Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

13 May 2013

Inilah PAS

Bhai.... sori artikel ini secara jelas memang bertujuan menghentam PAS.... jadi sila guna akal fikiran yang waras tanpa dibelenggu emosi untuk melihat apa yang gua tuliskan nih... Yang baik dijadikan pengajaran... yang jelik dijadikan sempadan... Anyway... kalu lu orang pembaca tegar blog nih... sure boleh tangkap aper yang gua maksudkan dalam artikel "Inilah PAS" nih....

Okeh....  PAS khabarnya adalah satu partai pejuang Islam... partai yang didokong dan disokong oleh para pejuang yang ingin melihat undang-undang Allah tertegak diatas muka bumi Malaysia ini... Kalu pon tidak pada masa ini.... mungkin satu masa nanti... pokok tidak akan tertegak tumbuh... melainkan telah ditanam, dibaja dan diairi benih yang terbaek..

Flip Flop
Tapi .... sedih... gua cukup sedih biler membaca beberapa statement dan kenyataan bersangkutan dengan PAS dari mulut-mulut pemimpin PAS itu sendiri... PAS menganjurkan tahaluf siyasi dalam memastikan usaha untuk merubah sistem politik negara.... Namun cakap-cakap berunsur fitnah oleh beberapa pemimpin PAS sebenarnyalah yang menghalang dari terjadinya perubahan iklim politik tanahair...

Dalam muktamar... PAS mengunjurkan tahaluf siyasi kepada para penyokongnya dengan kerjasama DAP dan PKR atas dasar politik. Dasar utama PAS iaitu menegakkan hukum Allah dimuka bumi ini tidak dijadikan satu penghalang kepada tahaluf siyasi ini.... Untuk mendapatkan kuasa memerintah dan seterusnya menjalankan yang haq.... perlulah kepada percaturan sistem politik... Negara ini negara demokrasi....

Tapi.... biler ader pimpinan dalam PAS yang bersetuju dengan kerja buat celaka SPR pada PRU13... hanya kerana mereka dapat beberapa kerusi yang diidamkan.... gua rasa macam nak maki jer pimpinan PAS nih....  Ader pulak pimpinan yang ajak rakyat redha dan bersyukur atas kemenangan pada PRU13... tapi langsung tidak terkeluar dari mulut-mulut "bertaraf longkang" pimpinan PAS nih tentang penipuan dan celakanya kerja buat SPR pada PRU13....

Malah dalam diam... ader dikalangan mulut-mulut "bertaraf longkang" ini yang sibuk mengusahakan untuk bekerjasama dengan UMNO atas dasar Melayu - Melayu.... sehinggakan diorang lupa "mulut longkang" diorang lah yang meratibkan tahaluf siyasi sesama Pakatan Rakyat....  Diorang jugak la yang mencelakakan Pakatan Rakyat dengan membuat perhitungan bersaing sesama sendiri dalam Pakatan Rakyat pada PRU13.... semuanya semata-mata mahukan menang kerusi atas tiket sentimen ABCD... biler dah menang... mengaku bahawa kemenangan diorang adalah atas usaha dan kekuatan parti semata-mata... tanpa mengira isu ABCD.... macam celaka kan.... dan Inilah PAS...

Dimana Kerusi PAS Terengganu Yang Katanya Kuat Tue?
Nih ... siap ader yang kata nak tunggu post mortem PRU13 .. baru tau aper punca kekalahan Pakatan Rakyat..... celaka betul la semua nih.....  semua orang tau kekalahan Pakatan Rakyat pada PRU13 aderlah disebabkan oleh "mulut longkang" mangkuk nih..... Tak payah la nak buat post mortem berbagai.... semua dah jelas.... semua dah clear..

Biler Pakatan Rakyat dok nak buat bantahan rakyat bagi PRU13 dengan cara berhimpun.... mangkuk-mangkuk nih la yang kata tak perlu.... tak payah... buang masa.... ini bukan cara PAS..... cheyy.... cam siot jer lar.... Untuk pengetahuan lu... cuba kira berapa kali rakyat kena belasah dan kena tear gas setiap kali perhimpunan aman..... cuba lu tanya... aper spesis pejuang Islam nih kalu ader yang tak pernah langsung turun memperjuangkan hak dalam mana-mana perhimpunan aman....

Cuba lu bagitau gua berapa kali dah Harun Taib, Haron Din dan sebagainyer kena tear gas dan water cannon berasid... cuba bagitau berapa kali Harun Taib, Haron Din dan sebagainyer kena belasah dengan FRU.... cuba bagitau.. Ingat tak dulu masa Nasharuddin Mat Isa masih ader dalam PAS... masa dier jadi Timbalan Presiden PAS.... berapa kali kah dier nih lead perhimpunan aman bantah ketidakadilan BN dan SPR.... cuba bagitau kat gua berapa kali.... .

Ini ker contoh terbaek pejuang..... poodah la wei....

Kalu dalam zaman Nabi dulu.... ader sahabat yang dok ngelat dalam peperangan.... biasanyer dier nih akan dipulaukan oleh para sahabat yang lain.... malah ader yang disabitkan sebagai munafik pasai kelaku camnie..... Ader kes mengelat pergi perang sampaikan Allah Taala turunkan ayat Al Quran mengenainya...(sori.. gua lupa ayat yang mana satu)...

So... kesimpulannyer yang gua dapat buat.... Inilah PAS.... penuh dengan kemengarutan jer.... sori.... memang benda yang betul.... selagi PAS masih bersikap apologetik nih.. selagi itulah PAS akan kekal menjadi pembangkang... dan pada PRU14 nanti... InsyaAllah .... PAS akan kalah di Kelantan...  kalu inilah perangainya....

15 comments:

  1. Pak-pak lebai dalam PAS adalah orang politik, mereka bukan pejuang melainkan sikit sahaja.

    ReplyDelete
  2. haritu dia gitau tak setuju. sekarang setuju. pening aku.

    bro, ko ckp ko tau pasal husam musa. cer cerita sikit

    ReplyDelete
  3. maaf cakap ini perangai serupa anjing. babi. himaar. berok ..katak..dan apa2 yg berkaitan..

    pedulikan jawatan dia. pegi mampuih.

    miahahahahahaha...

    ReplyDelete
  4. Ahli PAS perasan. Dulu mereka pernah mencadadangkan PM dari kalangan mereka, tidak Anwar Ibrahim. Mereka perasan sudah cukup kuat. Mereka tidak tahu PR adalah Anwar dan Anwar adalah PR. Tanpa Anwar PR musnah.

    ReplyDelete
  5. Bhai, ini adalah penyakit yg telah wujud semenjak berabad lamanya. pas tak boleh lari dari sikap angkuh bongkak & takbur. Antara penyumbang kpd kalahnya pas di Trgnu GE13 baru-baru ni, pe'el perangai yg mcm kat atas tu. Kalau org kata dia pakai "ISLAM" sbgai kulit, dia org punya melompat, boleh masuk lompat tinggi OLIMPIK.

    ReplyDelete
  6. sebab tu kena telanjangkan perjuangan PAS ni
    kerjanya hanya untuk parti
    bukan untuk rakyat

    tajaan depa atas nama agama nak turun revolusi pon tak berani apa kes

    PAS memang akan kalah kat kelantan kalau terus perangai budak2 macam ni
    kekalahan PAS adalah perlu untuk naikkan pejuang rakyat yang sebenar
    pejuang yang tak perlukan parti kebudak-budakkan macam ni

    ReplyDelete
  7. Senang macam ni jelah. Andai dikatakan Pakatan Rakyat berjaya mengada PRU yang baru dan berjaya menubuh kerajaan. Jawatan Menteri untuk PAS kurangkan dan serahkan pada yang benar-benar berwibawa. Kalau PM fikir TGHA tak layak jangan beri padanya... kepentingan rakyat perlu lebih diutamakan.

    Lagipun kalau diberi pada PAS pun jawatan Menteri yang dapat pun bukan seorang pejuang PAS/Islam yang sebenar... mungkin hanya seorang pembodek... contoh terbaik di Kedah. Kebanyakkan jawatan yang di keliling ex MB kebanyakkan diperolehi oleh pembodek. Mereka inilah yang meracun pemikiran ex MB dengan memberikan fakta-fakta yang tidak benar... dia dah la cengih... campur racun... bila orang tegur... 'hang sapa' yang keluar. So lama-lama orang blah... so Kedah bluhlah. Pejuang sebenar di dalam PAS kebanyakkan akan mengelak dari memiliki terlalu banyak tanggungjawab malah jika boleh mengelak untuk diberi tanggungjawab.

    Sekarang di Kedah, ungkapan antara yang popular ialah - "masa mesyuarat cakap kemas" - ungkapan sindiran kepada orang yang cakap pandai tapi aturan kerja macam celaka. Awas sekarang orang-orang itu berkeliaran di kalangan calon-calon yang menang terutama calon PKR... awas sebab mereka talam dua muka... di kalangan orang PAS mereka kata PKR jahanam, di kalangan orang PKR dia akan kata PAS jahanam... jadi berhati-hati.

    ReplyDelete
  8. Lebai lebai kulop dlm PAS ni perlu disunatkan dulu...buta beb xleh pakai

    CAPAL

    ReplyDelete
  9. manusia Bhai..
    Sama macam UMNO ajer la yea PAS ni.. :) Bila kuat bila masyuk lupa diri..

    Dalam UMNO ada juga manusia yang baik dalam PAS pun.. Mungkin manusia yang baik-baik yang ikhlas berjuang demi Allah ni keluar dan buat parti baru :) Atau terus mentarbiah dan berdakwah dalam parti supaya para pimpinan parti ni sedar diri hahaha..



    ReplyDelete
  10. setuju..kebanyakan kalah adalah kerana pertindihan kerusi..jika tak berebut kerusi dah tentu kemenangan kt kawasan aku hampir pasti....dan bn dah menang kt sini maka terimala sekali dengan persetujuan pembuang 'lynas' disini.lulz

    ReplyDelete
  11. Tukarlah kepimpinan PAS tu, sebelum pendokong PAS mengalir air mata sesal ..

    ReplyDelete
  12. Puak UG mana ada ikut serta dalam apa apa bantahan....Parti je PAS, hati UMNOOOOO

    ReplyDelete
  13. askm ctt

    puak2 mulut longkang n puak2 UG. ctt sila tulis dan tulis lagi perlunya mereka di UBAH...

    ReplyDelete
  14. Takde yg trPIKIR puak2 nih sbnar2nya dah msuk perangkap/sangkar ibarat ular?

    Ular yg dah dibela oleh KELING jual obat..ular2 dah pon TELAN makanan @ telor.."TELOR BESAR" bersimbol $dinar $$dollar & $$$pound?

    Apb KELING tiup seruling ular2 pon akan NYANYI kat TV posing2..
    mrk hanyalah ular/robot2 yg dah terTELAN 'umpan' & brada sgt2 ddlm ketakutan?

    Ada remote control/seruling yg BERI arahan sbb ibarat IKAN yg dah ter"cekik" terTELAN umpan sgt2lah NGERI klu kene RENJATAN joran?
    WAJIB ikut arahan!

    Klu RAKYT brkuasa & anwar jd PM dgn izin NYA..mk SPRM yg bnar2 bebas akan dpt SIASAT sume 'rahsia' TELOR2 BESAR kat obercee?
    habis sume ALAMAT kdlm?
    abih ler 'hudud' makan tuan?

    Ampon..ya Ampon! Tak CAYA tak CAYA!
    ini fitnah & KHIANAT..tak CAYA!
    dorang tu hafal Quran..tak CAYA!

    abih tu FITNAH pil kuda bole CAYA?
    kes fitnah/KHIANAT- kominis OK ke?

    Klu dah ddlm KETAKUTAN..fitnah ker KHIANATI rkyat ker..pil kuda ker.. kominis ker dorang BELASAH jer!
    berSUMPAH2 pon puak2 nih slamber..
    tuhan quran/hadis cume kat lidah je

    Insaflah & fahami lah bhw..
    mnjd pngKHINAT2 ummat/RKYAT memang bnar2 lumayan &sgt2 tggi'HARGA'nya?

    TAK yah siar kan KOMEN nih pon tak pe..insy Allah cume buat renongan sh€j

    ReplyDelete
  15. bhai,

    dalam hal khianat dan munafeeq ni, umno sekurang2nya setingkat lagi elok sebab dia mmg mengaku parti assobiyah, agama nomor 2. tapi bila yang mengaku agama ni pulak perangai haram jadah, apa label yang seswai tuk depa?

    masalahnya melayu, bila dihadapkan dengan tajuk agama, terus jadi keras macam monyet kena karan, lgsg tak bersuara sedangkan depa tau pak2 lebai ni pun 2x5 je haram jadah...

    tapi gua masih percaya, masih ada pejuang sejati dalam pas yang belum bersinar. bila kebenaran dan kebatilan bertembung, percaya la, yang hak pasti menang...

    ini bukan janji tapi pasti! hehehe

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja