Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

23 April 2013

Tahaluf Nafsi

Bhai.... enuff is enuff... gua dah malas nak layan telatah bodoh, bangang, ujub dan takbur Geng Rusila yang perasan maksum giler babat nih... dari kapla dah bangang.... rasanyer harap tak sampai keseluruh perdu..... Tok Guru maksum... boleh memfitnah ... boleh menipu... boleh mengelat... boleh aper sajer.... semua kerana tok guru maksum...... tok guru cakap dimulut tahaluf siyasi.... bekerjasama.... bersepakat.... tapi dihati mungkin ader "tahaluf nafsi" ..... (baca sini)

Takper la.... dier tok guru.... belajar agama tinggi... kitab banyak hafal....  tapi boleh pulak buat kerja sabotaj rakan-rakan sepasukan.... dengan buat kerja dibelakang tabir.... cakap depan anak buah citer lain... dalam muktamar citer lain.... dalam mesyuarat persepakatan citer lain plak..... tak... ini bukan munafiq... ini strategi.....  kalu orang bukan tok guru yang buat... baru boleh dikira munafiq....

Enuff,,,,, noktah....... finitto...

Lagu nih gua tujukan kat Tok Guru kapla Geng Rusila tue.... tapi tok guru maner dengar lagu... semua tue lagho jer.... tok guru dengar zikir jer.... tapi tok guru sempat buat fitnah dan sabotaj rakan-rakan... tok guru lebih percayakan citer-citer yang dikutip dari mulut musuh berbanding dari mulut rakan-rakan sepasukan.... ini semua berkat mengamalkan "Tahaluf Nafsi" ....



Ada teratak di hujung kampung
Bawah cermin kopak ada kotak
Tersembunyi dalamnya ada tempurung
Sembunyi bawahnya katak melalak

Atur sepuluh daktil batal yang batil
Detik dua usul ditutup satu lagi tampil
Dari halaman rusuk kiri satu susuk ganjil
Minta diisolasi dari dalil busuk jahil
Aspirasi tak serasi dengan suara bunyi
Inkarserasi dari penghuni dan keluarga bumi
Surat wasiatnya atas paksi dalam rumi
Minta dikebumikan hidup-hidup dalam guni
Mana cepat terbang atau warna gelang tangan
Buah fikiran aneh tergantung di persimpangan
Halusinasi susuli ketandusan ihsan
Ubat parut auditori kesan artileri insan
Gagal dikesan

Aku maafkan kamu
Tak perlu kita bertemu
Cukup kau tahu
Yang aku
Maafkan kamu
Tolong teruskan hidup
Jangan sebut namaku

3 comments:

  1. bhai,

    moral of the story, tiada sapa yang maksum or holier than thou. semoga Allah mengampuni dosa2 kita

    kita kesampingkan drama yang tak masuk akal serta membingungkan ini dan teruskan dengan agenda wahid kita, ABU!!

    ini kali lah...

    ReplyDelete
  2. lepas nie dia akan jadi nelayan yang maksum...

    COBOL

    ReplyDelete
  3. hadi awang,stopa,Wahid endut,azmin ali...dlll..perlu di nyahkan..kalau betul serus nak putrajaya..minta maafla..pkr ni sebiji umno nya perangai..pas..mmg diketahui..ulamaknya..maleh nak ckp..viarla deme ni jd pembangkang je la..

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja