Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

17 April 2013

Polis Tidak Benarkan Senjata Kelelakian DIbawa?

Bhai.... Ader macam-macam kategori dan jenis senjata.... betul... ader senjata api.. ader senjata tajam... ader senjata tumpul... dan ader senjata kelelakian.... hahaha... Setiap kali kes jenayah berlaku... ianya mesti ader kaitan dengan jenis-jenis senjata nih... jadi kalu ikut definasi senjata... semua benda yang mengancam orang lain boleh diklasifikasikan sebagai senjata dan ianya merbahaya...

Biasanyer orang cukup takut dengan senjata api dan senjata tajam .... tapi ramai yang mati dan cedera akibat daripada senjata tumpul.... banyak kes la bhai... dan bagi wanita (orang perempuan)... mereka cukup takut kalu diancam dengan senjata kelelakian.... macam yang selalu "flasher" buat tue...

Tapi... bergantung kepada kes la bhai... dalam kes senjata kelakian tue panjang dua inci setengah.... hahaha... baik tak payah la nak buat jadi senjata ancaman... buat malu dan gelak ketawa orang jer... hahaha.... tak gitue...  Walaupun ader wanita yang takut diancam dengan senjata kelelakian sepanjang dua inci setengah... tapi ianya agak rare... maybe ditakuti sebab saiz ukurlilit senjata itu agak besar..... hahaha

So... kalu mengikut amaran yang dikeluarkan oleh PDRM seperti yang gua capturekan kat bawah nih... maka semua orang lelaki adalah dimestikan supaya tidak membawa senjata "tumpul" yang terdiri dari senjata kelelakian sepanjang PRU13 berlangsung.... Gua rasa PDRM suruh samer ader tinggalkan kat rumah jer senjata kelelakian tue ataupon tinggalkan kat mana-mana balai polis yang berhampiran.... hahaha...

Lawak kan... hahaha.... macam mana nak tinggalkan aaa.... hahaha... dan macam mana plak kalu senjata kelelakian tue dirampas.... hahaha... lagi la lawak.... hahaha




6 comments:

  1. perempuan pun ada senjata Bhai huhuhu..

    ReplyDelete
  2. Betul la Bhai..

    Macam2 benda boleh dijadikan senjata ni.. lengan penumbuk.. tongkat.. baju pun boleh jadi senjata kalau nak hahaha..

    nampaknye perokok tak boleh bawka lighter sebab boleh dikategorikan sebagai senjata api.. hohoho..

    ReplyDelete
  3. kalau macam tu tak bley berdoa la...
    Doa SENJATA orang mukmin...

    ReplyDelete
  4. pok jib ada senjata, peluru 2 butir je takde! kahkahkah

    ReplyDelete
  5. Bhai/DeeDee Anonymous...
    Hahaha... pasai tue la gua dah letakkan gambar senjata pompuan tue... hahaha

    Bhai Hoho...
    Yer betul... semuanya boleh jadi senjata... even spenda pon boleh jadi senjata... apertah lagi lighter... hahaha

    Bhai Mohammad Syukri Badaruddin...
    Ayoyo... DOA pon tabley la kalu ikut statement PDRM nih... hahaha

    Bhai Anonymous...
    Senjata pok jib tue boleh pakai lagi ker... hahaha...

    ReplyDelete
  6. mau beli rokok aja..nti kembali..:)

    betapa kuatnya tarikan magnet senjata pmpuan itu hahaha

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja