Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

19 May 2013

Fitnah Itu Tidak Berdosa Bagi Hadi Awang

Bhai.... gua cukup suka kalu ader orang kuar statement bekap tahap dewa kepada Hadi Awang... sebab diorang bekap nih semua memang secara tak berilmu... semuanya kerana emosi... hahaha..... guna akai la skali skala... jangan akai tu dok simpan dalam gulungan kain serban jer.... hahahaha.... Guna skit akai tue.... hahahaha... Allah Taala bagi akai untuk berfikir... jangan takmo nak berfikir... itu dah lawan fitrah dah tue.... hahaha

Camnie..... Semua orang yang mengaku Islam dan beriman tahu bahawa fitnah tue aderlah berdosa .... jadi... biasanyer orang akan cuba mengelakkan dari membuat fitnah..... hahaha ... err.. betul ker dak nih.... hahaha .... ker lu orang lain mazhab.... hahaha...

Kalu orang macam gua atau lu yang kuar statement fitnah..... abis satu dunia siber rasanyer kecoh pasai fitnah... silap-silap lu dan gua akan dijatuhkan hukum kafir la... murtad la... macam-macam lagi..... hahahaha.... sebab aper... sebab lu ngan gua orang biasa jer....  silap-silap gak boleh kena belasah... kena pukul... hahaha...... tak kira la dalam perkarangan Masjid ker aper ker.... hahaha...

Cer kalu Tuan Guru ker... Ostad ker.... Ulama ker mengeluarkan statement memfitnah.... err..... itu takder salah ker.... err... itu takder berdosa ker.... hahahaha..... Awat la yang semua dok bekap diorang-diorang yang memfitnah nih..... hahahaha... guna la akai tue skit... jangan la jadi bangang.....  menonong jer bekap tak tentu hala.... hahahaha

1Malaysia tahu yang Hadi Awang ader keluarkan statement fitnah itu hari dalam masa kempen PRU13..... sampai ke hari nih.... haram takder pon Hadi Awang nak keluarkan statement meminta maaf ker atau pon membawa bukti dan fakta untuk mengesahkan aper yang dier cakapkan tue.... haram takder bhai....

Sampai ke hari nih takder bhai..... So... maknanyer... bagi kes Hadi Awang nih aaaa.... fitnah itu tidak berdosa lar yer..... hahahaha..... hampeh la wei..... hahahaha


Komen Datuk Purba yang lu baca nih gua snapshotkan dari blog Yong Suka Kuning.... hehehehe ..... errr.... Hadi Awang ader bukti dan fakta ker??? Hahahaha..... kalu takder ... pasai tue la kitorang perli.... hahahahaha

P/S: Gua bertelagah dengan Hadi Awang atas dasar politik.... manhaj politik... bukan atas dasar ilmu agama.... ader paham ka???

P/P/S : Hehehe.... pencacai dan pentaksub Hadi Awang sudah meroyan... dier tak baca betul-betul artikel gua lepas tue dier tibai.... tue la... kan tadi gua cakap.... tolong guna akai yang Allah Taala bagi.... jangan akai tue buat simpan dalam gulungan kain serban jer....  Allah Taala dah bagi akai tue gunakan la sebaiknyer.... hahahaha ..... kesian.... takper... gua kasi bold dan kaler lain ayat yang clarifykan statement gua tue.. baca aaa... baca guna akai.... hahaha 

Sebab tue biler tak guna akai... jadi tak dapat nak tafsir citer, isi kandungan dan pengajaran dari cerita Pengalaman Gua Dengan Gereja tue.... hahaha.... semua sebab akai yang ader tidak digunakan sebaiknyer.... kesian....

14 comments:

  1. Salam C++

    Marah bebenor orang Marang yerk!

    Iyelah, kita ni saper nak komen ketua besar kan?

    Kita ni bukan orang Terengganu. Jadi tak tahu apa-apa tentang Terengganu atau Marang.

    Kalau gitu, orang Terengganu toksah campur tangan urusan Selangor dan Perak.

    Kenapa terasa pedas? Ada makan cili ka?

    ReplyDelete
  2. DeeDee Yong...

    Itu macham kalu .. gua tabley la nak tegur Najib Razak... pasai dier orang Pahang... gua takder kena mengena dengan Pahang... cuma gua dulu ader awek orang Pahang jer... hahaha

    ReplyDelete
  3. la! aku pun dah masuk list? hahaha

    ReplyDelete
  4. Bhai Chor Sniper...

    Hahaha.... orang "jahat" memang senang masuk list... hahahaha .... kira glamer dah tue... hahaha

    ReplyDelete
  5. bhai,

    purba kata lu n the gang blogger haprak?!!

    kahkahkah

    ReplyDelete
  6. Salam Bhai... yang salah tetap salah walau dia ulamak atau wali sekalipun. Yang tu gua tak nafi. Cuma yang tak sedap dengar sikit bila lu nak sangkut pautkan pakaian sunnah Rasulullah SAW dengan akal bodoh manusia.. tak sepatutnya lah. Tak elok sangat kalau nak luahkan kata2 seperti "jangan akai tu dok simpan dalam gulungan kain serban jer" dsbnya. Cubalah elakkan kaitkan perangan buruk dan salah manusia dengan pakaian Rasulullah SAW. Gua hanya menegur sebab gua 'PANAS' bukan sebab lu nak bantai Tuan Guru Hadi Awang atau para penyokongnya tetapi sebab lu kaitkan pakaian Sunnah yang tak ada kena mengena dengan kebodohan akal manusia yang lu nak marah tu. Gua cadangkan, lu buat cabaran secara 'direct' kepada TGHH mcm Aduka Teruna buat dulu.. jangan hanya berani mencabar kat blog lu jer. Lu pun tak tau TGHH baca tak posting2 lu ni. Secara peribadi, gua pun nak dengar jugak penjelasan TGHH berkaitan 'statement' dia pasal pertindihan pencalonan tempohari. Mintak maaf Bhai kalau lu terasa, tetapi gua menegur atas dasar gua peminat blog lu. Gua rasa lu orang yang bertanggungjawab dengan apa yang lu lakukan.. keep it up! Cuma bila berbahasa dengan para ulamak ni, rendahkan lah sedikit tempat duduk kita. Bagilah penghormatan kepada ketinggian ilmu dan jasa beliau dalam dakwah Islamiyyah kepada ummat di bumi Malaysia sejak sekian lama, walaupun ada sesetengah pemikiran dan tindakan beliau yang kita tidak bersetuju.

    Wallahua'lam

    ReplyDelete
  7. jangan suka tindih menindih nanti cepat mendidih banyak panas oi kutuk kutuk juga jangan lupa bagi idea kepada pihak yang berkenaan macam mana nak elak kena tipu lagi dalam pru.jatuh lubang sekali ini dah banyak kali apa hal

    ReplyDelete
  8. Bhai Nazaruddin...

    Gua stuju dengan pandangan lu...

    Camnie... tentang ayat gua tue... sebenarnya .. mereka-mereka nih la yang menyorok dan berselindung dibawah pakaian sunnah Rasulullah s.a.w untuk nak nampak hebat.... dan bagi orang takjub... walhal perangai dan tuturkata... jauh... memang jauh... malah perangai jadi memalukan...

    Tentang isu suruh gua deal secara berdepan macam kes AdukaTaruna dulu.... hahaha.... yang amik gambar video kat Rusila masa tue gua la wei... Hadi Awang langsung takder menunjukkan sikap nak bagi chan untuk ditanya soalan.... macam nak melarikan diri jer... the whole chronology ader pernah gua tuliskan..

    By the way... macam mana gua nak merendahkan diri.. dan berbahasa dengan Hadi Awang... kalu dier sendiri tak reti nak menunjukkan contoh teladan yang baik kepada semua.... Sebagai leader... dier kena tunjukkan contoh terbaek....

    Hujah dijawab dengan hujah bhai...

    Tapi kalu dah hujah dijawab dengan ugutan, cekak baju, tarik baju dan belasah.... aper cer.... Kalu dah Hadi Awang sendiri masa tue dok depan mata dier boleh tengok anak buat dier berkasar dengan AdukaTaruna dan gua... dan langsung tak menegur tindakan anak buah dier... aper cer bos besar kalu camtue.... serupa pakai pakaian sunnah Rasulullah... tapi memalukan Rasulullah .....

    So... untuk pengetahuan lu... setpol dan juak-juak Hadi Awang memang selalu memantau dan baca blog gua... malah Hadi Awang pon dikhabarkan tau aper selalu gua tulis tentang dier...

    Sori... gua ter-emo.... sebab gua manusia biasa jer.... hahaha.... aper-aper pon... selalu kiter dengar anak murid kena hormat guru... tapi ader tak kiter dengar yang "guru pon patut hormat sama anak murid" ...... hehehehe

    ReplyDelete
  9. Sekarang ni memang banyak fitnah kadang kita pun tak tahu mana satu betul masa satu salah.

    Kita berdoala harap kita dijauhkan dari fitnah2 dan sentiasa berada di jalan benar.

    ReplyDelete
  10. Wa sokong, wa setuju ngan lu C++..Bagi wa serban ke, kopiah ke, songkok tinggi ke, kopiah pasar malam ke, blangkon(songkok orang jawa) ke....tak melambangkan apa apa...yang penting dalam hati seseorang itu yang kita tak nampak,,tapi yang bolih diamati secara luaran ialah tingkahlaku seseorang itu pada orang bawahan dan orang marhaen spt saya(bukan orang atasan ye} dan apa yang diperjuangkan dalam hidupnya...Itulah peribadi sebenarnya seseorang itu...So waswaspada lah kita bila memuja seseorang.

    ReplyDelete
  11. dah hantar email kepada nya ke belum kalau belum elok hantar teguran anda kepadanya itukan lebih baik

    ReplyDelete
  12. Bhai BKT...
    Tue la pasai... kena cool skit... dan tengok kiri kanan...

    Bhai Hussin Ali Tahir...
    Thanks sebab sokong gua.... betul... don't judge the book by it's cover... macam gua... gua respek Hadi Awang dari segi ilmu... tapi dari segi politik dier out...

    Bhai Anonymous...
    Rasanyer tak perlu pon hantar emel... bukan dier tak tau seluruh warga blogger mahukan dier jawab dan bagi bukti/fakta bagi statement fitnah dier... Bukan dier tak tau... tapi yer la.... dier maksum dikalangan pentaksub dier...

    ReplyDelete
  13. Salam bro, tahniah atas segalanya tindakan mu semoga pencerahan ini dapat membawa kita kepada tahap yang lebih baik. Sesungguhnya Islam menjadikan kita lebih baik dari hari semalam, insyaAllah sama2 muhasabah demi ISLAM dan perjuangan menuju kecintaan Allah, terima kasih bro.

    ReplyDelete
  14. cara pakai tidak melambangkan apa apa betoi ka tu

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1