Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

08 January 2013

Pas Media PDRM : Satu Perangkap

Bhai... Gua tak paham la... pasai aper PDRM nak kuarkan pas media khas ... aderkah dengan pas media khas PDRM tue nanti boleh bagi kebebasan untuk tangkap gambar anggota PDRM yang melakukan kesalahan ker??? Atau dengan pas media PDRM tue boleh menyelamatkan dari kena belasah dek anggota PDRM....atau sekadar ianya satu perangkap.... perangkap yang sengaja dibuat....

Okeh la... Kalu yang bernaung bawah media dalam Malaysia nih... Rasanyer mudah kot dapat pas media PDRM nih... Tapi kalu yang macam gua nih... Yang bernaung bawah media antarabangsa... Yang ader press pass International camana plak aaa... Konfirm susah skit atau tak dapat terus kot pas media PDRM...

Alangkan nak dapat pas masuk perhimpunan UMNO pon tabley... Belum citer nak dapat pas media untuk masuk Parlimen... Dulu gua pernah dapat masuk Parlimen guna pas media satu akhbar tempatan... Tapi itu dulu aaaa..

Nih PDRM nakkan maklumat peribadi sumer kalu lu nak dapatkan pas media PDRM... Sure SB akan siasat background lu... Habis mak nenek akan disiasat nanti... Dalam keadaan persepsi PDRM yang buruk dan teruk dimata orang Malaysia dan antarabangsa... Tetiba jer PDRM nak suruh amik pas media... Hahaha

Bhai... Dalam setiap demo yang gua pergi sejak 1998... Dari mula ader berbelas jer wartawan dan jurugambar bebas... La nih dah ader beribu wartawan dan jurugambar bebas... Gua tak terkejut kalu dalam HKR112 nih ader 2000 wartawan dan jurugambar bebas... Tak terkezut la bhai... Itu belum masuk blogger lagi .... Ramai oooo...

Takkan sumer yang takder pas media PDRM nanti akan kena belasah dan ditangkap... Maybe la kot... Diorang akan tangkap borong mana-mana jurugambar yang takder pas media PDRM... Maybe la kot.. Harap kalu ader kelaku camtue... Lagi cepat la BN terbongkang.... Hahahaha

Aper pon... Kalu keuzuran kesihatan gua nih dah makin okeh... InsyaAllah gua akan hadir pada HKR112 nih sebagai jurugambar... Lagipon gua punya bos (gua mewakili satu agensi berita antarabangsa untuk event nih) dah suruh gua pi... Kalu sihat gua pi la.... Hahaha...

Cuma gua punya gas mask sudah hilang aaaa ... Tak tau mana letak... Yang lain semua ader.... Kali nih takmo nak bawak bulletproof vest pasai berat dan panas... Jaket media pon gua takmo bawak... Menyusahkan... Bawak yang ringan-ringan jer... Kamera akan bawak dua bijik.. Satu buat bekap... Hahaha

Jom #KL112

3 comments:

  1. Cipan ...!!! hang pegi tak ajak aku ...sampai hati hang ...!!!
    Aku cadang hang guna kamera ... yang Zoom 2000mm boleh tangkap jarak jauh ... tentu tak kena belasah !!!! Takada Pas pun pasti dapat ambil gambar ...!!!

    Jebat: Sepupu-sepipit AlJazeerah..

    ReplyDelete
  2. Bhai Jebat...
    Lu nak pergi kalu... jom la... pegi skali ... gua naik bas dari Kuantan nanti... hahaha

    Skali-skala makan angin pi KL aper salahnyer..

    ReplyDelete
  3. Cipan macam mana aku nak contact hang! kalau aku nak ikut !!! ada tempat kosong ... malas nak pandu kereta !!! sebab aku takda gang...!!!
    Itu pun kalau hang nak kenal aku !!! kalau sudi !!! hang bagi e-mail hang!

    Jebat: Teringin Jumpa Kawan Reformasi

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja