Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

24 April 2013

Wakil Kepada Rakyat Atau Wakil Rakyat?

Bhai.... gua dah lama sebenarnya nak tulis perkara nih... isu berkaitan sama ader "Wakil Kepada Rakyat Atau Wakil Rakyat" nih... Okeh... mari kiter elaborate skit aaa...

Wakil Kepada Rakyat :-
Seseorang yang akan menjadi juara rakyat... yang akan membawakan suara rakyat... yang akan membawa keluh kelisah rakyat ... kepada satu sidang dewan yang sepatutnya membicarakan kepentingan rakyat secara keseluruhannya.. Spesis yang nih buat kerja... memang turun padang... habis duit dier untuk kepentingan rakyat....

Wakil Rakyat :-
Seseorang yang mengambil hak-hak dan laba yang sepatutnya diperuntukkan kepada rakyat tetapi dirembat untuk kepentingan peribadinya dan rakan rapatnya sahaja.... Jadi biler ader peruntukan dana dan sebagainya... dier akan terhegeh-hegeh kedepan semata-mata dier wakil rakyat dan dier berhak jadi wakil untuk merembat harta rakyat..


So..... aper citer nih.... hahaha... relaks.... kalu lu nak tau.. ratio nisbah wakil kepada rakyat berbanding wakil rakyat aderlah sekitar 1:20 .... Hahaha... jangan terkejut la bhai... lagi ramai yang tabley pakai dari yang boleh pakai.... tak kira la dalam parti maner pon

Sebab gua nak kasitau lu.... bukan sahajer dalam BN spesis "wakil rakyat" nih ader... tapi cukup ramai gak dalam PR... jenis yang nampak muka kalu ader media... jenis yang akan nampak muka kalu ader isu sensasi... jenis yang ader nampak muka kalu nak pilihanraya.......

Tambah plak contohnyer dalam PAS... ramai "wakil rakyat" yang dok kencang ceramah sana sini... hantam sana sini... tapi sendiri tak turun padang... keliling dalam kawasan yang dier menang pon dier tak tau aper yang berlaku... nak turun tengok lagi la payah.... banyak plak yang jenis kaki makan elaun Wakil Rakyat secara buta jer....

Tapi pasai wala' .... terpaksa la pengundi tetap mengundi dier.... hahahaha .... hampeh...

Gua mau ADUN yang buat kerja... ADUN yang senang berurusan... ADUN yang tak banyak songel macam gampang... ADUN yang walk the talk... ADUN yang realistik....  ADUN yang kalu kita salam dier akan tengok muka kita... ADUN yang ikhlas... ADUN yang tak sombong... ADUN yang takder perasan yang dier bos sebab dier la kuli kepada rakyat sebenarnya....

4 comments:

  1. Mr tc..n3 terbaik...ni yg kita mahu pesanan..kpd yg berkenaan..

    ReplyDelete
  2. Bhai/DeeDee Anonymous...

    Hahaha... kalo depa baca la... kalo depa buat pekak badak... tabley nak kata apa...

    ReplyDelete
  3. mostly wakil rakyat. Mana yg wakil kepada rakyat seperti Dr Nasir tu di anggap komunis...hahaha....nak kenal wakil rakyat senang je...dia tu sibuk lobi suh amik dia jadi calon, baik dlm PR maupun BN..x pilih kalu, boikot, jadi calon bebas...bla bla bla..

    ReplyDelete
  4. mostly wakil rakyat. Mana yg wakil kepada rakyat seperti Dr Nasir tu di anggap komunis...hahaha....nak kenal wakil rakyat senang je...dia tu sibuk lobi suh amik dia jadi calon, baik dlm PR maupun BN..x pilih kalu, boikot, jadi calon bebas...bla bla bla..

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja