Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

22 April 2013

Keputusan Paling Bodoh Dan Menyusahkan

Bhai.... Walau aper pon konar yang dibuat oleh Hadi Awang... untuk cover-up atas video dier yang dah tersebar luas dialam siber nih.... semuanya takder makner lagie... tambah plak cara Hadi Awang menibai PSM tanpa fakta yang kukuh,,,,, Tak kisah la dier umumkan tiga kerusi yang puak "Geng Rusila" perasan bagoosh bertanding di Terengganu tue dibagi kat PKR ker DAP ker atau kekal pada PAS... semua tue takder makner...

Sebabnyer...

  1. Atas kertas undi nanti akan ader nama-nama calon PKR nih berserta dengan logo PKR sekali... dan pastinyer akan ader pengundi yang keliru dan akan mengundi calon PKR... 
  2. Undi tetap akan terpecah... atas sebab-sebab ader pengundi yang keliru.. dan sebab teknikal...
  3. Akan ujud ketidakpuasan hati orang-orang PKR kerana janji telah dimungkiri ...sampaikan mungkin akan ader undi rosak... ini stendet nih....
  4. Imej Pakatan Rakyat sudah rosak .... serosak kes salahlaku moral orang PAS yang masih takder alibi kukuh...
  5. BN akan gunakan isu nih canang satu negeri dan negara.... Pundek betul lar pada sesapa yang sign watikah tue tak kira lar SU Agung ker... Presiden ker.... pasai sepatutnya benda nih dah dibincangkan secara kuota...
  6. Calon BN akan dapat undi solid daripada penyokongnya... dan sebahagian besar pengundi atas pagar (yang telah hilang konfidennya dengan PAS dan Pakatan Rakyat)
  7. Pengundi atas pagar akan nampak slogan PAS Ganti UMNO memang bertepatan kerana perangai PAS pon sebijik macam UMNO..... samer tabley pakai....
  8. Pimpinan PAS akan dilihat munafiq atas konsep "Tahaluf Siyasi"
  9. Inilah orang kata bodoh tak boleh diajar... pandai tak boleh diikut.... siot lar...
Tambah lagi dengan pandangan serong Hadi Awang (sebijik macam mindset UMNO/BN) terhadap PSM.. dan yang pastinyer juga rakyat terbanyak (pengundi atas pagar diseluruh Malaysia) telah hilang kepercayaan atas kredibiliti Hadi Awang...benda dah bincang 5 tahun pon tetap bangang lagi berebut bergaduh dan pangkah line sana sini....... 

Kiter semua tahu yang isu pertindihan calon ini memang sengaja dibuat... dan bukannya kerana tersalah faham.... Tambah lagi dengan adernya surat watikah yang tidak melalui SU Agung PAS .... dan menyalahi prosedur dan polisi parti.... Ini satu kesalahan serius... dan Jawatan Kuasa Disiplin Parti PAS perlu mengambil tindakan.... itupon kalu JK Disiplin PAS ader telor la....

Aper-aper pon.... Kesan langsung atas insiden ini amatlah besar... ikut amatan gua... Pakatan Rakyat telah hilang sekurang-kurangnya 15% undi dari pengundi atas pagar pada PRU13 kali ni.... Dan jika Pakatan Rakyat tidak dapat mengalahkan Barisan Nasional kali nih... pastinya orang ramai akan menyalahkan PAS dan Hadi Awang....

Tambah lagi jika BN menang besar.... memanglah masak Hadi Awang, Geng Rusila dan Puak UG..... Maki hamun daripada rakyat marhaen yang bertungkus lumus ingin menolak BN pastinya akan kedengaran... 

Gua tahu saki baki dan kapla Kerajaan Perpaduan PAS/UMNO (UG) memang masih ader lagi dalam PAS .... dan kerja bangang macam nih memang kerjabuat diorang la... walaupun pastinyer lu orang akan dengar macam-macam alasan untuk justifikasikan kerja sabotaj nih.... Tapi...  gua cukup konfiden.. kalu PAS menang banyak kerusi... dan UMNO jugak menang semua kerusi yang dipertandingkan oleh mereka... pastinya akan ader usaha-usaha UG kedua dilakukan demi IMR (Islam, Melayu dan Raja)..... macam bangsat lar kalu ader jadi benda nih...

Kami semua mahukan ABCD.... (Asal Bukan Cap Dacing).... tapi kalu PAS (Hadi Awang) dan puak UG sangat sayangkan BN dan nak biarkan BN kekal berkuasa dengan cara kerja sabotaj yang memang kami tahu PAS buat (PAS nih dikuasai oleh Geng Rusila)... kami tak dapat nak buat apa selain dari menolak PAS pada PRU13 kali nih.... period...

Walaupun gua ahli PAS seumur hidup... tapi atas perkara macam nih... gua terpaksa mufaraqah jika perlu.... sebab gua stuju dengan konsep Pakatan Rakyat dan ABCD...... noktah.....

16 comments:

  1. Siap bagi alasan bodoh CheGuBard menjual pil kuda. Kerana itu Pas bertanding di Sg Aceh. Bangsat ularmamak!

    ReplyDelete
  2. mr tenuk..hadi tu ok lg..tapi kalau azmin kesayangan anwar.ni..punca seluruh msia kecoh..pkr phg haru biru,,pkr nganu lg la,,..perak duk ambil kerusu org..dan byk lg..anwar ada berani?jgn harap..asyik2 ug..yg klon umno atau baka umno dlm pkr tu apa cite..

    ReplyDelete
  3. mrh tahap period nih. nasib baik aku tak undi d terengganu. tapi apa yg berlaku mmg mencemarkan imej PR. sepatutnya benda ni dah settle sebelum pencalonan. ada ke statmnt takut takut takut calon lari.hadoiii... kata pajuang sesama islam.

    ReplyDelete
  4. bhai,

    damage has been done. enuff said.

    ReplyDelete
  5. Bhai,

    agaknya Pas lebih selesa jadi pembangkang dah 56 tahun, sebab tu dia tak nak tukar. sama mcm Ubn selesa memerintah 56 tahun, tak nak turun2! kahkahkah

    ReplyDelete
  6. Ada apa2 info di malaka pr hampir dapat 1 kerusi free?
    Dengor nya siap pulisi terpaksa anto 2 black maria tambahan standby kalo2 penyokong pr xpuas hati.
    Wakil bn diterima rayuan saat akhir katanya.

    ReplyDelete
  7. jual dadah? lenin dan karl marx? fitnah itu lebih bahaya dari membunuh....
    eh, tu tuan guru la, dia lagi tau dari lu!
    owh... gua lupa. maaf.

    ReplyDelete
  8. Kalu ko pon nak boikot pas same je ko dgn geng2 rusila and umno..come on la bro.pas bertanding 70 kerusi parlimen.kalau boikot menang free la umno..bg menang dulu yg lain kite cerita kemudian..jgn ko buat tindakan bodoh mcm geng2 rusila tu buat pulak.

    ReplyDelete
  9. adoiiya.......cukup2 laaaa admin oiii...aku pong benkek gak tp tolong laaa jgn panjangkan lagi isu ni...toksah dok ulas2 lagi laaa...kita pejam mata dan perlu berjiwa besar...lapangkan dada...target dan fokus pada musuh yg ada kat depan...bab2 nih tolak tepi dulu ..harapan rakyat sgt tinggi..jgn besar2kan bab nih nanti tak pasal pasal pancut lak sebelum berjuang...frust oooo....laaa fokus ok jgn dok ulas2 lg pasal ni...bagi cool sikit..kita mahu tumbangkan musuh sebenar kita bukan dok gaduh sesama laki bini...peace for all..

    ReplyDelete
  10. Pegi mampos sama pas terengganu... jenis manusia yang tak pandai bergaul dengan manusia lain.

    ReplyDelete
  11. salam.

    saya setuju sangat dengan rencana tuan. PAS nampaknya hilang roh kesepakatan. PAS mengejar jawatan. TAPI kerosakan yg berlaku biarlah berlalu, nawaitu kita membenamkan BN, usaha kita belum berakhir, jadi tanggungjawab kita sebagai pengundi mesti diteruskan untuk ABCD. (dan tolak calon BEBAS). wassalam

    ReplyDelete
  12. hahaha...'Tuan Presiden' maksum bro. Lu jgn cari psl kutuk 'Tuan presiden', nnt lu masak kena belasah mcm aduka taruna...hahaha...usahkan kutuk, tegur 'Tuan presiden' pun lu kena bro...tahap wali tu...tapi wali hakim je la...hahaha...

    ReplyDelete
  13. Salam...saudara2 ku,marilah kita muhasabah diri..jgn melemparkan tuduhan2 liar...pimpinan telah berusaha sedaya upaya bagi mencapai kemenagan kita, sebagai penyokong,pendokong haruslah bijak melaksanakan gerak kerja sebaik mungkin...apakan mujahadah kita telah menepati kehendak Allah dan Rasul S.A.W...perbaiki diri hiasi peribadi..walau apapun parti anda ingatkan ALLAH maha berkuasa...Allah berhak memberi kemenangan kpd sesiapa shj yang Dia kehendaki...

    ReplyDelete
  14. Bhai/DeeDee semua....

    Mak aih banyaknyer komen masuk... sori la gua tadie ader banyak kerja luar... jadi tak dapat nak balas setiap satu komen...

    Nih kira gua rangkumkan semua la yer boleh dak....

    Okeh.. Kalu Azmin Ali yang buat fitnah camnie... gua tak heran.. sebab Azmin Ali bukan dari aliran agama.... Tapi nih tok guru tue... takkan la dier tak tau tentang ayat berkenaan fitnah... fitnah pasai pil kuda... fitnah pasai gambar Lenin ... gambar Stalin...

    Memang penat melayan kerenah bangang Geng Rusila nih... tapi nak buat camana... PAS memang dikuasai oleh Geng Rusila yang perasan maksum nih.... malah jenis spesis bawah tempurung... tak reti bergaul...

    ReplyDelete
  15. Ha ha ha..Bhai...

    DUN Terengganu, Pakatan Rakyat, Tak dak harapan..aku wase PKR patut tarik diri aje kat Terengganu tu pasal peluang untuk menumbangkan Ameno tipis..cuma kalu Geng Derih Jusoh cah keting dengan Geng Mat Said..baru aje peluang untuk menang...ha ha ha..

    ReplyDelete
  16. Azmin dia buat perangai kat dlm parti dia sendiri kalau lingkup parti dia sendiri lingkup. Lg satu dia tak ambil hak parti lain (Pas / Dap).

    Ini Pas (yg geng UG n seangkatan) siap rampas ikut suka je kerusi parti lain walaupun dh setuju dgn pembahagian kerusi.

    Tu yg org marah sungguh

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja