Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

20 May 2013

Siapa Yang Sudah Kenyang Nih?

Bhai.... lu tau tak tentang binatang yang dipanggil ular sawa..... hahaha.... ular sawa nih dier punya belit... mantop.... hahaha... terbaek.... boleh patah riuk sekor kerbau atau lembu kalu kena belit dengan ular sawa nih..... hahahah... Ular sawa nih biasanyer akan kecoh biler perut dier lapar... dier akan usaha nak kasi penuhkan perut dier... ini fitrah bhai... setiap makhluk yang bernyawa... tetap akan ader nafsu makan.... sentiasa bernafsu..... hahahaha...

Jadi.... biler sekor ular sawa tue dapat ngap sekor kerbau ker.... hahaha... dier akan usahakan makan kerbau tue setelah semua tulang kerbau tue dipatah-patahkan nyer.... hahahaha... lepas tue dier akan cuba telan.... dapat setel makan tue... hahahaha.... kenyang la dier buat beberapa lama... maybe sepenggal kot.... hahaha... lama dah tue...

Siapa yang sudah kenyang nih????

So....samer la dengan puak-puak perasan diri pejuang rakyat nih.... sebelum PRU13... bukan main berkempen... bukan main citer yang dier akan perjuangkan hak rakyat... dier akan menjaga kepentingan golongan mustad'afin....   naik pentas sana... naik pentas sini... ceramah bagai nak rak... yang lagi best tue... sumer nih siap bawak ayat Al Quran lagi.... bacaan dasat... kupasan dasat.... macam gempak...

Tapi..... tapi biler ader perjuangan rakyat mustad'afin menuntut hak dan sebagainya.... berdemo mintak turunkan harga barangan ker atau bersihkan pilihanraya ker.... golongan nih langsung tak nampak muka.... macam haramjadah jer lari tinggalkan jamaah... macam-macam alasan diberikan.... sampai ader yang siap dok pegi luar negara ..... konon bersidang la... konon berkonvensyen la.... cam sial jer... macam la diorang tak tau yang golongan mustad'afin dah plan nak buat bantahan dan sebagainyer... boleh pulak diorang nih mengelat...

Tup-tup biler nak pilihanraya.... geng-geng nih plak boleh ader kedepan... konon diorang pejuang... dan kini diorang nak berjuang di medan Parlimen atau DUN.... siap ader yang "aku pilih engkau jadi calon... engkau pilih aku jadi calon" ..... Yang penyokong dan pendokong plak... walaupun dah banyak kali tau yang mangkuk-mangkuk ayun nih memang tabley pakai... tapi atas dasar wala' dan thiqah.... laju jer mengundi diorang nih....

Biler menang.... dah dapat kuasa.... semua jadi haramjadah... semua jadi senyap sunyi... semua jadi terkejut joli katak... dok layan jamuan kemenangan sana sini... walhal golongan mustad'afin dok macam-macam usaha nak bagi keadilan terserlah.... tapi... yang best tue... golongan "perut dah gendut" nih.... semua senyap sunyi.... semua dah kenyang kot....  yer la... biler perut dah diisi... mata akan jadi mengantuk... dan aper lagi... tidor la....

Lain kali aaa baru nak amik tau dan amik pot pasai masalah golongan mustad'afin nih..... hahaha... dari yang "perut dah gendut" berbaju batik... sampailah "perut dah gendut" berjubah.... samer jer perangai macam haramjadah....  sejak 5 Mei sampai 20 Mei nih... haram tak dengar satu komen pon untuk bekap golongan mustad'afin....

Celaka punya "perut dah gendut" nih.... malah dalam kes yang kat satu negeri yang dewanyer pandai berlakon tue...... ketua segala "perut dah gendut" siap boleh kata yang diorang menolak aper sajer agenda golongan mustad'afin nih.... Golongan mustad'afin nih nak harapkan mahkamah pon tabley... nak harapkan "perut dah gendut" pon tabley... nak harapkan pihak keselamatan pon tabley..... kesian betul lar....

Aper boleh buat..... cuma tinggal satu senjata jer lagi bagi golongan mustad'afin nih.... iaitu kiter berdoa agar semua yang khianat terhadap perjuangan golongan mustad'afin tak kira la siapa waima golongan alimin sekalipon di musnahkan oleh Allah Taala...  Jom kiter mendoakan semua yang khianat terhadap golongan mustad'afin ini menerima bala dari Allah Taala....

"Ya Allah Ya Rahman, Yang Maha Pemurah Lagi Maha Berkasih Belas.... kami bermohon kepada MU ya Allah agar semua yang khianat terhadap perjuangan golongan mustad'afin dikenakan laknat dan diturunkan bala kepada mereka.... Tiada daya dan tiada usaha kami melainkan pertolongan dan ehsan dariMU Ya Allah....Ameen...."

9 comments:

  1. teruskan.muktamar dah dekat nih! hahaha

    ReplyDelete
  2. malas nak layan dah puak nih...bangsat. Kalau menang tu ari agaknya mau bertumbuk nak jadi menteri...hahaha...next election, muktamar, kongres, perhimpunan seme tahun ni...ada yg nak kena ajar cara kasar.

    ReplyDelete
  3. Perghhh... ramainya Al-Munafikun bhai....

    ReplyDelete
  4. Bhai C++

    Tu la namanya Politician bhai... Memang jenis haramjadah..
    Cuma pandai ambik kesempatan jer..

    ReplyDelete
  5. ular telan ular - insan sudah kehilangan ikhsan yang tinggal perasan lama hidup lagi tu yang tak puas puas

    ReplyDelete
  6. bhai,

    As we talking 'bout UG in between certain quarters in Pas and umno, please do not forget 'bout someone in Dap who have the same agenda. Check out Aspanaliasnet.blogspot.com. He's singing the same tune lately.

    Wonder what's happening behind the curtain nowadays...seems the virus of UG is spreading much faster than what we expected. Beware.....

    ReplyDelete
  7. UG ni sebenarnye takda la teruk pun cuma masalah bila bersatu dan dipergunakan.. :)

    ReplyDelete
  8. Bhai, Wak aspan macam dah berubah arah jer...hahahaha

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja