Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

04 April 2013

BONGKAR : Siapa Calon Lompat

Bhai..... Aper pandangan lu orang aaa... kalu orang yang lu saspek berpeluang menjadi calon lompat tetiba dicalonkan oleh pimpinan parti sebagai calon PRU13 nih.... aper pandangan lu orang ....

Pada gua la... ader tiga kategori calon nih yang memang tabley pakai...

  1. Calon lompat (berudu yang boleh jadi katak pada bila-bila masa)
  2. Calon SPRM (latarbelakang dier nih memang ader "something fishy")
  3. Calon Ugut (mengugut akan sabotaj/boikot kalu tidak dicalonkan)
Okeh... mari kiter kaji.... 

Bagi kategori calon nombor 1 ... iaitu calon lompat... ini bukan macam lompat tikam (sejenis kueh)... tapi yang ini spesis berudu yang bila-bila masa jer boleh jadi katak.... Malah calon lompat nih jugak la yang kadang-kadang masa penamaan calon tetiba jer tuang.. tak datang... hilang.... menyorok..... dan macam-macam lagi kerenah yang dibuat....

Calon nombor 1 nih biasanyer akan bagi pihak lawan memang mudah... sama ada sebelum penamaan calon.... semasa penamaan calon... pada masa mengundi... atau selepas menang kerusi Parlimen/DUN ..... Calon nombor 1 nih.... dier tak kira jenis lagho ker... jenis kaki dangdut ker... jenis kaki karaoke ker... jenis zuhud ker... atau jenis kaki serban dan jubah... samer jer pukul rata calon nombor 1 nih memang tabley pakai.... Lu orang boleh semak beberapa PRU yang dah pernah dibuat dulu... ader nama-nama diorang kat situe.... hahaha.... gua bagi hint... cuba tengok kat Perlis.... hahahaha

Bagi kategori calon nombor 2 pulak.... hahaha... yang ini cukup ramai.... gua tak spesifik pada Barisan Nasional jer bhai.... sebab dalam Pakatan Rakyat pon ramai bercambah... berjujuk.... hahahaha..... Jenis calon SPRM nih ... cukup cuak kalu nak istihar harta.... hahaha... takut orang tau macam mana dier dapat kereta mewah plet khas ..... Yang lawak nyer... walaupun calon SPRM nih ader "something fishy" ... tapi pimpinan parti buta agaknyer sampaikan pilih jugak mangkuk-mangkuk ayun camnie jadi calon PRU13.... hahaha... ataupon memang sengaja pilih pasai saing (geng) diorang.... hahahaha... sori aaa... rakyat marhaen (para pengundi) bukanlah wala' dan thiqah bodo jer tanpa guna akai....

Dan bagi kategori calon nombor 3 nih.... iaitu calon ugut.... hahaha... yang ini memang banyak.... cukup banyak.... dalam Pakatan Rakyat paling ramai skali.... dalam Barisan Nasional tue memang dah sedia maklum.... hahaha.... yang lawak tue... calon ugut nih...siap guna media untuk utarakan tuntutan diorang.... hahaha.... siap ugut nak sabotaj dan boikot ..... hahaha... yang lagi lawak tue... calon yang inilah yang ramai dok jadi calon PRU13 Pakatan Rakyat.....

Yang nak mengundi nih rakyat marhaen...  tapi ... ramai dari calon-calon PRU13 tue tak menepati kehendak pengundi kawasan tue.... abis tue camana nak pilih....  takkan sentiasa nak terima jer calon dari pimpinan walaupun diketahui calon tue bermasalah.... atas alasan pimpinan dah buat kajian terperinci... dan dah buat solat isytikharah........ tolong aaa... tak payah la pimpinan parti nak menipu rakyat marhaen.... kitorang nih dah boleh baca dah semua benda nih... hahaha

Jangan terkejut kalu peratusan keluar mengundi memang banyak... tapi ramai yang sengaja buat undi rosak... pasai kedua-dua Barisan Nasional dan Pakatan Rakyat mengunakan calon-calon tahap bangsat nak mampus.... kiter takmo benda cam nieh berlaku.... so... ingat...

Pegi mampus la calon tue calon pilihan pimpinan.... tapi kalu rakyat takmo... aper kejadahnyer...

10 comments:

  1. Pkr dan umno sepesis sama..pas pulak cacamarba..pro syiah tegar ada,pro sikit umnooo ada..jenis jumud totok ada..so..adakah pru ni masuk mulut buaya..setelah kuar dr mulut singa?

    ReplyDelete
  2. kasi undi kat dap la, tak payah bising2. dorang lagi alim dari segi kredibiliti dan harga diri. x payah hipokrit,tak payah munafeeq, gua cakap takde alas. kadang2 ckap pasal agama sembang je lebeh, at the end of the day, buat malu diri sendiri je. khalas.

    ReplyDelete
  3. Adui... rupanya 'Calon Tangkap Muat' tu teaser jelah... yang nie trailer lah pulak... full movie (full list calon-calon tangkap muat) tu bilalah pulak...

    ... check with hang... calon kat Arau tu jenis calon #3 ke?

    COBOL

    ReplyDelete
  4. Bhai/DeeDee Anonymous...
    Rasanyer lu sependapat ngan gua kalu ikut komen nih la... hahaha

    Bhai/DeeDee Anonymous...
    Yer betul... cuma ader dua tiga ekoq dalam DAP pon sepesen sepapat dengan perangai UMNO/PAS .... hahaha

    Bhai COBOL...
    Hahaha... sabor la bhai... list enam orang tue gua akan publishkan insyaAllah malam nih atau esok...

    Calon ARAU tue... hehehe ... dier boleh kat kategori tiga atau satu... hahaha

    ReplyDelete
  5. bekas pengarah btn wajib masuk list, bhai!

    ReplyDelete
  6. bekas pengarah btn wajib masuk list, bhai!

    ReplyDelete
  7. bekas pengarah btn wajib masuk list, bhai!

    ReplyDelete
  8. dey,

    mahal bebenor ruang iklannye.
    raja brunei pun tak sanggup!

    ReplyDelete
  9. tempat ua sorang calon PAS..juara bertahan. Dah tidak di pilih oleh PAS kawasan dlm satu pengundian, kalah 2 undi dgn sorang tu...tapi x puas ati naik jumpa pemimpin atasan...lobi punya lobi, terpilih semula jadi calon. YB PAS ni la yg seminggu pas menang pru12...test drive honda crv, terus beli...last year beli lak harrier sebijik. Ni nak di kategorikan no brape?.

    ReplyDelete
  10. Memang banyak calon tangkap muat sebab takda yang berwibawa.. ada jenis yang ambil kesepatan dok menempek selalu kipas sans sini pun ada..

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja