Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

14 April 2013

Lubuk Emas Punya Pasal

Bhai... Sebelum 2008... Ramai yang takmo jadi calon PRU.. Sebab takut buang masa dan tenaga untuk kalah dengan BN... Tambah plak pada PRU11... Kemenangan BN adalah ditahap mega.... Hahaha... Jadi semua cuak... Semua kecut perut...

Tapi biler lepas 2008.. Semua rasa rugi tolak pencalonan... Kalu tidak dah jadi YB dah... Tue yang pasai pada 2013 nih... Ramai yang melompat nak jadi calon... Yang tau diri tak layak pon kecoh macam nak giler... Siap ugut dan macam-macam keletah dibuat... Sebab rasa konpiden yang kerusi tue akan jadi mudah pasai rakyat marhaen sudah cukup menyampah dengan BN....

Tapi diorang lupa sesuatu... Diorang lupa bahawa rakyat (pengundi) menyokong dan mengundi disebabkan rakyat sudha benci kepada BN..... Bukan sebab rakyat suka kat PAS ker, PKR ker... DAP ker... Malah kalu ikut sentimen sediaada... Rakyat lebih kepada ABU... (Asalkan Bukan UMNO)...

Ini bermaksud... Kalu semua tempat ader calon Mahasiswa GM13 lawan BN atau calon PSM lawan BN... Makanyer peluang untuk calon Mahasiswa dan PSM tue untuk menang aderlah tinggi... Kalu la Parti Buruh dan Parti Komunis Malaya masih ader dan boleh bertanding .... Mesti punya orang yang bendi UMNO/BN akan undi dan sokong...

So... Kepada PAS, PKR dan DAP.... Tolong aaa jangan berlagak sangat yang lu orang aderlah pilihan terbaek untuk rakyat Malaysia.... Sori aaa... Kitorang takder pilihan jer... Cer kalu kitorang ader pilihan... Sayonara la... Jadi... Tolong bincang baik-baik dengan semua orang... Jangan semua nak bolot... PAS pon jangan tamak sangat... Sikit-sikit bagi alasan yang PKR tak kuat kat situe sebab tue la PAS amik kerusi tue...

Kalu PAS kuat kat situe... Apersal selama nih tak pernah menang pon kerusi tue.... Same goes to DAP dan PKR.... Jangan berlagak sangat... Macam contoh di Sg Siput dan Kota Damansara... Lu orang ingat kalu letak calon muka bangsat dari PKR pada 2008 dulu ader chan menang ker....

Macam jugak kat Terengganu nih.... PAS siap berlagak giler yang kata diorang cukup kuat disini.. Dan PKR takder pengaruh yang besar disini.... Wei... Kalu PAS rasa besae sangat... Awat boleh kalah pada 2004..... Hahaha... Sikit-sikit bagi alasan pengundi hantu... Poodah lar wei.... Sendiri punya salah takmo nak mengaku....

Samer la ngan kat Penang... DAP jangan ingat lu orang sudah hebat sangat sampaikan macam takmo kasi ruang kat parti lain ... Awat... Kalu DAP kuat sangat kat Penang... Kenaper takder menang semua kerusi... Walhal majoriti pengundi Cina kat sana katanyer sokong giler kat DAP.... Poodah la wei...

So... Kepada Anwar Ibrahim, Hadi Awang, Lim Guan Eng.... Tolong jangan berlagak dan besar kapla... Kasi tarik balik pencalonan Fariz Musa kat Parlimen Pekan tue... Kasi chan GM13 lawan Najib Razak "mano a mano" .... Tolong jangan kacau daun.... Fariz Musa tue dah obsolete... Sila antar pi kawasan lain... Same goes to Shamsul Iskandar Mohd Akin.... Hampeh punya calon...

Kepada PAS.... Aper nak jadi la.... Masih lagi tak pandai nak pilih calon terbaek... Pening aaa lu orang nih... Calon bermasalah pon masih lu orang nak lantik.... Tolong suruh calon lu orang kat Pengkalan Kubur dan Rantau Panjang tue istiharkan harta diorang ....

Hampeh aaaaaaaaaa....

5 comments:

  1. akumahupolitikmatangApril 14, 2013 at 7:56 PM

    bro, rantau panjang nik abduh ke?

    ReplyDelete
  2. PSM is the most underrated party in Malaysia but trust me, they're the most trustworthy! PSM rules, yo!

    ReplyDelete
  3. entry ni terbaik! semua perasan bagus!

    ReplyDelete
  4. jenis calon2 yg hanya bergantung kepada sentimen anti BN. Keje satu hapah pun x buat. Perasan diri tu bagus. Sesetengah tu, berasa parti dorang hebat. X dpt jadi calon mula la boikot, protes. 2004, punyalah susah nak cari calon, tpi 2013, punyalah susah nak pilih calon sbb terlalu ramai yg perasan diri tu layak...hahaha...

    ReplyDelete
  5. ada jugak calon-calon PAS yang dah berapa kali bertanding... walaupun ada jawatan dalam PAS kebangsaan, terkenal sebagai Ustaz hebat.., hebat ke?, pebahas hebat... dari peringkat sekolah... Piala Perdana Menteri tu bhai, universiti dsb, pas tu bertanding kat kampung halaman sendiri, kononnya dari hujung kampung ke hujung kampung tu family dia... tapi still kalah... cukup-cukup Ustaz...

    Calon Batu Pahat?... apa ceter dengan calon tu? dengar ceter orang BTN tu?

    COBOL

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja