Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

16 January 2013

#RCI : 20 Tahun Terlewat

Bhai.... citer pasai #RCI.... Suruhanjaya Siasatan Diraja isu kes pemberian Kad Pengenalan dan taraf warganegara di Sabah memang gua malas nak layan.. sebab aper... sebab dah 20 tahun terlewat... Kerana 20 tahun lewat nih... banyak bukti sudah hilang... saksi pon ramai yang dah mati....

Itu belum masuk lagi berapa banyak dah disonglap hasil dari bawak warga asing jadi warganegara.... dan kasi undi serta menang pilihanraya... Kerana menang pilihanraya tue plak... berapa banyak keputusan (sabit pasai dah dapat undi majoriti) yang menguntungkan pihak-pihak tertentu...

Berapa banyak plak dasar dan polisi macam nakharom yang dah BN buat.... berapa banyak kerja bangang dan merosakkan negara yang dah terbuat selama 20 tahun nih.... berapa billion atau trillion yang dah jadi milik peribadi....

Sebab itu pada gua.... #RCI nih... sudah 20 tahun terlewat... buang masa jer... tak payah la nak buat-buat siasatan... buang duit jer... memang dah terbukti pon... walaupun takder #RCI .... semua orang Sabah tau pasai nih...

Tapi still BN berkuasa.... macam sekarang nih... buat #RCI tue semua berlakon jer.... cuma nak bagi nampak BN nih bersih dan telus... pastu PRU13 ... macam nakharom ejast undi... dan menang lagi BN dalam PRU.... ala... selagi mana SPR dibawah kuasa BN.... dan SPR memang ikut telunjuk BN... mimpi la PR nak menang....

Dalam laporan yang Cawangan Khas dah sediakan untuk rujukan Ketua Polis Negara dan Perdana Menteri serta Kabinet... dah ader citer pasai nih... citer pasai peratusan BN akan menang... dan macam mana strategi nak menang... berapa kuat sentimen yang ader... hahaha... cuma nak atau tak nak jer... hahaha...

Itu sebab... #RCI nih dah 20 tahun terlewat..... hampeh....


3 comments:

  1. wayang remake...

    Cobol

    ReplyDelete
  2. menteri menteri ini betul betul pengkhianat negara.ya allah ya tuhan ku kau lakhanatkan lah semua menteri yang telah menkhianati rakyat negara ini.Kau turunkan lah bala kpda seluruh anggota keturunan nya dan serta semua kroni kroni yang terbabit.Amin

    ReplyDelete
  3. halloo..
    bro.. Anonymous 9:43 PM ...

    xperlu la sembang banyak...
    klu lu menteri pun..
    mcm tu la jugak..
    malah sapa2 skali pun !!!

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja