Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

08 April 2013

Ali Baba, Kassim Baba dan Sidek Baba

Bhai..... Hahahaha.... hari nih terpikir nak buat troll la pulak... cuma mata masih mengantuk lagi nih... biasa la... lagi dekat nak PRU13.. lagi sibuk gua... sori kepada semua yang komen kat blog gua nih.. bukan gua tak baca lu orang punya komen... gua takder miss baca lu orang punya komen lor... cumanyer... gua tak sempat dan tidak berkemampuan nak balas komen lu orang macam biasa... hahaha... tambah plak kalu gua update blog guna tepon... lagi la... macam mana nak tulis komen...

Okeh la.... cuba lu orang baca balik tajuk artikel gua nih.... aper kaitan diantara tiga nama yang ader diatas.... hahaha.....  dah dapat ker kaitannya???

Hahaha... relaks bhai.... Ali Baba nih gua bukan nak cerita pasai kisah hikayat AliBaba... tapi Ali Baba yang ader dalam Malaysia.... hahaha... Ali Baba yang biasa dapat projek dan tender kerajaan Malaysia... ala ... bisnesman yang guna kabel dan macam-macam jenis rasuah lagie... biler Ali dah dapat projek dan tender... dier passkan kat Baba untuk buat siapkan... dier makan komisyen atas angin jer... kekadang tue dalam banyak kes... dier langsung tak kuar modal haram satu sen pon... modal melobi pon datang dari Baba..... hahaha....

Okeh... Kassim Baba tue plak bukan bapak kepada Shahidan Kassim walaupun nama dier seakan samer.... Hahaha... Shahidan Kassim yang telah menubuhkan Yayasan Pok dan Kassim memang hebat... dier menggunakan teknik Baba jugak dalam empayar bisnes dier... kalu tidak masakan BERNAS yang milik kerajaan pon menjadi milik peribadi Shahidan Kassim (bekas MB Perlis)..... hahahaha... ...  ini satu lagi spesis Baba yang ngarut.... selain dari Ali Baba....

Selepas tue... ader satu lagi Baba yang lagi mengarut... yang namanyer Sidek Baba.... hahaha.... sori... gua cari nama dier dalam senarai jurnal akademik dan saintifik ... tapi tarak jumpa la... err... dier nih katanyer ader PhD.... hehehe... PhD beli ker atau copy paste... hahaha... sebab sori aaa.. gua kureng respek kat pemegang PhD yang takder nama dalam senarai penulisan jurnal akademik atau saintifik...... Gua yang takder Degree, Masters dan PhD pon ader gak nama dalam senarai penulisan jurnal akademik dan saintifik (ader 3 kesemuanya) ... hehehe....

Yang Sidek Baba nih... macam mana la orang nak lantik dier ke jawatan Rektor atau TNC mana-mana IPTA, IPTS atau IPT..... no kredibility.... orang macam nih... samer spesis macam Zulkifli Nordin.... hahaha... mengarut tak abis-abis....  lawak siot.... hahahaha

Kesimpulannyer... ketiga-tiga nama tue... Ali Baba, Kassim Baba dan Sidek Baba samer jer tabley pakai.... penyamun... karut.... hahaha

5 comments:

  1. org mcm ni baik jadi penjaga zoo.. sbb muka dia aku rasa sebaik penjaga zoo

    ReplyDelete
  2. Bhai...

    sorry, lari tajuk sikit... gua tunggu lu punya list calon-calon mengikut kategori... jangan jadi macam video murtad cukaplah... sampai lanie tak keluar-keluar...

    COBOL

    ReplyDelete
  3. Betul ke? sidek baba ni terlibat dgn pasukan khas utk tumbangkan anwar dan PR. umno/bn sanggup buat apa sahaja utk kekalkan kuasa mereka hatta ianya melibatkan nyawa.

    ReplyDelete
  4. Betul ke? sidek baba ni terlibat dgn pasukan khas utk tumbangkan anwar dan PR. umno/bn sanggup buat apa sahaja utk kekalkan kuasa mereka hatta ianya melibatkan nyawa.

    ReplyDelete
  5. Baa baa black sheep....

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja