Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

10 April 2013

Kenapa Ahad Bukannya Sabtu?

Bhai.. Dalam urusan perang... Segalanya boleh jadi peluru dan peluang untuk memberikan kemenangan... Walau sekecil benda pon semuanya boleh menjadi satu perkara penting... Tak kisah la camana persepsi dan pandangan orang ramai... Yang penting cuma hasil kemenangan jer... yang lain semua tarak kira.... Hahaha

So... Dalam kes kenapa dipilih hari Ahad berbanding hari Sabtu pon sebenarnya ader rasional disebaliknya....

Kalu hari Sabtu... Semua negeri-negeri dalam Malaysia cuti pada hari itu... Biler cuti... Semua orang boleh keluar pergi mengundi... Takder masalah... Majikan pon tak pening kapla nak kasi cuti kat semua.. Bagi yang duduk jauh pon boleh sempat balik bercuti untuk mengundi...

Tapi...... Biler hari mengundi dipilih pada hari Ahad.... Hehehe... Itu secara realistiknya semacam sengaja menyusahkan oranh-orang yang bekerja pada hari Ahad di negeri-negeri yang hari bekerja mingguan bermula pada hari Ahad... Contohnya para guru dan kakitangan awam yang lain yang bekerja di negeri Kedah, Terengganu dan Kelantan....

Bukankah ini satu jalan untuk menyusahkan mereka membuang undi... Tambah pulak kalu para kakitangan awam tersebut mengundi dikawasan lain yang agak jauh dari kawasan mereka bekerja.. Sebagai contoh... Gua dan wife mengundi di Perak... Tapi wife gua terpaksa kerja pada hari Ahad kerana Terengganu hari kerja mingguannya bermula pada hari Ahad...

So camana nak mengundi nih..... Ader paham ka...

Ini semacam kerja sabotaj oleh SPR yang sengaja tak mengambil kira hak rakyat untuk mengundi... Bukan tak boleh pilih hari Sabtu ker aper ker... Tapi sengaja buat kerja jahat macam haramjadah...

Siot jer kan... Hampeh tul lar....

18 comments:

  1. tu awal-awallagi SPR dah cakap mengundi boleh jatuh pada hari beekrja rupernye nak menyusahkan orang yang kerja hari Ahad rupenye..

    Satu lagi yang balik kampung musti kena cuti Isnin.. pulak.. takan ahad ngundi hari sama nak balik.. :|

    memang SPR nak menyusahkan orang balik mengundi ni..

    ReplyDelete
  2. Kan aku dah cakap Pengerusi dan Tim Pengerusi SPR ini memang pengkhianat bangsa No. 1 dan No. 2. Selepas PRU13 ini pastikan mereka ini disiasat dan sekiranya bersalah, biarkan mereka (kafir lahanat haramjadah) ini mati dalam penjara sahaja (berapa banyak sogokan diterima setiap orang untuk menjadi barua UMNO/BN?).

    ReplyDelete
  3. kalau PR menang sok, org pertama yg patut ditangkap dan dihukum ialah 2ekor kapla spr ni. tangkap n kita calit muka dia ngan dakwat kekal tu! buat ala2 muka ultimate warrior atau kiss! biar padan muka depa!

    ReplyDelete
  4. terang2 mereka guna cara ala mafia/dictator. kalau org masih berfikir utk mengundi BN..aku xtau la nk cakap apa Bhai C++.

    ReplyDelete
  5. aisayman... macam manalah aku tak perasan tektik jahat dia orang nie tadi... kalau tak boleh jugak jadi bahan mengumpat dia orang kat port aku tadi...

    kena tunggu besoklah pulak...

    COBOL

    ReplyDelete
  6. SPR ini anjing penjilat umno/bn. Semoga Allah lingkupkan perancangan jahat SPR utk menipu pd PRU13 ni. Bila PR menang nanti kita sumbatkan mereka ke sungai bulon bersama-sama pemimpin umno yg korup & pengkhianat negara.

    Hancur umno/bn................insyaAllah

    ReplyDelete
  7. Salam C++

    Ahad wife u cuti sakit. Kat mana nak cari doktor, pandai2 u.

    ReplyDelete
  8. ha ha ha..

    Bhai..kalo BN menang besar, PM istihar Esok Cuti ..ha ha ha...

    Undilah B`END untuk cuti hari isnin...ha ha ha.

    ReplyDelete
  9. sbb brader APA yang suruh buat ahad....

    ReplyDelete
  10. aku tak kira...nk balik jugak buang undi..demi agama bangsa dan Negara...sanggup kena potong gaji..:P

    ReplyDelete
  11. Ape le SPP ni, koghoje tak semenggah! Teman pun nak balik Peghak pun bukannye sesikit jauhnye. Lepaih ngundi takkan le terghocoh2 nak chuih balik ke Melake? Tak patut betui. Ate beghape leme le semedang nok nipu dan buat koghje pedajei ni! Tu le oghang Melayu, bila udoh bekosa, nok nunjuk ingke! Lantak kok kome le ...

    ReplyDelete
  12. Jika Pakatan menang tidak bolih ada perayaan kemenangan. Keesokkan hari adalah hari bekerja.

    Jika undi diadakan pada hari sabtu memang pada hari ahad ada banyak perkara berlaku jika PR memerintah.

    ReplyDelete
  13. Tawakkal je la. Sebaik-baik perancang adalah yg Maha Esa. Gua rasa, bagi negeri2 yg PR memerintah, boleh di istiharkan cuti umum( kalau tidak menjadi satu kesalahan la..bkn cam umno..dia buat dia langgar..)

    ReplyDelete
  14. Sepatutnya orang terpelajar dan bergelar seperti Tan Sri SPR boleh memberikan tarikh yang tepat dan mudah kepada semua orang termasuk agensi kerajaan...PPD dan Sekolah.
    Kalau buat hari Ahad, hari Sabtu nak susun meja....tapi tengah malam Ahad nak kena susun meja balik sebab hari Isnin budak nak masuk sekolah.
    Agaknya anak Menteri, VVIP sekolah antarabangsa, tu yg macam tak sedar masalah kepada majority pengundi.

    ReplyDelete
  15. Apa la SRP ni.. jar orang mengulor hari kerja (pada yang kerja Ahad lar) tak pasal2 kena keluar mengundi dan impact produktiviti kakakaka..

    ReplyDelete
  16. dahulu, kini dan selamanya... taktik kotor... :)

    ReplyDelete
  17. kat pahang siap dah boleh curik cuti isnin pasal selasa 7.5 cuti hol...
    Sape suruh wat hari ahad... BN jd Caretaker gov pon bikin susah org...

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja