Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

21 April 2013

Marah Betul Orang PAS

Bhai..... Lu pernah main bola tak....  gua ader la main BOLA KAMPUNG dulu... tapi gua bab sukan nih out skit... hahaha... jadi stakat main biasa-biasa jer boleh lar... hahaha... Biler kiter main bola... biasanyer orang akan main sepasukan (11 orang) ...

Contoh la... ader seorang striker yang kononnyer paling hebat dalam dunia.... dan biasanyer orang hebat  nih perasan yang dier hebat kerana memang dier hebat.... bukan sebab orang lain bantu dier jadi hebat... tapi pasai dier sendiri yang hebat....  perasan bagoosh...

Errr.... macam mana dier nak main bola aaa.... sebab main bola nih aderlah kerja main sepasukan...  kalu striker tue rasa dier seorang yang hebat dan tak perlukan bantuan dari orang lain... patutnya tak perlu la ader 11 orang pemain ... baik la dier sorang jer handle satu padang tue.... hahaha

Same goes to aper-aper sukan yang berpasukan..... lain la kalu main skuasy ker.... itu biasa main solo jer..... hahaha.... jadi memang patut la dier rasa dier terbaik... terbest... terpower...

Aper-aper pon.... biler gua tibai isu kecacamarbaan PAS Terengganu dalam isu calon PRU13 bagi DUN Terengganu.... melompat seperti biasa la pencacai PAS siap kata dan tuduh macam-macam.... Malah siap bantai dan defend isu 3 calon bangang yang berlaga angin dengan PKR di Terengganu... marah betul orang PAS Terengganu ngan gua... siap maki hamun..... hebat.. hebat...   hahahaha

Dalam kes berlaga dan bergesel untuk 3 kerusi DUN Terengganu nih... gua memang salahkan pucuk Pimpinan PAS Negeri dan jugak PUSAT... Inilah bahananya biler Geng Rusila berkuasa penuh... sampaikan boleh plak ader watikah tambahan keluar sedangkan dah dipersetujui bahawa 3 kerusi tue aderlah milik parti sahabat dalam Pakatan Rakyat....

Alasan bangang yang dibagi setakat nih aderlah cuma isu berkaitan dengan "kononnya" PKR takder kekuatan jentera dan parti di Terengganu... Ini memang alasan bangang... Dalam kes Pakatan Rakyat... sepatutnya isu macam nih tak jadi hal... Ini tidak... boleh plak... pasainyer... ader orang rasa yang diorang hebat melampau... tak perlu kerja sepasukan..

Lagi best tue... macam mana boleh ader puak yang boleh mendapatkan watikah tambahan untuk kerusi yang telah diputuskan milik parti sahabat... hebat kan diorang punya main... malah yang best tue.... bodoh sangat la Mustafa Ali (nih geng Ganu gak nih) sampaikan boleh sign watikah tue walaupun dier tahu yang 3 kerusi tue aderlah milik parti sahabat dalam Pakatan Rakyat...

Itulah hebatnyer Geng Ganu yang dikuasai Geng Rusila... bukan setakat kat Negeri Terengganu jer diorang berkuasa... malah sampai ke Pusat pon.... hahaha....  suka suki jer diorang boleh buat tak nampak dan amik berat pasai persetujuan yang dah dicapai... Mau aper citer lagie....

Aper-aper pon... terima kasih lah kepada PAS Terengganu yang bagi free 3 kerusi tue solid pada BN Terengganu.... ala... sesama Melayu dan Islam.... "ker guaner" ....hahaha..... YuGi YuGi.... inilah perangainyer... dan gua tak terkejut kalu geng YuGi nih la yang paling awal melompat untuk deal ngan UMNO/BN selepas PRU13 nanti.... hahaha... macam yang pernah dibuat dulu lar.... hahahaha.... pasai ketua YuGi nih masih lagi bertepek dan bergelumang dalam PAS sampai ke hari nih.... tak kena aper... siap dapat jadi calon lagie.... hahahaha


12 comments:

  1. Haahaa.....tu yg jenis kata tak mahu jadi PM tapi kalau parti dia menang paling banyak kerusi antara PR, rasanya mcm mana ler yer heeheee.....

    ReplyDelete
  2. bhai,

    kalau kita rakyat marhaen ni, laju aje dia label munafeeq kalau kita yang buat keje gitu. kalau dia2 yg taraf ostad ni, kita nk kata apa? 'mu nampak?' sambil gua mengacungkan jari tengah!!

    butuh pak hang la!!

    ReplyDelete
  3. Bhai/DeeDee Anonymous...
    Hahaha... itu hari sample sudah ader kat Selangor... hahaha... tak gitue...

    Bhai/DeeDee Anonymous...
    Tue la pasai.. kalu kiter cepat sangat diorang tibai... kalu diorang.... maksum agaknyer kot.... cam lahanat jer kan... hahaha

    ReplyDelete
  4. Saya setuju dgn anda sebab kita bukanlah manusia yg sempurna. Mehnah dlm perjuangan ini perkara biasa. Apa pun PR hanya bertembung 6 kawasan dan ini perlu diselesaikan sebelum mengundi. Apa cerita 27 calon bebas dari umno pula?

    Maaf cakap kekadang kita ( ahli) yg berkerja dilapangan ini banyak memendam rasa. Antaranya calon yg bertanding itu tiada jentera pengerak. Kalau kurang tenaga kita boleh tlg tetapi kalau langsung tiada jentera bagaimana?

    Ini tidak calon parti gabungan terjun dari mana tak tahu tiba2 mahukan bilik gerakan dgn tenaga ahli sekali utk berkerja memenangkan mereka. PAS dan DAP telah lama berjuang sejak dulu lagi tetapi angkara hasutan umno kedua parti sukar bersama. Tetapi skg kita lihat DAP & PAS begitu akrap tanpa apa2 perbalahan. Hubungan DAP & PKR bermasalah, PAS & PKR juga bermasalah. Jadi siapa yg bermasalah sebenarnya?

    Maaf cakap PKR ni masih berperangai macam umno walaupun dah lama keluar umno. Ada ramai yg berkarat biru lagi dan kecewa dgn umno lalu berjuang dlm PKR pula. Memang tak dinafikan dlm PAS pun ada puak2 yg cenderung dgn umno. Puak2 kemuncup dlm perjuangan ini ada dimana-mana.

    Kita sebagai ahli biasa tetap bertekad utk bersatu tumbangkan umno/bn demi Islam dan generasi akan dtg. InsyaAllah, kita diberikan kemenangan atau syahid.

    ReplyDelete
  5. hmm..

    ntahla dol.. ni jenis yg sebangsa ngan geng2 yg satu lagi la nih..

    mentang2la dah terasa boleh menang.. maka masing2 dah tak kira dah.. nak jugak jadi calon...

    banyak punca dan sebab.. kenapa.. tapi.. tula..

    kalau aku komen bebanyak.. nanti akan di gunapakai oleh geng2 blue la pulak... dah jadi peluru tuk menghentam geng2 pakatan..

    nampak gaya pimpinan atas kena NILAI BALIK CALON2 DORANG.. KALAU kes2 camni mesti ada agenda lain pada diri calon dorang tu... nanti bukan nak jadi WAKIL.. tapi nak jadi tuan rakyat..

    pehal pon dol.. moga umNGOK bungkus kali nih...

    ReplyDelete
  6. tn abu amir.. Jgn nk defend pas.. Bab ni mmg diorg salah. Tgkla nanti isnin, buat malu je.. Sbb terpaksa tarik diri... Klu pas lwn pn bleh menang ke klu camni punyer perangai? Xikut keputusan mesyuarat....

    ReplyDelete
  7. tn abu amir.. Jgn nk defend pas.. Bab ni mmg diorg salah. Tgkla nanti isnin, buat malu je.. Sbb terpaksa tarik diri... Klu pas lwn pn bleh menang ke klu camni punyer perangai? Xikut keputusan mesyuarat....

    ReplyDelete
  8. itu pasal ler org dlm dia frame stopa ali.. hakikah sebenar mmg org tau tu mmg video asli stopa ali. pkr ganu dah blackmail stopa ali dlm isu perebutan kerusi.. stopa ali tetap berdegil.. nahh amik... kan dah kena skali.. bila ckp pkr n pas bodoh marah.. sebodoh2 bn.. dia pun tahu merugikan klu lawan sesama sendiri.. dan rela biarkan tok heng brtanding...

    ReplyDelete
  9. Bhai... gua malas nak komen hari ni sebab hari ni gua tak pakai spender.... wakakaka

    ReplyDelete
  10. Heehee....27 calon bebas bekas BN tu berbeza situasinya dengan calon PR yg bertanding sesama sendiri dengan restu dari pemimpin PR sendiri. Ia berbeza dgn calon bebas bekas BN yg tidak mendapat restu pemimpin BN utk bertanding bebas, sebab tu mereka kena guna simbol lain utk jadi calon bebas. Itu semua tak boleh nak beza ker derr? Sepatutnya kalau perkara ini dah dibincangkan secara telus dan dipersetujui dalam mesyuarat tidak timbul lagi kerana kata bertanding atas jenama PR

    ReplyDelete
  11. Saya bukan nak kondem sesiapa tetapi kalau calon asyik main calon payong terjun aje apa cerita. Kat johor skg mula2 dayangku intan bertanding di pontian, last minute tukar ke pengerang pula. Di pontian masuk calon baru siapa pun tak kenal? Kemudian minta jentera PAS utk buat kerja, PKR hanya hantar bendera dll. Ni apa cerita ni?

    Kita buat kerja hendaklah dari bawah bukan main lompat sana lompat sini . Kita lihat DAP & PAS dah persiapkan jentera sejak awal. Paling kita bimbang bila calon2 payung terjun ni melompat bila menang nanti, hancur semua harapan rakyat.

    Minta maaf PKR ni terlalu bergantung kpd aura Anwar, tanpa Anwar mungkin semua hancur. Tetapi bukan salah Anwar kerana ia dah berusaha satukan DAP,PAS & PKR sebagai PR.Mereka bermasalah ialah klon2 umno berkarat biru dlm PKR yg merasa peluang cerah utk menang lalu berebut utk jadi calun. Golongan optunis sama ada dlm PKR atau PAS memang pegkhianat.

    Dulu di pengerang calon PKR tidak dtg ketika hari pencalonan akibatnya bn menang percuma.Dgn aku janji PKR calon kena bayar RM5 juta jika lompat ke bn, jika bn nak selamatkan diri dari kalah mereka akan sanggup bayar berapa pun. Kenapa mereka tidak berjanji letak jawatan sbg AP atau Adun jika melompat. Siapkan surat akujanji bertandatangan yg disahkan dgn peguam.

    Kenapa org PKR sangggup buat video yg memalukan pemimpin rakan? Jika ianya benar? Dulu kes ust PKR ada PAS kutuk atau masuk campur. Maka perangai mereka sama aje dgn umno. Siapa pun pemimpin yg tidak berakhlak kita tolak tak kira PAS, DAP atau PKR.

    Apa pun kita mesti tumbangkan umno/bn pd PRU13.

    ReplyDelete
  12. sinister @ bewoxairApril 29, 2013 at 7:18 PM

    lupa lak dol..

    lu.. simpan bebaik bahan ni... aku nak mem'bahan'kan geng2 pakatan ni balik bila PRU 14 nanti.. lambat.. memang lambat lagi.. kalau panjang umo.. moh la kita ingatkan balik kat dorang kes2 bodoh camni..

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja