Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

20 April 2013

Kalau PR Menang PRU13

Bhai... Ini maklumat yang gua dapat.... Skrang nih ROS dah benarkan DAP guna logo sendiri untuk bertanding (maybe sebab BN sudah cuak).... Tapi aper akan berlaku ngam-ngam biler PR dah berjaya menang di peringkat PUSAT...

Hehehe... Kalu PR menang PRU13... Aper yang berlaku aderlah ROS akan gantung DAP atas alasan teknikal dan seterusnya YDP Agong mungkin akan susah nak lantik PM dari Pakatan Rakyat atas alasan yang PR cuma dianggotai oleh PAS dan PKR secara sah... Manakala DAP tergantung... Dan ini bermakna tiada majoriti penuh didapati..

Hanya BN sahaja yang ader majoriti penuh berdasarkan pecahan undi ikut parti... Sebab PR tak cukup korum...

Maknanya... Dalam keadaan ini PM masih lagi boleh dan perlu dilantik dari BN... Dan inj bermakna kita semua sudah kena main... Terbaek punya main...

Hahaha...

Apa-apa pon... Kiter nak bising tabley... Nanti dikatakan hasutan... Nanti dikatakan derhaka kepada dewa-dewa dan dewata raya..... Hahahampeh....

8 comments:

  1. bhai,

    gua dah bosan kena auta, gua tak kira, tipu pilihanraya, gua terbalikkan jalan raya!!

    ReplyDelete
  2. Salam C++

    Kalau ROS gantung DAP lepas PRU, DAP cuma hilang parti, bukan kerusi! Demer jadi ahli bebas.

    Tak jadi masalah.

    Ini pandangan Yong ajer.

    ReplyDelete
  3. Bhai,

    puan ROS memang awal-awal dah benarkan DAP guna logo sendiri untuk bertanding. SPRM pun tak ada halangan. Tak ada masalah pun.

    Cuma berdasar puan ROS, segala watikah DAP hendaklah berdasar keputusan yang sah iaitu keputusan mesyuarat CEC terdahulu (kerana mesyuarat CEC pada Dis 2012 tidak sah disebabkan aduan dibuat oleh ahli-ahli DAP sendiri)

    Hanya ahli dalam parti yang boleh buat aduan dan boleh diterima untuk siasatan oleh puan ROS. Ini termaktub dalam syarat semasa mendaftar pertubuhan (iaitu parti DAP)

    Hampir 3 bulan puan ROS panggil pemimpin DAP untuk selesai masalah CEC tapi mereka (pemimpin DAP) yang melengahkan.

    Teknikalnya, parti DAP masih sah, takkan terbatal sebab keputusan mesyuarat terakhir CEC sebelum Dis 2012 tiada bantahan dari ahli-ahli DAP...

    ReplyDelete
  4. bila orang jadi lembu ! senang saja ditarik tali cucuk hidung daa ! inilah yang menteri perdana kata kerja haram jadah ! ABU saja boleh ajar lahanat-lahanat ni semua !

    ReplyDelete
  5. Kemungkinan tu ada dan ini yg gua sembang dgn member2 ketika penamaan calon di Bera( tempat Ismail Sabree bertanding). Lu bkn x tau puak2 BN ni bab putar alam setan pun tunduk malu.Sebaik-baiknya DAP bertanding je atas logo PAS. Di Parlimen Bera ni pertandingan 3 penjuru di antara PKR, BN dan bebas(ustaz2 PAS yg lebeh sayangkan BN dri PR...hahaha). Agak mengecewakan bkn saje bagi PR tapi dri sebahagian besar penyokong BN yg sememangnya x sukakan Ismail Sabree.

    ReplyDelete
  6. bro gua rasa lu ni berada di alam fantasi dan khayalan le.
    biarkan si cipan terjun dgn labu labunya.. biarkan. biarkan..

    ReplyDelete
  7. biarkan si cipan terjun TANPA labu labunya....biarkan. biarkan. biarkan....dia terus hanyut ditengah lautan gelap.

    ReplyDelete
  8. Ada agen dalam semua parti PAS, PKR, DAP..

    So masa untuk agen bekerja dan mengoyang parti :)

    Tapi kalau PAS, PKR DAp memang rasanya takda masalah.. kecuali Agong banyak helah nak kata DAp tak sah la apa.. Tapi kalau semua adun yang menang terpilih boleh setuju tanda tangan tak jadi masalah.. untuk pemilihan PM dan pembentukan cabinet...

    masa tu nanti bergantung kepada Agong juga calon yang menang dalam menentukan nasib mereka..

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja