Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

29 April 2013

Undilah Calon Pro Rakyat

Bhai....  mungkin ader yang gua tak bersetuju dengan blogger Cucu Mat Kilau (CMK) ... dari segi projection diri dalam politik ker... dari segi peribadi ker... tapi itu semua tidak menjadi soal.. sebagai rakan blogger... solidariti sesama blogger... Gua respek dengan keberanian CMK untuk bertanding di DUN Semambu...


Sungguh... dengan modal yang ciput... dier berani gak nak bertanding,... Gua tabley bertanding.... sebab ramai sangat musuh berbanding kawan.... hahahaha...... tambah lagi kalu gua nak bertanding di Terengganu nih... hahaha... awal-awal lagi dah mampus lar wei.... kena taji awal-awal.... hahaha.....

Tapi takper... Dalam kes kerusi DUN Semambu yang bertanding 3 penjuru... memanglah dari segi gua nampak tak elok lar blogger CMK masuk bertanding... tapi... kalu lu orang peratiikan... kawasan DUN Semambu nih aderlah kawasan majoriti Melayu...

Gua tak paham macam mana Pakatan Rakyat boleh pilih calon dari kaum Cina yang tak ramai orang di Semambu kenal .... walhal ramai lagi senarai orang lain yang boleh dijadikan calon... Tak paham sungguh... bukannyer takder option.... memang ramai option yang ader....  kalu Pakatan Rakyat (PKR/PR) letak blogger WFauzdin yang ahli PKR pon dah kira okeh kat sini... tapi tidak.... pilih gak calon yang kureng dikenali... aper daaa...

Sebab itu lar gua stuju pada dasarnya blogger Cucu Mat Kilau bertanding disini atas dasar beliau Melayu dan kawasan ini mempunyai majoriti Melayu (56.8%) yang agak besar dalam seluruh DUN di Pahang...

Salut untuk CMK... untuk maklumat lanjut sila layari blog CALON PRO RAKYAT


5 comments:

  1. Insyaallah, aku akan pangkah CMK semasa mengundi di Sek Menengah Bukit Setongkol, Kuantan pada 5 Mei ini. Teruskan promosi kamu untuk masa berbaki sebelum PRU13. Promot kamu terlalu kurang di kawasan ini. Untuk mengundi Cina dari BN dan PKR tu tiada faedahnya, mereka hanya timbul untuk menjadi YB aje, lepas tu bila dah menang batang hdiung pun tak nampak untuk rakyat di Indera Mahkota. Dari dulu, kini dan selamanya memang begitu sikap mereka.....Tolong banyakkan poster kamu. ok.

    ReplyDelete
  2. CMK ni dulu bertanding di dun kemayan dlm Parlimen Bera atas tiket PKR. Ada beberapa benda lgi yg x settle dgn org Bera. Minta maaf ler, mintak dia jgn turun Bera buat kacau lgi...

    ReplyDelete
  3. Memang ramai calon macam tu Bhai membontot mengampu nak jadi calon..

    Padahal rakyat pun tak kenal, yang rakyat kenal tak pula dipilih sebab mereka tidak selalu membontot pucuk pimpinan.

    Baik Bn atau PR macam tu la.. tak boleh salahkan mereka juga sebab pucuk pimpinan ni bukannye bomoh atau punya intel yang dipercayai disetiap kawasan.. :)

    Appaun bergantung la kepada rakyat semua.. untuk orang Islam undilah kerana Allah bukan pemimpin atau parti.. Insya'Allah, Dia maha mengetahui dan Dia yang menentukan segalanya. Banyakan berdoa dan percaya kepada ALlah S.W.T Dia sebaik-baik perancang dan pengerak.

    ReplyDelete
  4. Itu sebablah jika tidak ada calon yg sesuai atau jentera parti serahkan kawasan itu kpd parti sahabat, jgn tamak utk banyakan calon parti dia bertanding. Inilah masalah bila karat biru masih tak luntur, sikap tamak kuasa kerana dah nampak nak menang tidak kira parti sahabat.

    Matlamat kita utk tumbangkan umno/bn pd PRU13 bukannya berapa kerusi parti boleh bolot. Jgn jadi macam bn............nafsu kuat, tenaga tiada.

    ReplyDelete
  5. Bhai/DeeDee skalian...

    Hahaha... komen lu orang memang best dibaca.... hahaha... gua rasa masak la kali nih kalu ader calon atau pimpinan yang macam bangsat... hahaha....

    ABCD ...

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja