Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

12 September 2014

Ulama Penakut Dan Pengecut

Bhai/DeeDee semua...

Gua tau kalu nak cari alim ulama yang tidak takut berkata benar la nih seumpama mencari sebatang jarum peniti didalam 1000 bandela jerami gandum... Memang susah...

Tambah lagi kalu kat Malaysia nih...

Kalu ader sorang dua yang berani melawan dan berkata benar mengikut keilmuan yang dier ada... Sohih alim ulama yang lain akan menjarakkan diri malah takmo nak bekap...

Semuanya sebab duit, pangkat dan harta.... Hahaha... Aper lu ingat alim ulama kat Malaysia nih zuhud sangat ka bhai... Sori aaa... Kalo ader 10 orang aaa... 9.8 orang aderlah jenis jaga dan kelek sampul.... Hahaha

Walau besar nama diorang... Walau glamer nama diorang... Walaupun kelas pengajian dier ramai penuntutnyer... Tapi kalu bercakap bab yang haq... Diorang akan cakap slow-slow kalau la cakap... atau mungkin senyap membisu.... Sebab takut tak dapat sampul atau sampul jadi tetiba nipis... 

Hahahaha... Kalo tidak camana nak bayo GOLF GTI, Vellfire, Elysion, Mercedes, punya monthly...

Sebab tue la biler Wan Ji kena tahan dibawah Akta Hasutan biler mengatakan bahawa kiter semua tabley main borong jer anggap Sultan dan Raja-Raja Melayu tue aderlah Ketua Agama Islam bilamana banyak kerjabuat Sultan dan Raja-Raja Melayu yang bercanggah dengan Islam itu sendiri.... Langsung senyap semua alim ulama tak kisah la jenis glamer ataupon tidak...

Semuanya senyap membisu dan takmo nak bekap Wan Ji dengan mengatakan apa yang Wan Ji cakap tue aderlah betul... Semua jadi takut dan kecut telor...  Semua takut ilang sampul tebal... Hahaha

Majlis Syura Ulama pon senyap... Aper lagi nak harapkan kat para Mufti dan sebagainya... Lagi aaaa kecot telor.... Harussani plak tak abis nak membodek para Sultan dan Raja-Raja Melayu sampai kuar statement "Bayangan Tuhan di muka bumi"... 

Agaknyer diorang nih sumer lebih takutkan Sultan dan Raja-Raja Melayu kot dari Allah Taala... Pening aaa gua...

Seeloknya.. Benda yang salah disisi Agama Islam kalo dibuat oleh Para Sultan dan Raja-Raja Melayu kena la ditegur dan dihalang... Ini tidak... Semua jadi takot... Takot derhaka .... Podah aaaa... Derhaka pada manusia takot... Tapi tak takot derhaka kat Allah.... 

Giler aaaa...

15 comments:

  1. Tak ada sorang pun yang layak bergelar ulama sekarang ni... semua dah jemu tunggu syurga Allah. Maka dunia adalah kejarannya. Syurga Allah dah tak terbayang di mata. Syurga dunia nampak jelas dan terpampang SEDAPnya

    ReplyDelete
  2. ulama pengecut kita pengembang
    berkata benar tinggi maharnya
    ada tangan guna tangan ada mulut guna mulut ada hati benci dihati
    jangan sampai buat tak peduli

    ReplyDelete
  3. lu perasang tak? pas letak al-Qur'an hadis dan bla bla bla sbg hukum tertinggi parti. tapi dlm hujah2 dalam kemelut mb selangor ini, tak ada satu pun rujukan ayat dari al-Qur'an. mrk sibuk bercerita bab fasal itu dan fasal ini dari perlembagaan pas. begitu juga presideng yg mengaku ikut perlembagaan, tak ada sebut satu ayat pun dari al-Qur'an yg membenarkan dia.

    mana dia ayat2 al-Qur'an yang dikatakan undang2 tertinggi tu?

    ReplyDelete
  4. Bhai C++

    GOLF GTI, Vellfire, Elysion, Mercedes,
    Dasat depa bro !
    myvi, kancil, saga tak main maaaa...
    klasik depa noo ?

    kah kah kah

    ReplyDelete
  5. Wan ji ulama kepala lutut..bior la kepala lutut die yg bekap

    ReplyDelete
    Replies
    1. Istilah ulamak pada org Melayu tak sama dgn Islam. Kalau boleh jadi imam solat, jadi khalifah tahlil dah ulamak. Berapa kerat mufti yg benar2 alim? Hanya yg benar2 mantap imannya saja yg berani tegur. Yg senyap tu faham2lah.

      Delete
  6. Burit la komen kene approval dulu lg xde telor punya admin...celaka

    ReplyDelete
  7. La ILA hailla LAH.Tiada Tuhan yg ku sembah melainkan Allah.ILA=Tuhan.Aku tak sembah patong,batu,pokok,matahari..Tapi apa yg menjadi ILA,manusia hari ini ialah DUIT,kalau aku melawan orang berkuasa aku tak dapat makan,kalau tiada senjata canggih tak boleh menang lawan musuh,menyembah hukum tangut yg datang dari akal manusia.Perkara tidak berkecuali pada ULAR MAK.Hari ini ilmu senang dicari tapi IMAN sakit.

    ReplyDelete
  8. sama je macam pahlawan papan kekunci...kalau kat atas papan tu kemain lagi kepahlawanannya..dia lah ustaz,dialah pejuang dan dialah pendeta..tapi kat luar hampas...macam tin minuman yang dah diminum kesemua isinya...

    ReplyDelete
  9. Tun Mahathir gak yang berani lawan sultan.

    ReplyDelete
  10. macam mana nak laksanakan hukum hudud mcm ni. andainya sultan, raja atau vvip melanggar hukum hudud beranikah alim/ulama menghukum mereka? kalau rakyat biasa no hal punya

    ReplyDelete
  11. MSU=majlis syura untut sebab serban besar, otak tak dapat oksigen=keldai

    ReplyDelete
  12. bhai... mestilah ada keter hebat... lebih kurang macam kuda merah nabilah...

    ... tapi bila nabi meninggal, hampir tak ada herta pun yang dia tinggalkan... ulamak lah nie... berjela wasiat dia...

    ReplyDelete
  13. kepala dogoi dapat banyak oksijen hidup pun banyak yang terok dari kaldai
    manusia suka tunjuk aurat menatang tak pula terkial kial nak tunjuk aurat
    bila nak akad nikah baca talkin elok cari kepala dogoi suruh baca ok jugak

    ReplyDelete
  14. wan ji ni ulamak dari mana ni???tiba2 jadi hero nak selamatkan melayu dari sultan mereka...dia ni patut dilabel pemberontak(bughah) dan hukuman bagi pemberontak adalah hukuman mati je yg layak...orang lain pun kritik dan bangkang tapi tak adalah sampai nak hapuskan sesuatu yg ada dalam perlembagaan...

    aymy8888

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja