Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

28 April 2013

Rakyat Nasihat Mahathir Mohamed 'Balik India'

Bhai..... Kalu tanya 10 orang golongan muda yang berjiwa merdeka dan berfikiran terbuka di Malaysia la nih.... golongan muda yang warganegara.... golongan muda yang celik patriotismanya... golongan muda yang faham apa kepentingan politik dan siasah di Malaysia.... pastinya 9 daripada mereka akan memberikan nasihat begini...

Rakyat nasihat Mahathir Mohamed 'Balik India' .... hahahaha .... ataupun 'Balik Kerala' lar...

Betul... semua orang akan nasihat Mahathir Mohamed... sebelum lagi banyak lawak merapu yang Mahathir Mohamed buat... sebelum lagi banyak nyanyuk Mahathir Mohamed buat.... sebelum Mahathir Mohamed memalukan diri dier.... rakyat nasihatkan Mahathir Mohamed sila 'balik india' ....

Hahahaha...... amacam... ader stuju???

Dan ini nasihat baek punya dari gua buat cybertroopers UMNO/BN ..... hahaha...

Ceramah Kempen PRU13 oleh Husam Musa di Putrajaya (26 April 2013)


Mahathir nasihat Husam 'balik Kelantan'

Bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berkata calon PAS Putrajaya Datuk Husam Musa, yang juga anggota exco dalam kerajaan sementara PAS di Kelantan, sepatutnya menyelesaikan masalah negeri berkenaan sebelum menjadi calon di pusat pentadbiran negara itu.

"Sehingga itu, duduk diam-diam di Kelantan. Itu tempat anda. Perbaiki tempat anda dan contohi presint Putrajaha. Bina pejabat yang baik dan rumah untuk orang tempatan yang bekerja dalam sektor awam,” kata Mahathir.

Selepas itu, barulah Husam boleh memohon untuk bekerja di Putrajaya dan naik pangkat sedikit demi sedikit, kata Mahathir lagi dalam satu ceramah ketika berkempen untuk penyandang kerusi tersebut Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor.

Tengku Adnan memenangi kerusi tersebut dengan majoriti 2,734 undi dalam pilihan raya umum 2008.

Pada masa itu, Putrajaya menjadi kawasan parlimen paling kecil dengan hanya 6,608 voters. Ia amat ketara berbanding kawasan Kapar yang merupakan kawasan parlimen terbesar dengan 144,369 pengundi. Pengundi Putrajaya kini berjumlah 15, 798 orang, meningkat kepada hampir 140 peratus yang kebanyakannya merupakan penjawat awam.

Oleh yang demikian, golongan berkenaan, dan juga kawasan Putrajaya secara umumnya dianggap sebagai kawasan penyokong BN.

Dalam ceramah di Putrajaya itu, Mahathir juga membandingkan negeri Kelantan, yang diberi nama jolokan Serambi Mekah, dengan Putrajaya dan Kuala Lumpur yang menurutnya dicemburui masyarakat Islam dunia. Mahathir seterusnya mempersoalkan sama ada Kelantan layak digelar negeri Serambi Mekah sedangkan bekalan air di negeri tersebut “tidak boleh diminum”.

Dalam ucapannya kepada 1,000 orang itu, Mahathir juga menggesa agar pengundi memastikan Husam tewas dalam pilihan raya umum 5 Mei. Majlis itu berlangsung susulan kehadiran lebih 6,000 orang di ceramah yang turut disertai Husam dan mursyidul am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dalam Jumaat malam lalu.

4 comments:

  1. bhai,

    tak payah soh dia balik kerala, ada 'alam kubur' yang sedang sabar menunggu kedatangannya.dah lama dah..

    mati itu pasti, tapi dia buat2 pekak telinga. almaklumlah,dah tua, telinga kurang mendengar.

    ReplyDelete
  2. Ini Tong Mahatahit sedap je nasehat orang balik Kelantan..yang dia tu nape tak balik ke India jadi ketua gerila Tamil Elam..dasar auta keling nyanyok nak mamposss..tua kutuk tak sadar diri..ptuuiii(kahak hijau pekat)

    ReplyDelete
  3. anak aku pun di antara 9 orang tu... tension dia, sebab dia kurang setahun untuk mengundi... nasib baik dia tak marahkan aku ngan emak dia sebab kahwin lambat...

    COBOL

    ReplyDelete
  4. Bhai

    Dia mudah lupa.. Dia tak balik Kedah dan lihat hasil 22 tahun jadi PM :). Sebagai Wakil Parlimen Kedah, apa dia dah buat untuk Kedah? lol.. Maju dan bertaraf dunia Kedah masa dia bersara.. sampai kata macam tu kat Husam.. :)


    Pas sedar mereka perlu kuasai Pusat untuk majukan Kelantan atas sebab amanah yang tidak ditunaikan BN selama ini. Contohnya bajet bagi bila dah nak tutup akaun mana la kelantan nak dapat bangunkan negeri dengan baik lol...

    Rakyat kelantan undi UMNO untuk Parlimen mereka juga tidak berkesan kerana wakil parlimen mereka tidak dapat buat apa-apa sangat lupa yang kuasa preseiden dan pucuk pimpinan UMNO yang kuat.

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja