Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

20 April 2013

Nik Abduh Bakal Kalah

Bhai.... Penamaan calon pagi tadi gua hadir di N17 DUN Salor.... Hehehe... Tapi gua lepak dalam kumpulan BN... Sajer jer korek info dari diorang... Rata-rata diorang ader sedikit konpiden menang PRU13 nih bagi DUN Kelantan... Tapi peratusan kemenangan tue ramai yang kata sekitar 52 - 60% jer... Hahaha... Diorang tak berapa konpiden menang besar...

Tadi amik gambar pakai DSLR.. Jadi tunggu update awal pagi esok la yer gambar tue... Sebab gua lupa bawak laptop... Nih update pon pakai tepon jer.... Hahaha....

Tapi ader satu benda menarik tadi... Biler gua sengaja bawak citer Ibrahim Ali kat Parlimen Pasir Mas... Semua orang BN kat situe cakap yang Ibrahim Ali nih sebenarnya ditaja oleh UMNO/BN... Walau pon ader calon lain dari BN yang disenaraikan... Biler gua tanya diorang semua sekitar pukul 9 pagi tadi... Diorang sumer kata kat Parlimen Pasir Mas mesti akan berlaku pertemuan satu lawan satu... Yang ini diorang konpiden...

Diorang sumer cakap yang Nik Abduh bakal kalah di kerusi Parlimen Pasir Mas pasai ader banyak isu yang terpalit dengan Nik Abduh... Pertamanya kronisma... Keduanya aderlah isu berkaitan dengan pengisytiharan harta... Dan yang ketiga aderlah kerana pengaruh...

Nik Abduh aderlah anak Nik Aziz... Jadi skrang nih kecoh di kem BN yang pencalonan Nik Abduh aderlah disebabkan oleh kerana pengaruh ayahnya Nik Aziz.... Nampak yang Nik Aziz juga mengamalkan kronisma...

Bagi isu harta pula... Sehingga kini Nik Abduh tidak berani untuk membuat perisytiharan harta dengan pelbagai alasan... Mungkin kerana harta yang didapati aderlah tidak telus dan disebabkan ader elemen pengaruh ayahnya Nik Aziz.

Dan bagi pengaruh pula... Nik Abduh tiada pengaruh tersendiri di Parlimen Pasir Mas... Selain mengharapkan pengaruh ayahnya Nik Aziz semata-mata... Ditambah pulak dengan jentera yang khabarnya tak berapa ngam dengan Nik Abduh..

Ini aderlah maklumat yang gua dapat di lapangan hasil sesi berborak dengan orang-orang UMNO/BN... Lu orang jangan ingat gua sengaja nak sabotaj Nik Abduh... Tapi gua cuma bawak senario realistik...

Anyway... Kita tengok sejauh mana BN boleh bawak isu nih jauh... Hahaha... Oh yee... Bagi DUN Salor... Gua konpiden Husam Musa boleh menang bergaya... Pasai calon BN nih takder kekuatan lar.... Hahaha

10 comments:

  1. Aku memang tak pernah kenan dengan Nik Abduh ni walaupun aku sanjung bapak dia. Dia ni memang langsung tak ada bakat dlm politik. Suruh dia jgan campur politik leh tak. Aku naik benci tengok muka dia yang tak laku walau seposen.

    ReplyDelete
  2. nik abuduh bakal kalah,kalah teruk...nik abuduh bakal KO....AMIN3X.

    ReplyDelete
  3. mamat yg tarik diri tu dah kena perayat dgn Mahafiraun.

    ReplyDelete
  4. Sedap dan menarik. Gua nak cedok .. haha

    ReplyDelete
  5. Tok Heng takda masalah dengan pengundi Melayu kat Kelantan sebab dia lebih disukai dari pemimpin Pas yang susah nak ditemui.. Dia ni kita bagus la walau kat parlimen nampak racist dan ntah hape2..

    Tapi tidak dipilih BN sebab nak jaga hati orang Cina.. dan seperti sms yang kata masalah teknikal untuk calon bn dan orang bn terpaksa sokong Tok heng.. nampaknya berlaku seperti yang dikata cuma tiada masalah teknikal tetapi calon menarik diri.. sebab pencalonan SPR kali ini tidak ada proses untuk orang ramai belek borang pencalonan bagi membuat sebarang bantahan seperti sebelum2 ini.. jadi calon Bn menarik diri bagi memberi laluan kepada Tok Heng..


    Walaubagaimana pun keptusan nanti bergantung kepada rakyat kelantan yang mengundi dan... SPR :) kalau tidak ada perancangan yang sudah di ataur la kan.. harap-harapnya..

    Pasal anak korup tu biasa la iman dan tawaduk ni bukan dapat diwarisi.. mungkin Nik Aziz tak amalkan nopotisme atau konisme tapi dah ahli keluarga yang ada kuasa pengaruh.. musti orang jek depan belakang.. dari luar dan dalam pas sendiri.. Sama jadinya macam najib la dia naik selsa sampai jadi PM sebab dia anak Razak.. Yang survival ni mastermind Tun Mahathir.. melawan arus.. dapat take over parti umno dari dulu sampai sekarang..

    ReplyDelete
  6. Kalau tengok Najib atau pemimpin UMNO yg lain berbeza. Anak mereka naik bila bapa dah turun. Ni bapak masih ada, anak sibuk nak menyelit tak kira PAS, DAP dan PKR. Semuanya lengkap pakej nepotisme

    ReplyDelete
  7. Bhai/DeeDee sekalian...

    Ini pandangan akar umbi... yang gua dapat nilaikan... lagi satu... khabarnyer orang BN tak suka kat Ibrahim Ali... betul ker???

    ReplyDelete
  8. biaq pi la depa nak bertanding kalau depa layak...penyudahnya rakyat juga yang menentukan...kalau rakyat tak suka anak raja ke anak jin ke suma hancur..

    ReplyDelete
  9. Nik Abduh ni belum cukup matang. Terlampau ego rasa dia hebat sebab dia anak TGNA. Paling lucu, ada satu video siap cakap "Allah mengarahnya merampas Putrajaya". Memang sesat dan tak ada ciri-ciri orang yang ada ilmu. Memang tak ada harapan boleh menang. Kalau menang pun atas faktor kesian pada TGNA. Apahal pun cubalah. Ibrahim Ali still the best. Wakil rakyat dan Pembela bangsa melayu, beliau bukan racist sebab memang hak Melayu sepatutnya diutamakan sepertimana dalam perlembagaan Malaysia.

    ReplyDelete
  10. Admin jgn plk ko ta lepas kan komen ak ni, ak saje td search pasal nik abduh.. tetibe jumpa bnd neh.. hehe ta psl2 ak nak gelak, sbelum jumpa ko punya ni ak dah agak brahim ali akn kalah tp ta sgka plk ade jugak statment mcm neh.. nik abduh jauh berilmu dr brahim ali... muda klu ta cerdik buat ape... ak mls ckp byk psl kputusan pru da kuar kan.. hahaaa

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja