Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

30 April 2013

72 Jam Telah Berlalu, Hadi Awang Kekal Membisu

Bhai.... Gua nak kasitau lu... camana la gua nak respek Hadi Awang nih.... cuba bagitau kat gua.... camana gua boleh salut samer dier.... errr... Nih ker contoh Presiden sebuah Parti Islam..... itu hari... pada 21 April 2013... bukan main dier tuduh macam-macam biler orang tanya pasai aper ader pertindihan kerusi dibeberapa DUN dan Parlimen...

Antara tuduhan yang Hadi Awang lemparkan aderlah...
  1. Calon dari parti bersekutu yang lain tidak diyakini... pasai katanya terlibat dengan dadah dan pil kuda...
  2. Calon dari parti bersekutu yang lain tidak diyakini....pasai bernabikan dan berrasulkan Lenin / Stalin .... serta ader gambar Karl Marx kat markas...
Penyokong totok PAS memang tak banyak songel... semua main angguk jer.. aper sahaja yang keluar dari mulut Hadi Awang umpama arahan... kena turut .... takder komen... wala' dan thiqah tahap dewata raya.....   Yang best tue... takder sorang pon berani tanya Hadi Awang mintak kasi bagi nama spesifik dan bukti realistik.... takder sorang pon brani.... alasan... ilmu Hadi Awang tinggi sangat... jadi tabley la lawan tokey.... Poodah lar.... pada gua... walaupun gua ahli PAS seumur hidup... gua tetap akan persoalkan aper yang Hadi Awang ceritakan tue...

Sebab... pada gua... kalu Hadi Awang takder brani nak kuarkan bukti dan fakta... baik simpan jer la ... tak payah kecoh-kecoh bagi macam-macam alasan untuk isu pertindihan kerusi tue.... Cakap jer yang PAS kebulur sangat kerusi-kerusi tue....  macam kat Terengganu sampai amik balik 3 kerusi walaupun dah bersetuju deal pembahagian kerusi sebelum bubar Parlimen lagie...

Tapi takper.... untuk pengetahuan lu orang sumer.... walaupun PAS Terengganu amik semua skali kerusi DUN yang ader... tanpa memberikan sedikit pon kat parti gabungan yang lain dalam Pakatan Rakyat... Terengganu tetap takkan jatuh kepada PAS pada PRU13... Hahaha... jangan lu tanya pasai aper gua cakap camnie... lu tarak percaya ... tunggu keputusan PRU13 nanti..... hahahaha...

So... selepas 72 jam telah berlalu, Hadi Awang kekal membisu tabrani nak bagi fakta dan bukti atas pertuduhan yang dier buat kepada PSM dan PKR serta calon-calon daripada parti gabungan dalam Pakatan Rakyat nih....

Kalu yang menuduh tue orang biasa... ahli biasa... laju jer pimpinan tuduh macam-macam... laju jer ahli PAS tuduh orang biasa tue buat fitnah ker mender ker... tapi kalu Hadi Awang.... takder plak ahli PAS nak tuduh Hadi Awang nih buat fitnah ker..... aper daa...

Tunjukkan lah example yang baik... tunjuk la contoh teladan yang bagoosh... jangan la buat malu Islam jer..... nanti akan jadi modal kat puak-puak BN jer.... aper daaa....

Takut nanti jadi seperti kata bidalan orang tua-tua...... yang dikejar tak dapat... yang dikendong berciciran.... budus betul lar... 

13 comments:

  1. dia ni layak jadi nelayan je.

    ReplyDelete
  2. Budoos betul!
    Ha..haa... setuju tu. Selama ni semua orang percaya Ulamak cakap betul, tak tipu!

    ReplyDelete
  3. Gua dah rasa lain mcm dgn hadi nih. Ada game yg dia tgh main nih. Sbb tu gua rasa, dia yg jadi PM pas 5 mei nih...UG? Lu plak bila nak 'bogel'kan Hadi nih...lu jgn jadi nasrudin tantawi lak...hahaha...

    ReplyDelete
  4. Dah jadi macam Yaser Arafat.
    Masa muda bukan main lawan dgn Israel, tapi, bila dah tua, berkawan pulak dgn israel. Macam tu jugalah yang jadi suatu ketika dulu. Masa muda bukan main kuat tentang UMNO, tapi, bila dah tua, nak buat gabungan (UG) pulak dgn UMNO.

    Memang siul la macam ni...

    ReplyDelete
  5. bhai,

    tuduh tanpa bukti = fitnah? fitnah itu lebih besar dosa dari membunuh. apa hukum fitnah ni under hudud law? bukan H.A ke yang beriya2 ulas isu hudud tiap kali menjelang PRU?

    ReplyDelete
  6. PAS masih bertahan kerana adanya manusia keramat yang amat dikasihi rakyat iaitu Tuan Guru Nik Abd Aziz Nik Mat. Sekiranya puak-puak UG ini (Harun Din, Hadi Awang dan banyak lagi) yang bersuara dan berkuasa penuh ke atas PAS, maka tunggulah kehancuran mereka 10 kali lebih cepat dari kehancuran UMNO/BN.

    ReplyDelete
  7. dia ada game dia atau tak, tapi yg confirm dia ni tak layak jadi TPM (kita andaikan anwar jd PM). biar dia dgn game dia, and kita kena buat something jgn bagi dia ni langsung jadi menteri apa pun. sapa org PAS yg pilih dia jd presiden dulu mmg bodo.

    ReplyDelete
  8. Aku dah kata dulu kalaulah dalam PR ada pemimpin yang macam ni suka dok tikam kawan dari belakang seeloknya lebih elok usah ada persafahana antara satu dengan lain lebih elok PAS dengan ego mereka ,kerana PAS telah tersalah pilih pemimpin mereka ,Hadi Awang ni terlalu perasan yang diri dia sebagai presiden sebab itulah dia bercakap pun tidak pernah rujuk pada jemah Syura, kalau tak mahu rujuk pada jumaah pun bila nak keluar kenyataan atau sokongan fikirlah sama rasa hati rakan gabung dalam pakatan PR , janganlah ingat diri kita saja,apakah PAS sudah rasa terlalu kuat untuk menumpaskan BN atau pun Presiden PAS rasa kecewa kerana tidak berjaya bersama UMNO untuk mendapat jawatan menteri ,atau sengaja mencari sebab untuk tidak menjaya apa yang PR sedang perjuangkan sekaran,lihatlah nanti jika di Takdirkan Allah PR menang mesti ada lagi halangan dan kernah yang akan dicipta oleh manusia yang bernama Hadi Awang ini ,tak hairanlah Teranganu jatuh ketangan UMNO semula pada PRU12 dulu, mungkin inilah steratige Hadi yang mengharapkan UMNO memenangi semua Negeri seluruh Malaysia tapi Tuhan Maha Mengetahui ,empat buah Negeri dimenangi oleh pembangkang,itulah juga sebabnya ada makhlok seperti Hassan Ali, Nasharudin dan beberapa desperedo lain timbul, tapi Hadi ini tidak lah menonjolkan hal sebenarnya,maka itulah juga sekarang ini dia tunjukkan secara tidak langsung kebijatan dia itu bila dia tidak dapat menerima kesepakatan dengan keputusan pucuk pimpinan dalam PR,lihatlah nanti selepas kemenangan PR.

    ReplyDelete
  9. Sebab tu dulu Pas boleh perintah Terengganu satu penggal saja. TPM bagi kat Dato Husam Musa.

    ReplyDelete
  10. kalo dah berjanji tu kena respek la dengan isi perjanjian tu...malu plak rasa dengan non muslim...bagi aku hadi awang ni tak sesuai masuk politik pun...aku lebih suka pada tuan ibrahim tuan man atau salahuddin ayub pegang jawatan presiden..

    ReplyDelete
  11. Presiden PAS, sedarlah rakyat marhaen yang kat luar parti lebih ramai dari ahli PAS,,,kami rakyat yang akan mengundi dan bukannya ahli ahli PAS sahaja,,,yang kami perjuangkan sekarang ialah perubahan
    dan reformasi kerajaan dan bukannya menyokong PAS semata mata...kalau PAS nak berjaya jangan sekali kali perjuangkan UG.

    ReplyDelete
  12. Salam Bhai,
    Wa dah konfem dgn pas kawasan dun kota damansara malam tadi. puak2 ni kata tak ada arahan bertulis dari pimpinan untuk tarik diri. Cuma hebahan melalui media saja.

    lorisimen

    ReplyDelete
  13. Pas memang tak guna,aku sikit pun tak caya dengan pas ni,esp geng2 ug hj hadi.Lepas kita take over putrajaya kita kasi cantas hj hadi,harun din n the gang!

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1