi mencari penyelesaian

6 comments:

  1. nelayanbimbang.blogspot.comMay 15, 2013 at 1:47 PM

    Bhai ahmad maslan nie sbnr nye tk tau pun pontian tu kt mane..yg dia tau pontianak ade lh..sbb tu dia tknk blik sna tkut kne sampuk..ko tkan tk tau dia tu lemah semangat psal tu pakai pampers...bhai ko jga2 nant dtg keyel sbb aku nk blnja mkn nasi ayam al-arqam tu kt tg mlim..jgn smpai aku sergah ko kt pintu Dion atau Mas..ape crite beb khatijah am kne sapu kt Klia ari tu bhai?..sosma lg ke..

    ReplyDelete
  2. Assalam
    Wak Ahmad Maslun kui orak ngenemuni wong kampung, dekne orak ngenah opo seng wong kampung orak ono.

    Ahmad Maslan hanya makalaleng masaleweng

    ReplyDelete
  3. Banyak pulak isue-isu kat pontian ni lol.. Kena balik kampung kerap ni meronda kawasan..

    Mboh la kenopo yo wak maslan kok ora perasan..

    ReplyDelete
  4. silaplah depa tu... kalaulah depa report masa time mengempen hari tu... pasti, masalah nie akan selesai... siap satu rumah dapat lampu lilap lagi... sekarang dah lambat... tunggulah dekat PRU 14 nanti...

    COBOL

    ReplyDelete
  5. Bhai/DeeDee semua....

    Gua tak reti bahasa JAWA... tapi gua tau JAVA language.... JAVA Script pon gua tau.... hahaha

    Memang pon... diorang patut highlight benda nih semasa kempen PRU13... dah lepas kalu tunggu la lagi 5 tahun... hahaha

    ReplyDelete
  6. bhai, tak ke java tu dlm bahasa omputeh yg bermaksud negeri kat jawa? java language & script org jawa yg cipta ke bhai? sajer jer nak tanya...hehehehe. Sebenonya dulu gua dah tertipu masa mula2 kenal ngan dunia cyber ni...heheheheh

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja