Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

03 April 2013

SENSASI : Najib Razak Pecah Tradisi

Bhai... Satu mender yang gua nak citer pagi nih.... Ianya berkenaan dengan tradisi.... Selama nih.... Perdana Menteri Malaysia akan umumkan pembubaran Parlimen pada hari Jumaat... dan biasanya selepas pukul 4 petang....

Ini menjadi tradisi semenjak sekian lama.... dan belum pernah lagi ader Perdana Menteri yang berbuat selainnya... Salah satu sebab utama kenapa pembubaran Parlimen dilakukan pada hari Jumaat.... ini adalah kerana untuk meminimakan impak keatas pasaran saham....

Jika PM mengumumkan pembubaran Parlimen pada hari Isnin contohnya... kemungkinan besar pasaran saham sama ada akan jatuh ataupun stagnant...  perkara ini amatlah mencuakkan... sebab secara tidak langsung ianya akan mengganggu sentimen dan pandangan rakyat terhadap kerajaan yang memerintah...

Begitu juga kalu diumumkan pada hari Rabu.... impak negatifnya lebih besar berbanding dengan impak positif... Aper-aper pon.. seperti yang dah banyak kali gua citer... pasaran saham di Bursa Malaysia banyak dikuasai dan dimanipulasikan oleh pelabur sindiket yang terdiri dari Permodalan Nasional Berhad (PNB), LUTH, LTAT, KWSP dan beberapa yang lain...

Jadi... dengan pengaruh dan manipulasi pelabur sindiket yang juga bergerak seiringan dengan CIMB dan Maybank... maka mungkin impak negatif ini akan dapat dikurangkan.... Yang ini gua pasti sebab percaturan mainan diorang nih gua dah perasan dan kesan sejak dari tahun 1987 lagi.... sewaktu CIMB masih lagi dikenali sebagai Bank Bumiputera Malaysia Berhad (BBMB) ... iaitu sebelum ular lidi menelan naga (Commerce Bank memakan Bank Bumiputera) dalam program merging....

Aper pon... percaturan kali ini memang boleh menyebabkan Felda Global Venture (FGV) tergolek dog dan seterusnya menyebabkan pengaruh kepada sentimen PRU13 menjadi mimpi ngeri bagi Kerajaan Barisan Nasional...

Untuk itu... kalu lu nak tau biler Najib Razak (selaku Perdana Menteri Malaysia) nak umumkan pembubaran Parlimen.... lu tengok jer pergerakan pada Bursa Saham.... hehehe.... lu tengok pada mana-mana kaunter yang pegangan PNB, KWSP dan LTAT agak besar... dan lu tengok jugak kat pergerakan saham FGV...

Oleh itu.... mimpi la kalu Najib Razak berani nak bubarkan Parlimen Malaysia hari nih.... hahaha......


Update Terkini ... Makin banyak jatuhnyer.... hahaha




5 comments:

  1. keh keh. mereka ada huge money. kejap je tu boleh spin naik untuk sementara waktu.

    ReplyDelete
  2. Bhai kita pun tahu saham tu angka elektronik aje yang dipengaruhi sentimen.. :) bukan bongkah emas :)

    So boleh dimanipuasikan untuk naik atau turun.. :)

    kita tunggu dan lihat depa nak buat macamana..

    ReplyDelete
  3. Bhai FaizFakhirin...
    Yeah.. sudah semestinya...

    Bhai BKT..
    Yup... kiter tunggu...



    P/S: Sori aaa... gua tersalah jangkaan... hahaha... rupanyer Najib Razak nih berjaya gak ditekan oleh Muhyiddin Yassin...

    ReplyDelete
  4. kesian si ajib ni. tertekan..mkn diri sendiri.

    ReplyDelete
  5. Sugul je rupe Najib..

    Muhyidin banyak backup Najib nak taknak terpaksa juga bubar cuma

    Sekarang bergantung kepada siapa kuasai SPR.. Kalau betul SPR ni tidak telus..

    Kalau Najib yang kuasai SPR dia boleh jatuhkan muhyidin atas gelangan dengan bantuan SPR.. sama juga kalau Muhyidin.. atau orang lain.. tu kalau SPR betul orang pegang atau ikut arahan somebody berkuasa la..

    Kalau SPR ni TELUS bertangungjawab bergantung kepada rakyat.. dan juga jentera parti yang melakukan sabotaj kalau nak singkirkan lawan dalam parti ;)

    Dalam ketidaktenuan sokongan ini adalah masa terbaik menyingkirkan kawan-kawan yang tidak disenangi dan kroni2 dalam BN :) sama macam pru12 bagaimana nama-nama besar tewas dan mereka dengan mudah ditolak ketepi...

    hahah tu andaian aku dalam menjatuhkan kawan dalam membina kroni2 yang sepahaman.. :) Kalau BN menang le..

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja